گزارش:وضعیت عجیب تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی / از قهرمانی سال گذشته تا عدم حضور در فصل جدید!

شناسه خبر: 32890
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1400

 

آن‌طور که بازیکنان تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی می‌گویند، به‌دلیل شرایط مالی و مدیریتی، وضعیت ادامه فعالیت این تیم نامشخص و بازیکنان آن بلاتکلیف و سرگردان هستند.

به‌گزارش پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ درحالی‌که قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ یک هفته دیگر یعنی ۱۸ خرداد برگزار می‌شود، وضعیت تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی در هاله‌ای از ابهام است.

به گفته دو تن از بازیکنان باشگاه پارس جنوبی، گویا زیرمجموعه‌های وزرات نفت از تیم‌داری حرفه‌ای منع شده‌اند و پارس جنوبی نمی‌تواند هزینه‌های تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی را بپردازد. این در حالی است که دو تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان در لیگ برتر و با هزینه این وزارت در حال بازی هستند.

 نه تیم‌داری می‌کنند و نه امتیاز تیم را می‌فروشند

مصطفی کیانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: ۲۰ روز دیگر بازی‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی آغاز می‌شود و تیم ما نه تمرینی داشته و نه وضعیت آن روشن است. برخی از بازیکنان نیز به دلایل مالی از تیم جدا شده‌اند و اگر از همین امروز هم بخواهیم کار را شروع کنیم دیر است. کسی پیگیر این تیم نیست.

او ادامه داد: در چهار پنج ماه گذشته که مدیریت پیشین تیم حضور داشتند فقط به بازیکنان وعده و وعید می‌دادند و پس از قهرمانی لیگ نیز تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد قرارداد مالی بازیکنان را دریافت کردیم.

کیانی افزود: مسئولان تیم حتی پاسخگوی تلفن ما نبودند و آن‌قدر امروز و فردا کردند تا خودشان هم تغییر کردند و هیچ چیزی هم دست ما را نگرفت. مدیریت جدید هم تنها یک سرپرست است و هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

این بازیکن تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی در ادامه این سخنان گفت: فکر می‌کنم که تیم پارس جنوبی رو به نابودی است و گمان نمی‌کنم که امسال بتواند تیم‌داری کند. شرایط بسیار بغرنج و ناراحت‌کننده است.

کیانی درباره زمین ساحلی تیم هم گفت: زمین‌های شماره یک و دو فوتبال ساحلی پارس جنوبی که در جام بین‌المللی «پرشین‌کاپ» نیز زمین مسابقه و تمرین تیم‌های خارجی بود به حال خود رها و تبدیل به خارستان شده است.

او در پاسخ به این که آیا مسئولان ورزشی استان نمی‌توانند برای تیم و زمین کاری کنند؛ گفت: قرارداد بهره‌برداری برای تیم پارس جنوبی است که هم‌اکنون زیر بار هیچ‌گونه حمایتی نمی‌رود  و هیچ خدماتی به زمین و بازیکنان نمی‌دهد؛ آن‌ها را رها کرده است و معلوم نیست می‌خواهد چه کند.

مصطفی کیانی ادامه داد:، چون تیم دست پارس جنوبی است مسئولان ورزشی استان نمی‌توانند کاری کنند. البته مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال استان پیگیری‌هایی کرده‌اند، اما پارس جنوبی پاسخگوی آنان هم نیست. حتی درخواست‌هایی برای خرید این تیم بوده، اما آنان امتیاز تیم را هم نمی‌فروشند. این تیم ۷ دوره قهرمان فوتبال ساحلی شده، نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را دارد و ملی‌پوشان زیادی از آن سردرآورده‌اند.

 خاری در گلو و خاری در پا

مسلم مسیگر دیگر بازیکن تیم هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: زمین شماره دو پر از خار و خاشاک است و پیرامون زمین شماره یک هم بوته‌های خار روییده که اگر هنگام تمرین توپ به آن‌جا بیافتد با پای برهنه به سختی می‌توانیم توپ را بیاوریم که خار در پایمان فرو نرود.

این ملی پوش تیم فوتبال ساحلی افزود: نمی‌دانیم طرفمان کیست! مسئولان قبلی وعده‌هایی دادند که هیچ‌کدام عملی نشد. یک هفته دیگر قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر است و ۲۰ روز دیگر مسابقات شروع می‌شود. ما پارسال قهرمان شدیم، اما تنها ۱۵ درصد قرارداد خود را دریافت کردیم. این درحالی است که بازیکنان تیم فوتبال چمنی پارس جنوبی که در میانه برگزاری لیگ است ۴۰ تا ۵۰ درصد پول قرارداد خود را گرفته‌اند و همچنان معترض هستند.

او با بغض ادامه داد: وضعیت تیم روی هواست و ما نمی‌دانیم طرفمان چه کسی است. اگر نمی‌توانند تیم‌داری کنند امتیاز آن را واگذار کنند.

مسیگر در پاسخ به این‌که آیا تمرین آماده‌سازی هم انجام می‌دهند، گفت: شاید تمرین انفرادی کنیم، اما تمرین تیمی چیز دیگری است و بسیار مهم است.

این بازیکن فوتبال ساحلی افزود: تا زمانی که پارس جنوبی پول می‌داد شرایط خوب بود. البته بودجه فوتبال ساحلی بسیار کم است و آنان می‌خواهند که با ۳۰۰ میلیون تو مان تیم را ببندند؛ در حالی‌که این مبلغ به اندازه قرارداد سه بازیکن ما هم نیست.

مسلم مسیگر ادامه داد: ما هفت دوره قهرمان لیگ فوتبال ساحلی کشور شده‌ایم؛ شاید ۷ قهرمانی برای برخی عادی باشد، اما ما این کار را با سختی انجام دادیم. اکنون انگیزه‌ای نداریم و برخی از بازیکنان ما از جمله دروازه‌بان تیم به‌دلیل پرداخت نشدن پول قراردادهایشان یک‌طرفه فسخ کرده و رفته‌اند.

این بازیکن ملی‌پوش با اشاره به این‌که می‌گویند تیم، چون در لیگ حرفه‌ای بازی می‌کند وزارت نفت نمی‌تواند اعتبار بدهد و تیم‌داری کند، گفت: لیگ فوتبال ساحلی حرفه‌ای نیست؛ با نام لیگ برتر است، اما حرفه‌ای نیست و آماتور است. هزینه فوتبال ساحلی در تمامی رده‌ها ۲ تا ۳ میلیارد تومان است و مبلغی نیست که نتوانند آن را تأمین کنند. اما ما هیچ تکانی از هیچ مسئولان نمی‌بینیم.

مسیگر ادامه داد: تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان هم نفتی هستند و بودجه آنان تأمین می‌شود. ما پارسال با ۹۶ درصد بازیکن بومی توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم؛ چرا نتوانند حق شهر را بگیرند؟ این قهرمانی‌ها به آسانی به‌دست نیامده است و ما اکنون نیازمند یاری مسئولان استان هستیم.

او گفت: اگر اسم تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی آورده شود بازیکنان فعال در کشور نمی‌خواهند به دلیل شرایط بد مالی به آن بیایند.

مسلم مسیگر با اشاره به این‌که ما تنها تیم ایرانی و آسیایی هستیم که در جام بین قاره‌ای نایب‌قهرمان شده‌ایم، گفت: از مسئولان شهر و استان گلایه‌مندیم و از نماینده مجلس که نماینده مردم است انتظار ورود به این جریان را داریم.

مسیگر با اشاره به این‌که افتخار اول این شهر فوتبال ساحلی و تیم پارس جنوبی است، گفت: تیم ملی را به ناحق از مسابقات جام جهانی کنار گذاشتند که در تیم‌داری باشگاه‌ها تأثیر گذاشته و آنان را کم‌انگیزه کرده؛ اما این دلیلی ندارد که مسئولان شهر به فکر تیم نباشند. تا جایی که جا داشته تحمل کردیم، دیگر مسئولان می‌دانند و پیگیری‌هایشان.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.