چمن ورزشگاه آب‌پخش در آستانه نابودی

شناسه خبر: 39273
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1402

 

چمن طبیعی ورزشگاه شهدای شهر آب‌پخش به خاطر نداشتن آب مناسب برای آبیاری، در آستانه نابودی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر به نقل از مهر؛ شهر آب پخش یکی از هشت شهر پرجمعیت استان بوشهر است که در عرصه فوتبال دارای سابقه درخشانی است و از گذشته به عنوان یکی از قطب‌های فوتبال این استان محسوب می‌شده است.

توسعه ورزش نیازمند تأمین زیرساخت‌های مناسب و حمایت‌های کافی است که در آب‌پخش این مهم به خوبی رخ نداده است و ورزشکاران این شهر برای انجام فعالیت‌های خود با چالش‌های جدی روبرو هستند.

بعد از توپ، مهمترین نیاز فوتبالیست‌ها، داشتن زمین بازی است؛ با وجود افزایش تعداد زمین‌های چمن مصنوعی در شهر آب‌پخش، تنها زمین چمن طبیعی این شهر سال‌ها است که با چالش روبرو بوده است.

بی‌آبی باعث شد تا چمن طبیعی ورزشگاه شهدای شهر آب پخش نابود شود و ورزشکاران این شهر برای برگزاری مسابقات خود در لیگ استان و مسابقات کشوری دیگر شهرها را به عنوان میزبان مسابقات انتخاب کنند.

پس از سال‌ها بی توجهی مسئولان، اعتبارات لازم برای بازسازی زمین چمن مصنوعی آب‌پخش تأمین و عملیات بازسازی انجام شد و بالاخره حدود یک سال پیش این زمین چمن تحویل موقت شد و به بهره‌برداری رسید.

انتظار می‌رفت با تلاش و پیگیری مسئولان، آب مناسب برای آبیاری چمن تأمین شود تا این چمن بار دیگر به چرخه نابودی وارد نشود ولی این مهم به خوبی محقق نشد و حالا بار دیگر این چمن اسیر مشکلات بی‌آبی شده است.

در حالی که توافقاتی برای تأمین آب از طریق کانال آبیاری در مجاورت ورزشگاه صورت گرفته بود، این موضوع نیز با مشکلات و چالش‌هایی روبرو شده است و حالا پس از هفته‌ها، این چمن بی‌آب مانده است.

چمن برای زنده ماندن نیازمند آبیاری با آب مناسب و به صورت مستمر است که چمن ورزشگاه شهدای آب‌پخش از این آب بی‌بهره است و هفته‌ها آبیاری نشدن باعث نابودی چمن می‌شود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد که مسئولان استانی نسبت به این وضعیت بی‌توجه بوده و به ناله‌های ورزشکاران و مسئولان ورزش آب پخش توجهی نکرده‌اند و حدود یک ماه است که این چمن با چالش جدی عدم آبیاری روبرو است.

ورزشگاه را نجات دهید

مدیر یکی از مدارس فوتبال شهر آب‌پخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استعدادهای بسیار خوبی در فوتبال آب‌پخش وجود دارد که باید با حمایت مناسب، این استعدادها پرورش یابند و می‌توانند آینده‌ساز فوتبال استان و کشور باشند.

اصغر حسین‌زاده اضافه کرد: متأسفانه با کمبود زمین چمن برای برگزاری تمرین و فعالیت‌های ورزشی خود روبرو هستیم و تنها زمین چمن طبیعی شهر هم به خاطر چالش بی‌آبی در شرف نابودی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان تلاش بیشتری برای کمک به ورزشکاران داشته باشند و برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به فعالیت‌های ورزشی نگاه بیشتری داشته باشند ولی گویا این موضوع برای مسئولان اهمیتی ندارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه در صورت عدم تأمین آب مناسب، چمن ورزشگاه نابود می‌شود خاطرنشان کرد: بیش از سه هفته از آبیاری چمن می‌گذرد و علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته، مسئولان این موضوع را با جدیت دنبال نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: این چمن با هزینه‌های بسیار زیادی بازسازی شده است که انتظار داریم مهمترین نیاز آن یعنی آب تأمین شود تا شاهد نابودی چمن ورزشگاه نباشیم و ورزشکاران بتوانند از آن استفاده کنند.

پیگیری‌ها بی‌نتیجه ماند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهر آب‌پخش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از سه هفته از آخرین باری که آب به زمین چمن آب‌پخش رسیده می‌گذرد و در این مدت پیگیری‌های فراوانی برای تأمین آب داشته‌ایم ولی توجهی نشده است.

عبدالعزیز محمد حسین‌پور اضافه کرد: چاه کشاورزی مربوط به یکی از کشاورزان مجاور ورزشگاه برای تأمین آب زمین چمن در نظر گرفته شده بود که اکنون به خاطر عدم تأمین برق، تأمین آب چمن با چالش روبرو شده است.

وی بیان کرد: این مسئله را از طریق مسئولان ورزش شهرستان دشتستان و مسئولان ورزش استان بوشهر بارها و بارها پیگیری کرده‌ایم ولی هنوز اقدام اساسی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهر آب‌پخش افزود: طی این مدت یکی دو بار با تانکر بخشی از چمن را آبیاری کرده‌ایم ولی اینها فقط مسکن است و نمی‌تواند مانع نابودی زمین چمن شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که اقدامات اساسی برای تأمین آب زمین چمن صورت نگیرد در آینده نزدیک شاهد نابودی آن خواهیم بود و تلاش‌هایی که برای بازسازی این زمین چمن صورت گرفته بود به هدر می‌رود.

انتظار می‌رود مسئولان استان و شهرستان از استاندار و معاونین گرفته تا فرماندار و مدیرکل ورزش و جوانان و مدیران ورزش شهرستان دشتستان نگاه مهربانانه‌تری به مسائل ورزش آب‌پخش داشته باشند.

امید می‌رود که مسائلی از این دست جدی‌تر دنبال شود و تا پیش از اینکه زمین چمن به صورت کامل نابود شود، فکری به حال این زمین چمن شود.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.