گزارش روز:تشبیه ستاره بوشهری به یک شورولت در خط حمله تیم ملی ایران!

شناسه خبر: 34143
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1400

تیم‌ها برای موفقیت و صعود به جام جهانی در کنار ستاره‌های خود، مهره‌هایی برای تمام کنندگی و صعود نیاز دارند؛ یکی مثل مهدی طارمی.

دو بازی و دو پیروزی مقابل سوریه و عراق و زدن چهار گل، یکی از بهترین شروع‌های تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی است که امسال شاهد آن هستیم؛ چهار گلی که در سه تای آن رد پای مهدی طارمی با تکنیک‌ها، هوش بالا و شم بالای گلزنی او دیده می‌شود.

 

طارمی برخلاف فصل گذشته که شروع موفقی در پورتو داشت و درخشان ظاهر شده بود، در سه بازی پس از شروع فصل ۲۲-۲۰۲۱ در گلزنی چندان موفق عمل نکرد ولی چهارمین دیدار که پیش از فیفادی برگزار شد، زمان انتخاب این ستاره ایرانی برای شروع گلزنی‌ها و درخشش خود بود تا در شرایط خوبی به تیم ملی اضافه شود.

مهدی طارمی در دیدار با سوریه که به‌عنوان تک‌مهاجم بازی می‌کرد و سردار آزمون را کنار خود نمی‌دید، بیشتر از سایر مسابقات تیم ملی در محوطه جریمه دیده می‌شد و کمتر از میانه زمین توپ‌گیری می‌کرد و پاس‌کاری داشت که نتیجه آن، پایه‌گذاری گل برتری ایران در آن مسابقه بود؛ زمانی که با جای‌گیری مناسب در محوطه جریمه حریف و پس از پاسی که با سرعت به سمت او می‌آمد، با دید مناسب خود علیرضا جهانبخش را در موقعیت خوبی دید و با یک پاس سرضرب و رو به عقب، شرایطی به وجود آورد تا کاپیتان تیم ملی گلزنی کند.

شماره ۹ تیم ملی ایران پس از اینکه در گلزنی مقابل سوریه ناکام بود و نتوانست هیچ شوت در چارچوبی داشته باشد و فقط یک‌بار ضربه‌اش را به اوت زد، در دیدار شب گذشته برابر عراق آزادی عمل بیشتری داشت و موقعیت‌های بهتری هم به وجود آورد تا یک پاس گل و یک گل به نام او ثبت شود.

 

مهدی طارمی در دقیقه ۲ دیدار با عراق پس از اینکه پاس رو به جلوی امید نورافکن را دریافت کرد، با پای چپ خود یک ارسال تماشایی انجام داد؛ همان پایی که برخی معتقد هستند طارمی تبحر زیادی در استفاده از آن ندارد.

ستاره خط حمله ایران پس از تنها سانتر خود در ۸۷ دقیقه بازی مقابل عراق که توسط علیرضا جهانبخش وارد دروازه شد، عطش بیشتری برای گلزنی داشت و در حالی که نزدیک بود در دقیقه ۱۲ نخستین گل خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی را بزند، ضربه فنی او در اختیار گلر عراق قرار گرفت.

اولین ضربه طارمی پس از پاس سردار، با بغلِ پای چپ مهار شد تا او برای خود موقعیت‌سازی کند و وارد محوطه جریمه شود که این نوع مهار توپ و ایجاد فرصت را کمتر از فوتبالیست‌های ایرانی طی سالیان اخیر دیده بودیم

طارمی سبک خاصی قبل از استارت‌های خود برای حمله یا گلزنی دارد که در صحنه گل دیدار با عراق آن را دیدیم؛ او مثل ماشین‌های شاسی بلند سنگین شورولت قبل از سرعت‌گیری، به جلو خم می‌شود و حرکت خود را ادامه می‌دهد و مدافعان حریف را با این کار به نوعی فریب می‌دهد. او پس از مهار توپ با ران پای راست، ضربه آخر را زد و با عبور توپ از بین پاهای گلر عراقی گل دوم را به ثمر رساند

طارمی که در مرحله قبل ۴ گل برای تیم ملی ایران زده بود، پس از دو مسابقه ناکامی انگیزه زیادی برای طلسم‌شکنی و گلزنی مقابل عراق داشت که این کار را در دقیقه ۶۹ با یک مهار توپ فوق‌العاده و ضربه تمام کننده بدون نقص انجام داد.

گل دوم ایران مقابل عراق در شرایطی به ثمر رسید که پس از پاس بلند سردار آزمون از روی خط طولی سمت راست زمین، پیش‌بینی می‌شد این موقعیت از دست برود، اما مهدی طارمی با فرار از بین سه مدافع حریف و پس از زدن سه ضرب به توپ که کلاس بالای بازی او را نشان داد، این فرصت تقریبا مُرده را تبدیل به گل کرد.

طارمی با دو شوت در چارچوب و دو شوت خارج از چارچوب مقابل عراق، مزد دو بازی خوب خود برای تیم ملی را پس از دو پاس گل، با یک گل دیدنی گرفت تا بیشترین سهم را در گل‌های ایران در دو مسابقه مقدماتی جام جهانی داشته باشد.

طارمی گل صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ را مقابل ازبکستان زد، اما حالا آماده‌تر و با تجربه‌تر از آن زمان است و مهم‌تر اینکه با بازی در پورتو، کیفیت بالایی هم به نمایش می‌گذارد؛ مثل دو مسابقه اخیری که از او با پیراهن تیم ملی دیدیم و همه را امیدوارتر کرد تا ایران بدون دغدغه‌تر چشم به خط حمله داشته باشد و در مسیر صعود قدم بردارد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.