انتقال بزرگ فوتبال ایران: طارمی در پورتو

شناسه خبر: 27362
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1399

 

باشگاه پورتو اعلام کرد با ستاره ایرانی ریو آوه و آقای گل فصل اخیر لیگ برتر پرتغال قرارداد بسته است.

 

انتظار برای پیوستن مهدی طارمی به یک تیم بزرگ پس از آقای گلی‌های متعدد و سال‌های درخشانی که در دوران بازی‌اش داشت، به پایان رسید و مهاجم بوشهری و با استعداد فوتبال ایران راهی یک باشگاه مطرح در اروپا و جهان شد.

طارمی پس از چهره شدن با ایران‌جوان بوشهر و دو عنوان آقای گلی و قهرمانی به همراه پرسپولیس در لیگ برتر و البته درخشش در تیم ملی مورد توجه قطری‌ها قرار گرفت و به الغرافه رفت، اما پس از حضور یک ساله در این تیم خیلی زود راهی اروپا شد و به پرتغال سفر کرد.

 

 

ستاره محبوب فوتبال ایران با وجود اینکه تیم نه چندان مطرح ریو  آوه را انتخاب کرد، اما در نخستین سال بازی در فوتبال اروپا فوق‌العاده ظاهر شد و در ۳۰ مسابقه برای این تیم توانست ۱۸ گل به ثمر رساند، ۲ پاس گل بدهد و ۷ پنالتی بگیرد تا با این عملکرد تبدیل به یکی از چهره‌های شاخص فوتبال پرتغال شود.

طارمی که مثل ایران و قطر، در پرتغال هم خیلی زود خود را بر سر زبان‌ها انداخت، با کسب عنوان آقای گلی در لیگ برتر پرتغال مورد توجه تیم‌های بزرگ این کشور قرار گرفت و پس از مذاکرات طولانی مدتی که در هفته‌های گذشته داشت، دوشنبه شب تیم قهرمان پرتغال را انتخاب کرد.

 

مهاجم تیم ملی ایران با رد پیشنهاد تیم‌هایی همچون بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون، حضور در تیم آبی‌پوش پورتو که سال آینده نیز در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت را به سایر باشگاه‌ها ترجیح داد تا فصل جدیدی از دوران بازی خود را آغاز کند.

طارمی که مهارت بالایی در گلزنی دارد، اکنون امیدوار است مثل ایران‌جوان بوشهر، پرسپولیس، الغرافه و ریو آوه در پورتو هم خوش بدرخشد و علاوه بر نمایش موثر در لیگ برتر پرتغال، در لیگ قهرمانان اروپا نیز خودی نشان دهد تا مثل حالا که پورتو او را از ریو آوه خرید، سال آینده نیز انتقال بزرگتری داشته باشد.

 

باشگاه پورتو پس از دریافت رضایت‌نامه از ریو آوه، قراردادی به مدت چهار فصل با مهدی طارمی امضاء کرده و به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر در پرتغال و اروپا با این ستاره ایرانی است.
طارمی در فصل گذشته لیگ برتر پرتغال عملکردی داشت که به محبوب‌ترین بازیکن ریو آوه تبدیل شود و با گل‌های پُرشمارش کاری کند تا تیمش سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ اروپا را به دست آورد و تاریخ‌سازی کند.

باشگاه اف. ث. پورتو خبر رونمایی از مهدی طارمی به‌عنوان خرید جدیدش را با خوشامدگویی به او به سه زبان پرتغالی، انگلیسی و اسپانیایی در صفحه توئیتر خود که تصویر آن را در زیر می‌بینید، اعلام کرد و یادآور شد که قرارداد این ستاره ایرانی تا سال ۲۰۲۴ با پورتو اعتبار دارد.

 

طارمی که در تمام تیم‌های دوران حرفه‌ای فوتبال‌اش نشان داده با تمام توان کار می‌کند تا گلزنی داشته باشد، حالا با انتقالی که گفته می‌شود ۴ و نیم میلیون یورو ارزش دارد، امیدوار است به درخشش سالیان اخیرش ادامه دهد و تبدیل به یک چهره ویژه در تیم قهرمان لیگ برتر پرتغال شود.

 

مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش باشگاه ریوآوه با توجه به پیشنهاد‌های زیادی که در اختیار داشت درنهایت همان‌طور که از قبل هم  قابل پیش‌بینی بود به تیم فوتبال پرقدرت پورتو پیوست تا گوشه‌ای از شایستگی‌های خودش را با پیوستن به این تیم ریشه دارو موفق پرتغالی که بازیکنان بزرگی را به فوتبال پرتغال و اروپا معرفی کرده است ثابت کند.

سایت رسمی باشگاه پورتو پس از انعقاد قرارداد با آقای گل فصل پیش باشگاه‌های پرتغال طی گزارشی، گفتگویی کوتاه با او انجام داده است که به شرح زیر است:

 

در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ و در ساعت ۱۳:۳۰ مهاجم ایرانی باشگاه ریوآوه قراردادی ۴ ساله تا سال ۲۰۲۴ به امضاء رساند تا خط حمله قهرمان لیگ پرتغال را بیش از پیش تقویت کند.

این مهاجم ۲۸ ساله ایرانی که در ۴۵ بازی ملی موفق شده ۲۱ گل به ثمر برساند، به دستور سرجیو کنسیسائو به پورتو پیوست تا پس از زیدو، کلودیو راموس وکاراسا چهارمین بازیکن پورتو در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ باشد.

*چه احساسی از پوشیدن لباس سفید و آبی و بازی در ورزشگاه دراگون را دارید؟

طارمی: این تحقق یک رؤیاست. درواقع من به‌عنوان اولین بازیکن ایرانی پورتو، از حضورم در باشگاه‌های پرتغال و بازی دریکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان، بسیار خوشحالم. من همیشه آرزو داشتم که در لیگ قهرمانان اروپا و در باشگاه‌های بزرگ بازی کنم و حالا از این شرایط فعلی بسیار هیجان‌زده و خوشحالم.

 

*آیا می‌توانیر با جو حاکم در دراگون (ورزشگاه اختصاصی پورتو) کنار بیایید؟

طارمی: هواداران پورتو بدانند که من در ایران در باشگاهی بازی می‌کردم که ۳۰ میلیون هوادار داشت و جو حاکم در تیم پورتو برای کاملاً عادی است و مطمئن باشند که به‌راحتی با آن کنارمی آیم. در این خصوص حتی باید بگویم که بازی کردن در چنین جوی را بیشتر دوست دارم. این در شرایطی است که می‌دانم پورتو نیز هواداران پر شوری دارد و همواره ارتباط بسیار نزدیکی بین طرفداران و بازیکنان تیم وجود دارد.

*پیش از پیوستن به پورتو چه شناختی از تیم در گذشته دارید؟

طارمی: آخرین فینال لیگ قهرمانانی که پورتو در مقابل موناکو به میدان رفت را کاملاً یادم است که در آن بازی توانستیم با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسیم و قهرمان اروپا شویم. به خاطر می‌آورم قبل از این دیدار پورتو، مقابل دپورتیوو لاکرونیا بازی کرد. ما باوجود بازیکنانی چون دکو، ویتور بایا، کاروالیو و بقیه، تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم.

*آیا می‌توانی در پورتو نیز به گل زنی‌هایت ادامه دهی؟

طارمی: غریزه گلزنی ام را حفظ می‌کنم و حتی قصد دارم بیشتر از فصل گذشته گل بزنم. برای تحقق این موضوع تمام سعی خود را می‌کنم که این کار را انجام دهم و درواقع این امر برای من بسیار مهم است چراکه من می‌خواهم اینجا با پورتو قهرمان شوم. از پوشیدن لباس آبی و سفید پورتو و درعین‌حال از امضای این قرارداد بسیار هیجان‌زده شدم، زیرا پورتو یک باشگاه بسیار بزرگ است که من را با این انتقال بسیار خوشحال کرده است. همان‌طور که گفتم این انتقال برای من تحقق یک رؤیا است. همه بازیکنان و هوادارانی که فوتبال را دنبال می‌کنند پورتو را می‌شناسند وبر کسی پوشیده نیست که پورتو یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان است.

*آیا شناختی از سرمربی تیم فوتبال پورتو دارید؟

طارمی: من فقط سرجیو کنسیسائو را از طریق تلویزیون می‌شناسم و هنوز او را نزدیک ملاقات نکرده‌ام، اما سبک فوتبال او را دوست دارم. او تمرکز زیادی روی کار خودش دارد و من علاقه زیادی به این‌گونه مربیان دارم. فصل گذشته آن‌ها توقف‌ناپذیر بودند و فکر می‌کنم به همین دلیل قهرمان شدند. آن‌ها همیشه باهم بودند و یک تیم واقعی هستند و این بسیار مهم است.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.