هشدار رییس هیات فوتبال بوشهر:خانواده ها مراقب مدارس فوتبال غیرقانونی و غیراستاندارد باشند

شناسه خبر: 10555
تاریخ انتشار: 12 تیر 1397

خانواده ها مراقب مدارس فوتبال غیرقانونی و غیراستاندارد باشند و در فصل تابستان تنها به فکر پر کردن اوقات فراغت کودکانشان نباشند.

محمد نجفی در این زمینه اضهار داشت : در راستای ساماندهی مدارس فوتبال شهرستانهای استان بوشهر  و  بررسی صلاحیت این مدارس در نهایت فهرستی شامل ۳۳ مدرسه فوتبال که اقدام به اخذ مجوز قانونی  فعالیت کرده‌اند، تهیه شد. در همین راستا پیش از این لیست مدارس فوتبال سطح شهر بوشهر اعلام شده بود.

وی افزود: سال گذشته ۲۳ مدرسه فوتبال  در سطح شهرستانهای استان در فهرست رسمی هیئت فوتبال استان بوشهر قرار گرفتند که امسال این فهرست با رشد حدود ۴۰درصدی به ۳۳ مدرسه رسید .

رییس هیات فوتبال بیان کرد: مدارس فوتبال مجاز استان بوشهر  هم تراز نیستند و آیتم‌هایی چون سطح مربیان، نوع پوشش زمین اعم از طبیعی و مصنوعی و ابعاد زمین و کادر فنی و … در امتیاز دهی به مدارس فوتبال اثر دارد و توسط بازرسان و کارشناسان فوتبال مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: فستیوال مدارس فوتبال استان بوشهر نیز با حضور تیم‌هایی از همین مدارس فوتبال در چند نوبت و در رده‌های مختلف سنی پایین‌تر از نونهالان برگزار می‌شود که گامی مهم در زمینه استعدادیابی فوتبال در قم به حساب می‌آید.
وی افزود: هزینه های که این مدارس باید از متقاضیان دریافت نمایند طبق درجه بندی مدارس تعیین و مدارس فوتبال موظف هستند طبق هزینه های تعیین شده از افراد شهریه دریافت کنندو در زمان ثبت نام فوتبال آموزان به اطلاع اولیا انان به طور شفاف برسانند .
ممکن است تعدادی مدارس فوتبال، تبلیغات غیر اخلاقی از جمله ترانسفر، شرکت در لیگ برتری و یا حضور بازیکنان لیگ برتری در این مدارس را بدهند وی ضمن تکدیب این چنین موارد افزود : انتظار از مردم این است که این مدارس غیر مجاز را  معرفی نمایند.در صورت معرفی و شناسایی این مدارس از طریق واحدهای نظارتی از جمله اماکن و بازرسی باآنها برخورد می شود.

نجفی تصریح کرد : خانواده ها مراقب مدارس فوتبال غیرقانونی و غیراستاندارد باشند و در فصل تابستان تنها به فکر پر کردن اوقات فراغت کودکانشان نباشند و در گام نخست پیش از ثبت نام از سابقه و عملکرد مدارس فوتبال مطلع شوند.مدارس فوتبال باید دائمی باشند و تنها در فصل تابستان برای کسب درآمد فعالیت نکنند و در کادر اجرایی خود از مربیان دارای کارت مربیگری رسمی مورد تایید هیات فوتبال استفاده کنند.

نجفی در مورد جشنواره مدارس فوتبال قطعاً برگزاری جشنواره ها و برنامه های خاصی که در مدارس فوتبال پایه در پایان طرح تابستان برگزار می شود در کشف استعداد ها و تربیت فنی و اخلاقی و آموزش فوتبال آموزان  در رده های پایه تاثیر شگرفی خواهد گذاشت .

نجفی  در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران و مربیان و اولیا فوتبال آموزان اظهار امیدواری کرد با مشارکت باشگاههای دارای مدارس فوتبال بتوانبم فستیوالهای چند جانبه در طظح شهرستانها و مرکز استان برگزار کنیم.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.