نصرتی و پالس جدایی از پارس جنوبی جم:به تیمی می‌روم که پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد،تا هفته هشتم صدرنشین بودیم، یک ریال پاداش ندادند

شناسه خبر: 33727
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1400

سرمربی پارس جنوبی جم گفت به جای اینکه کاملاً به مسائل فنی این تیم بپردازد، با مشکلات مدیریتی و مالی این باشگاه دست و پنجه نرم می‌کرد.

محمد نصرتی درباره فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: کیفیت مسابقات به چند دلیل کاهش یافته بود که علت اصلی، غیبت تماشاگران بود. برخی تیم‌ها از این موضوع خیلی بهره‌مند شدند و با داد و فریاد، داوران را تحت تأثیر قرار می‌دادند. همین باعث می‌شد بازی روند عادی خود را طی نکند و داوران به خاطر این فشارها ضعیف شدند.

برخی تیم‌ها نمی‌خواستند بابرنامه بازی کنند
وی با بیان اینکه بیشتر زمین‌ها بی‌کیفیت و افتضاح بود، تصریح کرد: در این زمین‌ها نمی‌توانستیم تاکتیکی بازی کنیم و نتیجه روی اتفاقات رقم می‌خورد. اگر بنز و یک خودروی مدل پایین در جاده پُر دست‌انداز با هم مسابقه بدهند، هر دو نمی‌توانند سرعت بگیرند. در یک اتوبان خوب و آسفالت اما بنز خیلی زود سبقت می‌گیرد. به نظرم برخی تیم‌ها هم نمی‌خواستند بابرنامه بازی کنند.

هر ۲ صعودکننده را شکست دادیم
سرمربی پارس جنوبی با انتقاد از ورود هواداران برخی تیم‌های لیگ یکی به ورزشگاه بیان کرد: نظارت روی لیگ یک خیلی کم بود. هیچ تماشاگری به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید به ورزشگاه می‌آمد، اما برخی ورزشگاه‌ها هزار تماشاگر داشت و امنیت داور زیر سؤال می‌رفت. داوران سوت‌های ضعیفی می‌زدند که شرایط با حضور خداداد افشاریان بهتر شد و داوران باتجربه‌ای برای لیگ دسته اول انتخاب شدند. رقابت خیلی نزدیک بود و ما هر دو تیم صعودکننده را بردیم، اما در آستارا به خاطر مهیا نبودن شرایط و مصنوعی بودن چمن شکست خوردیم.

چند بازیکن جوان پارس جنوبی آینده تیم ملی را می‌سازند
نصرتی در پاسخ به این پرسش که آیا از کیفیت فنی پارس جنوبی در این فصل رضایت داشت یا خیر، اظهار داشت: پنجره نقل‌وانتقالاتی چند تیم از جمله ما و نود ارومیه بسته بود که نود سقوط کرد. بازیکنان پارس جنوبی فوق‌العاده کار کردند و ما از شش هفت بازیکن جوان استفاده کردیم که اگر درست هدایت شوند، آینده تیم ملی را می‌سازند.

تا هفته هشتم صدرنشین بودیم، یک ریال پاداش ندادند
وی در مورد مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی جم خاطرنشان کرد: ما تا هفته هشتم صدر جدول بودیم، اما یک ریال پاداش ندادند. بازیکنان چگونه انگیزه داشته باشند؟ ما تیمی را بردیم که برای پیروزی مقابل ما، به هر بازیکن ۲۰ میلیون تومان پاداش می‌دادند. رقم قراردادهای ما هم ناچیز بود و از لحاظ هزینه‌ها در نیمه پایین جدول بودیم. پس از شاهین شهرداری بوشهر، ما آخرین تیمی بودیم که مجوز تیمداری گرفتیم و بسته شدیم.

 

فکرم درگیر زمین تمرین، مسائل لجستیکی و مالی بود
سرمربی پارس جنوبی جم درخصوص آینده خودش و احتمال همکاری با باشگاه پارس جنوبی عنوان کرد: در این فصل به من سخت گذشت. وظیفه من در مستطیل سبز است و باید روی مسائل تاکتیکی تمرکز کنم، اما باید همه کار می‌کردم و فکرم درگیر کارهای حاشیه‌ای چون زمین تمرین، پشتیبانی، موارد لجستیکی، مسائل مالی و انگیزشی بود. ما هم تا اندازه‌ای می‌توانیم به بازیکنان انگیزه بدهیم. تا پایان نیم‌فصل جزو مدعیان بودیم، اما اراده لازم وجود نداشت و متضرر شدیم.

به تیمی می‌روم که پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد
نصرتی با بیان اینکه باید فراتر از اینها کار کرد، به تسنیم گفت: در فصل جدید تیمی را انتخاب می‌کنم که عزم راسخی برای موفقیت تیم و پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد، چون در صورت نبود این موارد، ما خودمان را هدر می‌دهیم و انرژی خود را جای دیگر صرف می‌کنیم.

بازی جوانمردانه مالی باید رعایت شود
وی با اشاره به تفاوت فعالیت باشگاه پارس جنوبی با سایر مدعیان صعود به لیگ برتر تصریح کرد: تیم‌های نیمه بالایی جدول سه یا چهار برابر ما هزینه کردند. شاهین، مس کرمان و هوادار از لیگ برتر بازیکن می‌گرفتند و فجر سپاسی با اینکه بازیکن سرباز دارد، از بازیکنان باکیفیت دیگری هم استفاده می‌کند. به نظرم بازی جوانمردانه مالی باید رعایت شود و در لیگ برتر هم شاهد این مشکل هستیم. در این مسابقات هم تیمی چون نفت مسجدسلیمان را داریم و البته برخی تیم‌های متمول بالای جدولی هم هستند.

غیبت یک تیم مقابل رقیبش هم تبانی است
سرمربی پارس جنوبی جم در پاسخ به این پرسش که آیا در مسابقات لیگ دسته اول، با نکته تداعی‌کننده تبانی یا شرط‌بندی مواجه شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: در تیم خودمان یا تیم‌هایی که با آنها بازی می‌کردیم، چنین چیزی را ندیدم. با این حال در بازی گل ریحان مقابل رقیبش چند صحنه مشکوک رخ داد. به نظرم حاضر نشدن یک تیم مقابل حریفش هم یک نوع تبانی است.

سازمان لیگ از باشگاه‌ها ضمانت بگیرد
نصرتی در پایان خاطرنشان کرد: چوکا و نود در هفته پایانی بازی نکردند که اگر این دو تیم از رقبای خود مساوی هم می‌گرفتند، ما از رده دهم به رتبه هشتم جدول می‌رسیدیم. از این سو ما یک مسابقه بسیار سخت با قشقایی داشتیم. این هم تبانی است که یک تیم باید بازی کند، اما به شهر میزبان نمی‌رود. سازمان لیگ باید از باشگاه‌ها ضمانت‌نامه معتبر بگیرد تا اینگونه نباشد که هر تیمی دلش نخواهد، بازی نکند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.