هفته هیجدهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر/قعر جدول جذاب تر شد

شناسه خبر: 5881
تاریخ انتشار: 10 دی 1396

مرتضی خضری: در هفته هیجدهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر پنج بازی انجام شد. نتابج به شکلی رقم خورد که شرایط پیچیده لیگ را پیچیده‌تر کرد. نصر سردار بردخون گرچه از هفته‌ها پیش عطای لیگ را به لقایش بخشیده بود ولی در این هفته صفا را هم با خود به زیر کشید.  نصر در بردخون اولین پیروزی خود را در تلخ‌ترین روز صفا جشن گرفت. این تیم ۲ بر صفر صفا را شکست داد. وحدت دویره با چنگ و دندان سه امتیاز بازی با پرسپولیس نوین برازجان را گرفت. سه امتیازی که جان تازه‌ای به نماینده دویره داد. این تیم ۱ بر صفر در ورزشگاه تختی برازجان پیروز شد. امید گناوه و شاهین چغادک هم نود دقیقه به پای هم پیچیدند. پیروز این دیدار شب راحتی را پشت سر می‌گذاشت اما این دیدار با نتیجه مساوی ۱ بر ۱ به اتمام رسید تا دو تیم با نگرانی به خانه بروند. پرسپولیس دیلم خیلی دیر به سیراف رسید و با شکستی سنگین برگشت. سیراف ۴ بر صفر نماینده دیلم را مغلوب کرد. سپاهان بوشهر نگذاشت شاهین در صدر خیالش راحت شود. این تیم با شکست ۲ بر صفر آریا خورموج به سه امتیازی شاهین رسید.

***

دیدار دو تیم نصر سردار بردخون و صفا دیر تنها به دلیل همسایگی دو شهر از حساسیت بالایی برخوردار بود. همین حساسیت برای قطع امید صفای دیر کافی بود. سردار در این دیدار ۲ بر صفر پیروز شد. در این دیدار ابتدا صفا بود که بهترین موقعیت را برای زدن گل به دست آورد. خطا بر روی سیدمحمد طاهر قاهری در درون محوطه جریمه باعث شد تا نقطه پنالتی به سود صفا نشان داده شود اما این ضربه را علی غلامی نتوانست تبدیل به گل کند. بعد از هدر رفتن این فرصت میزبان دو بار موفق به گلزنی شد. ابتدا پیمان حاجی‌زاده شاگردان بردستانی را پیش انداخت و در ادامه توپ ارسالی مهدی امینی در شلوغی محوطه جریمه بعد از برخورد با بازیکن صفا راهی دروازه شد. بعد از گل دوم نصر باز هم صفا به یک ضربه پنالتی دست یافت. اینبار حاصل حرکت علی غلامی دلیل رسیدن صفا به ضربه پنالتی بود که قاهری در گل زدن ناموفق عمل کرد.

در نیمه دوم دو بازیکن صفا با کارت قرمز اخراج شدند. تکل‌های خطرناک روح‌اله نادری دو کارت زرد داشت و این بازیکن اخراج شد ولی یک اشتباه از داور و اعلام خطای هند از مهدی تنو این بازیکن را وادار به واکنش کرد. تنو در اعتراض‌های خود چنان سماجتی نشان داد که کارت زرد دوم را هم دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

داوود فخری و نیما امیری بهترین‌های صفا در این دیدار بودند.

علی نجار، عبداله فخرایی و علی سولی بهترین‌های نصر سردار بردخون بودند.

***

در گناوه دو تیم امید گناوه و شاهین چغادک امتیازها را تقسیم کردند تا همچنان در جدول همسایه باقی بمانند. در این دیدار شاهین نیمه نخست را با برتری نسبی به پایان رساند. حاصل این برتری یک گل بود. ضربه آزاد مستقیم مجتبی جوکار با خروج اشتباه رضا حیدری همراه شد. با این اشتباه دروازه امید توسط محمود کارگر باز شد.

در نیمه دوم با ورود سیروس حبشی و سالم قائدی فشار امید هم بر دروازه حریف بیشتر شد و بالاخره مسعود برفی آماده‌ترین بازیکن این روزهای امید گل مساوی را به ثمر رساند تا امید با امیدواری به سراغ چهار هفته پایانی برود.

جمال عطایی سرمربی شاهین و عباس پهلوان‌زاده سرمربی امید هر دو از روی سکو تیم خود را هدایت می‌کردند. عطایی از محرومیت سنگین خود گلایه داشت البته پهلوان‌زاده هم شرایطی مشابه عطایی دارد و چندین هفته است که محروم می‌باشد.

عطایی در پایان بازی گفت: کمک داور گل صحیح ما را مردود اعلام کرد. این گل سرنوشت ما را تغییر می‌داد.

***

سیراف در این هفته پرسپولیس دیلم را با چهار گل بدرقه کرد. بازیکنان پرسپولیس خیلی دیر به سیراف رسیدند و در شرایطی بد به زمین رفتند. از بی‌نظمی پرسپولیس بیشترین سود را عقیل ربیعی برد. گلزن اول سیراف در روزی که تیمش برتر از میهمان بود سه بار موفق به گلزنی شد. در نیمه نخست ربیعی با تک گلی که به ثمر رساند میزبان را پیروز راهی رختکن کرد. در نیمه دوم هم ربیعی خوب شروع کرد و دو گل دیگر به ثمر رساند. مصطفی نصاری هم در این بازی گلزنی کرد. در دقایق پایانی خطای هادی مینایی بر روی مهران کشاورز یک ضربه پنالتی را برای پرسپولیس در بر داشت که این ضربه را عیسی حجری به بیرون فرستاد.

عقیل ربیعی با سه گلی که در این بازی به ثمر رساند ۱۱ گله شد و به صدر جدول گلزنان آمد. ربیعی یکی از بهترین‌های سیراف در این دیدار بود. جواد بلوچ‌خو و مصطفی انصاری هم در این دیدار عملکرد خوبی داشتند.

***

وحدت دویره در این هفته هر چه داشت رو کرد تا به سه امتیاز حیاتی دیدار با پرسپولیس نوین برازجان دست یابد. این تیم که در برازجان به دیدار پرسپولیس نوین رفته بود با تنها گلی که بهنام شریفی‌پور به ثمر رساند صاحب سه امتیاز شد. این پیروزی صعود دو پله‌ای وحدت را در پی داشت. تا قبل از این دیدار نصراله باستین و شاگردانش با ۲۰ امتیاز در مکان دهم جدول فانوس به دست بودند و حالا با صعود به مکان هشتم اندکی از منطقه خطر فاصله گرفته‌اند. در نیمه دوم توپ و میدان در اختیار میزبان بود ولی این میدانداری امتیازی برای اصغر ایمان‌نژاد و شاگردانش نداشت.

بهنام شریفی‌پور گرچه نتوانست از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کند اما همان توپ وقتی از نقطه کرنر ارسال شد با ضربه روپای این بازیکن تبدیل به گل شد.

حامد خزایی تنها اخراجی این بازی بود. دوندگی مداوم این بازیکن آرامش را از خط میانی پرسپولیس نوین گرفته بود. خزایی در اواسط نیمه دوم به فاصله چهار دقیقه دو کارت زرد گرفت و از بازی اخراج شد.

***

سپاهان بوشهر در خورموج آریا را شکست داد تا همچنان امیدوار به مکان نخست چشم بدوزد. این تیم در خورموج ۲ بر صفر به پیروزی رسید. در این دیدار سپاهان عقب نکشید تا به گل رسید. یک ضربه آزاد مستقیم و دخالت فرهاد سعیدی توپ را به جامعی رساند و این بازیکن سپاهان را پیش انداخت. در لحظات پایانی نیمه نخست علی جامعی بهترین فرصت را در اختیار رسول پولادی قرار داد اما پولادی نتوانست در مصاف تک به تک موفق عمل کند. در نیمه دوم مسیگر و شاگردانش سعی در کنترل بازی داشتند و در این بین شوت‍‌های محمد دهقانی و فرهاد سعیدی هم خطرناک بودند. نتیجه این بازی با فرار رسول پولادی در دقیقه ۹۰ تغییر کرد. پولادی با جا گذاشتن دو مدافع آریا توپ را به رضا حسینی سپرد تا گل دوم سپاهان هم ثبت شود.

در سپاهان وقتی فرهاد سعیدی سرحال باشد این تیم به نتیجه دلخواه هم می‌رسد. آمادگی سعیدی و حسین محمودی یکی از دلایل مهم موفقیت سپاهان در این دیدار بود.

مسیگر در مورد داوری گفت: با سلام و صلوات باید از کنار داوری‌ها گذشت.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.