طارمی آماده پذیرایی از کریس رونالدو/ گزارش

شناسه خبر: 30624
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1399

بهترین لژیونر حال حاضر فوتبال ایران بی تردید امید اصلی هواداران تیم پورتو برای گلزنی در تمام تورنمنت های فصل جاری است.

فوتبال پرتغال حالا حدود ۱۸ ماه است که تحت تاثیر ورود یک ستاره آسیایی قرار گرفته و هر روز از تماشای درخشش او مبهوت می شود. مهدی طارمی که با تیم ریوآوه کار در فوتبال اروپا را آغاز کرد، خیلی زود خودش را در ترکیب سبز و سفیدها جا انداخت و در کمال شگفتی موفق شد عنوان بهترین گلزن فصل لیگ پرتغال را به طور مشترک با ستاره هایی از تیم های بزرگ پرتغال کسب کند.

 

همین نمایش های خیره کننده بود که مهدی را در تیررس غول های پرتغالی قرار داد و در زمان های مختلف، رسانه های این کشور از علاقه تیم های بنفیکا، پورتو و اسپورتینگ برای جذب طارمی خبر دادند. سرانجام در پایان فصل، مهدی پرافتخارترین تیم فوتبال پرتغال و دارنده ۲ عنوان قهرمانی در چمپیونزلیگ را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد.

حضور طارمی در پورتو جدا از جذابیت ها، برای هواداران فوتبال نگرانی به همراه داشت؛ نگرانی از اینکه مهدی نتواند در تیمی بزرگ خود را با همه شرایط وفق بدهد و جایگاه مناسبی در ترکیب پورتو به دست آورد. شاید نخستین بازی های فصل مطابق چنین تصوری پیش رفت اما مهدی که در ۲۸ سالگی فرصت برای سعی و خطا نداشت، بدون اینکه زمان را هدر بدهد خود را به سرمربی ثابت کرد و در در هواداران پورتو جای ویژه ای پیدا کرد.

 

طارمی رفته رفته در ترکیب اصلی پورتو فیکس شد و با نمایش های استثنایی خود محبوبیت کم نظیری به دست آورد؛ از پیشنهادهای ازدواج در توییتر گرفته، تا پیراهنی که با اسم و شماره او به تن فرزند ویتور بایا اسطوره باشگاه پورتو بود. مهدی دلبری از هواداران پورتو را با تخصص منحصر به فردش یعنی گرفتن پنالتی آغاز کرد و با استفاده از این هنر، موقعیت های گلزنی متعددی در اختیار هم تیمی های خود قرار داد.

اما پنالتی گرفتن تنها یک وجه از بازی مهاجمی است که حالا امید اصلی خط حمله بزرگ ترین باشگاه فوتبال پرتغال شده. مهدی طارمی حالا با زدن ۹ گل در لیگ پرتغال، بهترین گلزن پورتو و دومین گلزن رقابت های لیگ به شمار می رود. به خاطر داشته باشید که علی رغم گرفتن پنالتی های زیاد، طارمی هیچ کدام از پنالتی های پورتو را نزده که اگر زده بود، قطعا رقابتی نزدیک تر با پدرو گونسالوس، آقای گل فعلی و ۱۴ گله لیگ پرتغال داشت.

 

طارمی که به عضو جدایی ناپذیر تیم سرجیو کونسیسائو تبدیل شده، در آخرین بازی تیمش مقابل بواویستا هم ترک عادت نکرد و دروازه حریف را گشود. او در رقابت های حذفی پرتغال هم تا کنون ۳ گل برای پورتو زده و سابقه نجات تیم از خطر حذف در این جام را هم دارد. حالا این مهاجم ملی پوش ایرانی در آستانه یک مسابقه بسیار مهم قرار دارد. طارمی که حسابی در پرتغال جا افتاده و همه را از دم تیغ گذرانده، چهارشنبه شب در ورزشگاه دو دراگائو پذیرای یوونتوس ایتالیا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان است.

 

یوونتوسی ها که پس از شکست برابر ناپولی به پرتغال سفر می کنند، حتما می دانند که اگر مانند دیدار مقابل شاگردان گتوزو در محوطه جریمه بی احتیاطی کنند، به سختی جریمه خواهند شد. جدا از موضوع پنالتی گیری، مسلما یکی از بازیکنانی که بیشترین زمان آنالیز را از کادر فنی یوونتوس می گیرد، مهدی طارمی است. بهترین گلزن این فصل پورتو، کاملا آماده است که این هفته از کریستیانو رونالدو و یارانش در پرتغال پذیرایی کند.

فرم ایده آل طارمی و حضور او در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، فوتبال دوستان ایرانی را دوباره به روزهایی می برد که منتظر تماشای بازی علی دایی، علی کریمی یا مهدی مهدوی کیا در مقابل بزرگان اروپا بودند. این هفته، حتما کل طرفداران فوتبال در ایران منتظر هستند تا ببینند مهدی طارمی خط دفاعی یوونتوس را هم درو می کند یا خیر.

 

علی عشقی
طرح از: سبحان ضرغانی


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.