زیباترین گل هفته لیگ امارات توسط قایدی به ثمر رسید

شناسه خبر: 35126
تاریخ انتشار: 01 آذر 1400

مهدی قایدی شب گذشته و در دیدار شباب الاهلی – النصر از هفته دهم لیگ برتر امارات زننده یکی از گل های زیبای این مسابقات در فصل جاری بود.

این گل به وضوح نشان می دهد مهدی قایدی چه خوب از عقب به فضا می زند و چه پیشرفتی در زدن ضربه به دروازه حریف پیدا کرده است. این در حالی است که در بازی های لیگ برتر البته نه این اواخر ضربات او به چارچوب دروازه حریف قدرت و توان لازم را نداشت.

 

روی گل به النصر مهدی قایدی در حالی به سمت دروازه النصر حرکت کرد که این تیم روی خط ۴ مدافع داشت و از سویی مهدی دست کم ۵ – ۶ متری از خط دفاعی النصر عقب تر بود. البته او از این همین نقطه به سرعت به سمت دروازه النصر استارت می زند و از آنجایی که مدافع پشت به دروازه است و مهاجم رو به دروازه و مدافع ایستا است و مهاجم در حال دویدن طبیعی است اگر پاس به موقع داده شود و مهاجم هم به موقع حرکت کند این مهاجم است که سریعتر از مدافع به توپ می رسد. در این صحنه هم پاس خوب بود و هم استارت مهدی قایدی به موقع.

مهدی قایدی در فضای کنار صاحب توپ می شود که کمی از دروازه دور بود و از آنجایی که مدافعان نزدیک تر به دروازه بودند خیلی سریع وارد محوطه جریمه می شوند و مهدی قایدی هم برای اینکه به سمت دروازه نزدیک تر می شد مسیر توپ را تغییر می دهد و این حربه جز بازی و خصوصیات فنی مهدی قایدی است. حرکت در عرض برای پشت سر گذاشتن مدافع مستقیم و شوت به سمت چارچوب که مهدی قایدی بارها و بارها روی این ضربات گلزنی کرده است. او بعداز پشت سر گذاشتن مدافع اول درنگ نمی کند و به سمت دروازه شوت می زند. این اصل در فوتبال است. حتی اگر ضربه زیبای او تبدیل به گل نمی شد باز هم او اصل را در فوتبال رعایت کرده بود چرا که ممکن بود در دریبل بعدی توپ را از دست بدهد. در محوطه جریمه حریف ثانیه ها مهم است چرا که مدافع در کسری از ثانیه به توپ و بازیکن نزدیک می شود و توپ را از آن خود می کند. البته نزدیک ترین یار به مدافع اول النصر که روی پای مهدی قایدی رفته بود به واقع تنها نظاره گر مهدی قایدی و توپ بود در حالی که باید فضا را پوشش می داد و بعد از دریبل مدافع اول روبروی مهدی قایدی قرار می گرفت و بازی تاخیری ایجاد می کرد تا توپ از دست برود.

در صحنه ای که گل به ثمر می رسد ۸ بازیکن تیم النصر با دروازه بان در صحنه دیده می شوند. البته برخی از بازیکنان پشت توپ هستند و تاثیرگذار در روند بازی نیستند. این نشان می دهد برتری عددی در محوطه جریمه دلیلی بر خوب دفاع کردن نیست. اگر اصل رعایت نشود تیم با ۱۱ بازیکن هم گل می خورد. اما نکته مهمتر این صحنه این است که تیم مهاجم می تواند خوشبین باشد که حتی با کمترین نفرات هم در محوطه جریمه حریف به گل برسد. نیاز به این نیست که تیم مهاجم برای رسیدن به گل باید در محوطه جریمه حریف پرتعداد باشد. مثلا با ۷ یا ۸ بازیکن حاضر شود. به خصوص که تیم در صورت از دست دادن توپ در حمله باید شکل دفاعی به خود بگیرد. با کمترین تعداد بازیکن در محوطه جریمه حریف می توان به گل رسید.

مهدی قایدی با این گل یک بار دیگر توانمندی های خود را در فاز تهاجمی به رخ کشید. بدون شک او می تواند در آینده به بازی های اثر گذار خود در ترکیب شباب الاهلی و البته تیم ملی فوتبال ایران ادامه دهد. چنین گل هایی فقط مختص مهدی قایدی است. شکستن خط آفساید و بی اثر کردن حضور پرتعداد مدافعان حریف در منطقه یک سوم دفاعی و ضرباتی زیبا که به تور بوسه می زند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.