گزارش ویژه:ایرانجوانی ها به دنبال حق ترانسفر مهدی قایدی از استقلال!

شناسه خبر: 34059
تاریخ انتشار: 07 شهریور 1400

مهدی قایدی بازی بوشهری و سابق ایران جوان با قراردادی دو میلیون دلاری به تیم الشباب امارات پیوست تا زمزمه‌های مبنی بر حق این انتقال به باشگاه قبلی این بازیکن نیز به گوش برسد ولی گویا مفاد حق الزحمه قرارداد فی مابین دوباشگاه ایران جوان بوشهر و استقلال تهران مبهم به نظر می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا زائری: خردادماه سال ۹۶ مدیران باشگاه استقلال تهران برای انتقال مهدی قایدی ستاره و پدیده جوان آن سال ایرانجوان بوشهر در لیگ دسته اول کشور پای میز مذاکره نشستند تا رضایت این باشگاه بوشهری را جذب و باشوی کوچک بوشهری‌ها را با قراردادی سه‌ساله و در ازای پرداخت ۱۰۰ میلیون به استقلال انتقال دهند.

ولی این انتقال پایان کار نبود و دو باشگاه توافق نامه خواهر خواندگی نیز امضاء کردند تا هر دو ارتباط بیشتری در زمینه‌هایی مثل نقل و انتقالات، اردوهای داخلی و خارجی و… با هم داشته باشند ضمن اینکه گفته می‌شود در این توافقنامه ذکر شده که در صورت ترانسفر این بازیکن به خارج هم پانزده درصد سهم ایران جوان خواهد بود.

اما پس از گذشت چهار سال مهدی قایدی پدیده جوان فوتبال کشورمان با انتقالی دو میلیون دلاری و به مدت پنج سال سر از تیم فوتبال الشباب امارات عربی درآورد که حالا این سوال پیش می‌آید که سهم ایرانجوان بابت این انتقال چقدر خواهد بود و آیا چنین‌بندی در توافقنامه خواهر خواندگی دو باشگاه وجود داشته یا خیر.

کنکاش خبرنگار فارس در خصوص این توافقانه نیز در نوع خود جالب بود به طوری که برخی مدیران دو باشگاه از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند که این قرارداد می‌بایست به عنوان اسناد در باشگاه بایگانی باشد ولی در حال حاضر موجود نیست و مشخص هم نشده در دست چه کسی است.

معاون سابق باشگاه استقلال تهران: اطلاعی از این توافقنامه ندارم!

ابتدا به سراغ پندار توفیقی معاون سابق باشگاه استقلال، کسی که در خرداد ۹۶ در بوشهر پای میز مذاکره با ایران جوانی‌ها نشست رفتیم و وقتی خواستیم نظر وی در خصوص حق ترانسفری باشگاه بوشهری در قبال انتقال قایدی را جویا شویم در اظهار نظری عجیب عنوان کرد که از این موضوع اطلاعی ندارم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: چون در حال حاضر از مجموعه باشگاه استقلال خارج هستم دسترسی به این توافقنامه ندارم و در خصوص این بند قرارداد نیز چیزی به یاد ندارم چون مربوط به سه سال پیش است.

به گزارش خبرگزاری فارس، توفیقی در گفتگو با خبرنگار ما قرار بود در تماسی با باشگاه استقلال ما را در جریان چنین‌بندی از این توافقنامه قرار دهد که متاسفانه این امر هنوز صورت نگرفته است.

بابت ترانسفر قایدی‌ بندی در توافقنامه بندی قید نشد
منوچهر ملکوتی یکی از مدیران وقت باشگاه ایران جوان بوشهر در همان سال نیز از جمله افرادی بود که در این جلسه حضور داشت وی در خصوص مفاد این توافقنامه گفت: ما فقط در خصوص انتقال قایدی با استقلال به توافق رسیدیم و بابت صدور رضایت نامه ۱۰۰ میلیون از این باشگاه گرفتیم.

وی تصریح کرد در خصوص توافقنامه خواهر خواندگی هیچ‌ بندی مبنی بر ترانسفر این بازیکن و سهم ۱۵ درصدی به باشگاه ایرانجوان بوشهر قید نشده و فقط در خصوص تشکیل اردوهای تیم در خارج از استان توافقاتی با این باشگاه تهرانی داشتیم.

ملکوتی در خصوص تصویر این توافقنامه در گفتگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: متأسفانه پس از اینکه مجموعه مدیریتی ما باشگاه را تحویل افراد جدید داد این توافقنامه نزد آقای نظرزاده یکی از اعضای موسسین باشگاه بود که وی هم در حال حاضر در قید حیات نیستند و تمامی اسناد در منزل وی در شیراز می‌باشد.

از حق ایرانجوان در فیفا دفاع خواهیم کرد

عطاء اله وزیری مدیر تیم بزرگسالان ایران جوان بوشهر در خصوص توافقنامه حاصله بین دو باشگاه ایرانجوان و استقلال تهران جهت انتقال مهدی قایدی در سال ۹۶ به خبرنگار فارس گفت: ما در آن برهه مسؤولیتی در باشگاه نداشتیم ولی در جریان مفاد تفاهم نامه مذکور هستیم و در این خصوص در حال مکاتبه با باشگاه استقلال می‌باشیم.

وی تصریح کرد: اینجا مسئله شخصی نباید نمود پیدا کند بلکه حق و حقوق یک باشگاه که ده‌ها هزار هوادار پشت آن می‌باشد مطرح است و ما برای به دست آوردن این حق کوتاهی نخواهیم کرد چون باشگاه متعلق به هواداران است و می‌بایست برای صلاح باشگاه از هیچ کوششی در این مورد دریغ نکنیم.

وزیری با تأکید بر اینکه از حق و حقوق باشگاه کوتاه نخواهیم آمد اظهار کرد: هر کدام از مدیران سابق که تفاهمنانه ایرانجوان و استقلال تهران را در اختیار دارند می‌بایست به خاطر باشگاه پرقدمت و پرهوادار ایرانجوان آن را ارائه کنند تا ما پیگیر این مسئله شویم و نباید حق و حقوق باشگاه را فدای مشکلات و اختلاف سلیقه‌ای مدیران سابق و فعلی نماییم.

 

وی در ادامه افزود: لذا از مدیر سابق باشگاه تقاضا داریم بخاطر نام ایرانجوان و هوادارانش تفاهم نامه مذکور را ارائه دهند تا حق و حقوق ایرانجوان گرفته شده و از حق مسلم خود محروم نگردد. همچنین از آقای محتشم رئیس هیات فوتبال استان بوشهر استدعا دارم به این موضوع ورود کرده و به علت مسدود بودن حساب باشگاه حتی این آمادگی را خواهیم داشت که پول حاصله در اختیار هیات فوتبال قرار گرفته و بر اساس هزینه‌های جاری فصل آینده برای تمامی رده‌های ایران جوان هزینه شود.

مدیر تیم بزرگسالان ایرانجوان با بیان اینکه مشکلات مالی هرساله کار را برای تیم داری سخت می‌کند عنوان کرد: تأمین هر گونه منابع مالی می‌تواند باشگاه مردمی ایرانجوان را در راستای اهداف خود جلوتر ببرد و در این راه همه باید کمک نماییم که بتوانیم حضوری آبرومندانه در رقابت‌ها داشته باشیم.

عطاء اله وزیری در پایان بیان کرد: مکانسیم مشارکت (solidarity mechanism) مهدی قایدی را از طریق فیفا استارت زده‌ایم که با عنایات همیشگی حضرت حق ان شاءالله برنده این پرونده بین المللی خواهیم بود.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.