گزارش روز:شاهین، شاهینِ شهرداری می‌ماند؟

شناسه خبر: 34025
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1400

 

 

این روزها بحث درباره اینکه شهرداری بوشهر حمایت از تیم فوتبال شاهین را ادامه دهد یا نه در شورای شهر و میان فوتبالی‌ها داغ است.

به گزارش خلیج فارس؛ نشستی درباره برخی مباحث مطرح شده در خصوص تصمیمات شورا و شهرداری در مورد تیم شاهین شهرداری بوشهر با حضور اعضای شورا ،سرپرست شهرداری و جمعی از پیشکسوتان شاهین در تالار شهرداری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این نشست گفت: مخالف شاهین و ایرانجوان نیستیم، با شادی و نشاط هم مخالف نیستیم، اما همه چیز باید قانونمند باشد.

جعفر پورکبگانی با اشاره به حمایت‌های پیشین خود از تیم شاهین، افزود: در زمان حضور در فرمانداری بوشهر در سال ۸۷، مبلغ ۵۰ میلیون تومان که معادل ۵۰۰ میلیون این زمان بود از سازمان بنادر و دریانوردی گرفتم و چک آن را به آقای گزی دادم و حتی در زمان بازی‌های خانگی پرداخت هزینه هتل را بر عهده گرفتیم.

او ادامه داد: دوستان شاهینی چرا پیشنهاد مجموعه‌ای که قصد داشت شاهین را به شیوه‌ای نوین اداره کند، قبول نکردند.

به گفته رئیس شورای شهر بوشهر، در تفریغ بودجه سال ۹۸ و۹۹ شهرداری انحرافاتی به وجود آمده که بخشی از آن مربوط به تیم شاهین است که باعث شده شهرداری نتواند ارتقا درجه پیدا کند.

پورکبگانی عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری هیچ اعتباری برای تیم شاهین دیده نشده و مجوز یکساله تیم‌داری شهرداری به پایان رسیده است. ما هیچ طرحی به شهرداری در مورد شاهین ندادیم بلکه شهرداری نامه زد و درخواست کرد که با توجه به نداشتن مجوز و بودجه باید اقداماتی انجام دهیم و مجبور به تصمیم گیری هستیم.

دوستداران شاهین باید پای کار بیایند

او بیان کرد: ما فوری تصمیم نگرفتیم گفتیم با دوستان شاهینی نشست داشته باشیم تا بتوانیم راهکاری مثبت برای تیم پیدا کنیم.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: دوستداران شاهین باید پای کار بیایند و بخشی از کار بر عهده بگیرند. پیشنهاد آقای برزگرزاده افزایش اعضای هیات مدیره است و اینکه کسانی که حضور پیدا می‌کنند نفری دو میلیارد کمک کنند و تعهدات لازم را بدهند یا الگوی شهرداری آستارا که ۴۹ درصد سهام واگذار شدف انجام گیرد.

پورکبگانی عنوان کرد: ما حاضریم به مدت سه سال تیم را به شاهینی ها واگذار کنیم که خودشان اداره کنند یا امتیاز تیم را به آنها واگذار می‌کنیم دو سال دیگر پول آن بدهند یا هر راهکار دیگر دارند ارائه دهند تا بحث و بررسی کنیم.

او تاکید کرد: باز هم می‌گویم برای شاهین هیچ کوتاهی نمی‌کنم. شاهینی ها باید پای کار باشند و بقیه مسئولین استان که فصل قبل وعده دادند و کمک نکردند باید امسال کمک کنند تا شاهین در لیگ حضور داشته باشد.

نباید همه بار بر دوش شهرداری باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر نیز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰، بودجه ای برای شاهین اختصاص داده نشده و وزارت کشور هم گفته مجوز یکساله است که به پایان رسیده است.

خدیجه گرشاسبی ادامه داد: نمایندگان مجلس که قول حمایت دادند الان کجا هستند باید الان سهمی در کمک به شاهین داشته باشند استانداری کمک کند ما در شورا به  اندازه سهم خود کمک می‌کنیم.

او افزود: ما طرفدار شاهین هستیم اما سایر تیم ها از ما انتظار کمک دارند باید طبق دستور العمل از آنها حمایت کنیم.

بقیه دستگاه‌ها باید کمک کنند

یکی از اعضای شورای شهر بوشهر نیز عنوان کرد: اگر قصد حمایت داریم باید راهی برای حمایت از شاهین پیدا کنیم.

عبدالخالق برزگرزاده افزود: انحرافات بودجه در سال‌های قبل بوده است و ما درک می‌کنیم که شهرداری چه مشکلاتی دارد، اما خوشبختانه با درایت مدیران شهرداری کارگرانی که با ۱۵ روز تاخیر حقوق می گرفتند امروز پرداخت حقوقشان به روز شده است.

او گفت: اگر اعضای شورا و سرپرست شهرداری عینک  خوش بینی بزنند می شود این مورد را حل کرد.

دغدغه پیشکسوتان شاهین دغدغه ما هم است

نایب رئیس شورای شهر بوشهر هم، دغدغه پیشکسوتان شاهین را دغدغه اعضای شورا عنوان کرد که همه حول محور سلامت اجتماعی و ایجاد شور و نشاط است.

شهناز پولادی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود شورای شهر بعد از انتشار فایل صوتی یکی از پیشکسوتان شاهین نظر خود را تغییر داده است، اینگونه نیست زیرا ما مصوبه ای نداشتیم. لایحه از سوی شهرداری به شورا آمد و توضیح وضعیت دادند، ما چند جلسه بحث کردیم و با نمایندگان شاهین نشست برگزار کردیم تا به نتیجه‌ ای برسیم.

او بیان کرد: نمی خواهیم شاهین از نفس بیفتد و باید کمک کنیم رشد کند.

این عضو شورا تاکید کرد: اشتباهات قبل را تکرار نمی‌کنیم و کار خلاف نمی‌کنیم. نمی‌تواند همه بار بر دوش شهرداری باشد. همه باید کمک کنند. اعضای باشگاه شاهین باید بیایند و کمک کنند ما در شورا در کنار شما هستیم.

شاهین باید به استقلال برسد

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بوشهر نیز عنوان کرد: چندین‌جلسه دو ساعته شورا درباره شاهین بحث کردیم زیرا  تقویت تیم را وظیفه خود می‌دانیم و در این مسیر قدم برداریم .

پروین خوشبخت افزود: برای این تیم باید سازوکاری ایجاد شود و به گونه ای تقویت شود که به استقلال برسد.

او ادامه داد: وظیفه شهرداری و شورا حمایت از ورزش همگانی است و باید نگاه جامع به همه ورزش ها داشته باشیم.

این عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه تخصیص بودجه بنابر اولویت‌ها صورت می گیرد، گفت: نیازمند ایجاد شور و نشاط در تمامی لایه های شهری هستیم.

 نمایندگان شاهین : شورا نگاه حمایتی به شاهین داشته باشد

محسن گلستانی از پیشکسوتان تیم شاهین هم گفت: اظهار نظر آقای گزی نظر شخصی او است و او در باشگاه سمتی ندارد و نباید بر اساس یک نظر تصمیم بگیریم.

او با بیان اینکه فوتبال در خون مردم عجین شده است، افزود: هزینه بالای فصل گذشته تیم شاهین شهرداری بوشهر به دلیل بسته شدن تیم در دقیقه نود بود.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه از شورای جدید انتظار نشاط جدید داریم، عنوان کرد: امسال با هر مشکلاتی که وجود دارد کار را شروع کنیم و پیگیر کسب مجوز باشیم. همچنین  با بودجه کمتر تیم بسته شود و شاهینی ها در تصمیمات مشارکت بیشتری داشته باشند.

علی فکی از دیگر نمایندگان شاهین هم بیان کرد: آقایان پورکبگانی و برزگرزاده از پیشکسوتان ورزش هستند و انتظار داریم نگاه حمایتی به این موضوع داشته باشند.

او افزود: شهرداری‌های دیگر مثل آستارا ، همدان ، بندر عباس و ماهشهر تیم‌داری می کنند و انتظار داریم ما هم‌مثل آن‌ها عمل کنیم.

فکی ادامه داد: باشگاه شاهین تیم‌های پایه ای بسیار خوبی دارد، خانواده‌های زیادی درگیر موضوع هستند و شاهین در کل استان و کشور طرفدار دارد. انتظار داریم برای ایجاد شادبی و نشاط  شورای شهر سازوکار حمایتی خود را در فصل آتی ادامه دهد.

چرا شهرداری‌ شهرهای دیگر تیم‌داری می‌کنند؟

خسرو باباچاهی از پیشکسوتان شاهین نیز بیان کرد: شهرداری‌های دیگر چه در رشته فوتبال یا در مسابقات حرفه‌ای والییال و بسکتبال حضور دارند و این تیم ها مشکل ندارند چرا ما باید هرساله دنبال مجوز باشیم؟

او با اشاره به اینکه مردم با حضور دولت جدید انتظار شرایط جدید دارند، ادامه داد: بودجه شاهین در سنوات قبل در متمم دیده می شده است.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه مردم بوشهر به عشق تیم شاهین، نام فرزند خود را شاهین می‌گذارند، بیان کرد: این تیم ۱۵۰ بازیکن در رده های پایه‌ای دارد و ۱۸ بازیکن آن به رده‌های ملی دعوت شده‌اند و این ایجاد انگیزه و شور و نشاط است.

او با قدردانی از شورا و شهرداری برای حمایت‌هایشان از این تیم، عنوان کرد: درخواست دارم پیگیر کسب مجوز باشیم.تلاش می‌کنیم امسال بار مالی بر دوش شهرداری کم کنیم.

خانم بازیاری از هواداران شاهین نیز با اشاره به اینکه شهروندان زیادی که هوادار شاهین هستند درخواست حمایت از این تیم را دارند، گفت: درخواست ما این است امسال هم مجوز لازم بگیرید و در این شرایط سخت باعث دلخوشی خانواده بزرگ شاهین شوید.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.