بنفش ها و و انجام یک ماموریت غیر ممکن/ یادداشت محمد زائری

شناسه خبر: 19275
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1398

بنفش های بوشهری ماموریت غیر ممکن را ممکن ساختند تیم فوتبال وحدت پدیده بوشهر در حالی پا به مسابقات لیگ دسته سوم کشور در مرحله دوم گذاشت که وضعیتی کاملا متفاوت با سایر رقبای خود داشت و به طور ناخودآگاه وارد چالشی بزرگ شد و سربلند بیرون آمد.

شاگردان مهدی قنبری در حالی که با هشت امتیاز اختلاف در سه هفته پایانی لیگ برتر استان قهرمانی خود را مسجل کرده بود ، خبر رسید که با انصراف تیم پرسپولیس برازجان از مرحله دوم لیگ سه کشور و جهت جلوگیری از خروج امتیاز از استان می بایست تیم آماده این روزهای وحدت پدیده جایگزین نماینده استان شود و به این ترتیب بنفش های بوشهری با فاصله سه روز از یک لیگ فرسایشی وارد مرحله دوم لیگ سه شدند.

با این مقدمه وحدت پدیده بوشهر باید به مصاف حریفانی میرفت که تیمهای خود را چندین ماه تمرین و اردوهای تدارکاتی و با آمادگی کامل وارد این مسابقات کردند ولی این تیم بوشهری حتی با درخواست تعویق یک هفته ای بازی نخست این تیم مخالفت شد و در برهه ای وارد مسابقات شد که بازیکنان تاثیر گذار سایر لیگ ها قرارداد خود را با تیمها بسته بودند و بنفش های بوشهری با جذب سه بازیکن غیر بومی و با حضور جوانان شایسته بوشهری حاضر در لیگ استان وارد مسابقات شد و به گواه تمام مربیان گروه سوم لیگ سه ، وحدت پدیده بوشهر نمایشی فراتر از آنچه که انتظار می رفت داشت.

امید کنگریس سرمربی تیم صعود کرده استقلال ملاثانی پس از شکست سه بر صفر تیمش مقابل وحدت پدیده در بوشهر گفت: تنها تیمی که در دو دیدار رفت و برگشت ما را به شدت اذیت کرد وحدت پدیده بوشهر بود.

با نگاهی به فیلم بازی های این تیم خواهیم دید که شاگردان مهدی قنبری مربی جوان و با دانش بوشهری ها نمایشی به مراتب بهتر از حریفان آماده خود نشان دادند و بازیهای را نیز که واگذار کردند با حداقل اختلاف گل بوده که ۹۰ درصد گلهای دریافتی در پنج دقیقه پایانی اتفاق افتاد که این برمیگردد به فاصله کم این تیم برای حضور در مرحله دوم لیگ که البته ناگفته نماند اشتباهات فاحش داوری در برخی دیدارها مانع برد این تیم شد.

وحدت پدیده بوشهر در بحث فرهنگی نیز الگوی خوبی برای تیمهای این مرحله بود که علاوه بر همکاری با تیمهای مهمان ، با اهدایایی همچون کتاب و پرچم یادبود بازی از تیمهای مهمان پذیرایی کرد تا در این راستا نیز پیشقدم باشد و نشان دهد با افکار مناسب و به روز مسیر به سمت سوی حرفه ای شدن است.

باشگاه وحدت پدیده بوشهر دین خود را به فوتبال و مردم بوشهر ادا کرد و در سه دیدار پایانی مرحله دوم لیگ دسته سوم کشور در فصل ۹۸-۹۷ با اقتدار کامل سه برد شیرین سه بر صفر کسب کرد تا ضمن ماندن در این مرحله از لیگ مایه سرافرازی فوتبال بوشهر و حفظ سهمیه استان شود.

در پایان جا دارد از زحمات شبانه روزی و خالصانه نصرالله باستین مدیرعامل باشگاه که بدون هیچ حامی و فقط به نیت خدمت به جوانان شهرش تا پای جان بهمراه تیم مدیریتی اش ایستاد و خدمت کرد و همچنین مهدی قنبری سرمربی و سایر کادر فنی و بازیکنان جوان و با غیرت این تیم تشکر کرد .

یاداشتی از محمد زائری


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.