پسر بوشهر در مصاف با ستاره های اسپانیا سربلند بود/ شب موفق طارمی در مصاف با مدافعین بزرگ لاروخا+تصاویر

شناسه خبر: 10370
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران در بازی برابر اسپانیا توسط کارلوس کی روش در پست وینگر سمت راست به بازی گرفته شد و در حالی که تا به حال در این پست بازی نکرده بود یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و بارها توانست با حکات منحصر به فرد خودش برای تیم ملی موقعیت بسازد.

شماره هفده تیم ملی در این بازی در نیمه اول این بازی که تیم ایران بشدت توسط اسپانیا تحت فشار بود در سمت راست یک عنصر دفاعی موثر بود و از طرفی با توپ گیری های عالی از حریف و با تکنیک مثال زدنی اش بارها تیم ایران را از فشار خارج کرده و به سمت دروازه اسپانیا برد. طارمی در بازی با اسپانیا نشان که بی تردید یکی از با کیفیت ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال آسیا است و حتی می تواند برابر تیم های بزرگی چون اسپانیا یک مهره خطرناک باشد.

با آغاز نیمه دوم و در حالی که اسپانیا به دنبال توپ بود ، مهدی طارمی و وحید امیری تو وینگر ایران با دوندگی بالا و بازی بسیار خوبشان نقش موثری در تحمل این فشار داشتند اما بعد از گل اسپانیا بود که پتانسیل واقعی طارمی در زمان حمله ایران مشخص شد. او هربار توپ را می گرفت ایران را به دروازه اسپانیا نزدیک می کرد و چند خطای خیلی خوب هم گرفت. طارمی در صحنه گل سعید عزت اللهی نیز نقش اول بود چرا که توپی که منجر به خطا شد را خودش گرفت ، از چند نفر عبور کرد و از اینیستا خطا گرفت.

طارمی اما در ادامه هم نمایش بسیار خوبی داشت. او دو ضربه سر فوق العاده و یک یورش بی محابا به سوی دروازه حریف داشت که هر سه خطرهای بزرگی بودند که گل نشد. او یک توپ خوب را از میانه زمین گرفت ، یک و دو کرد و خودش در هجده قدم سانتر ارسالی را با یک ضربه سر زد اما توپ تبدیل به گل نشد. در صحنه بعدی هم لایی امیری و سانتر او با ضربه سر زیبای طارمی می توانست تبدیل به گل ایران شود اما توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت. سانتر زمینی توسط امیری نیز می توانست توسط طارمی تبدیل به گل شود اما او که خودش را پرتاب کرده بود به توپ نرسید.

مهاجم تیم ملی ایران در بازی برابر اسپانیا کیفیت واقعی خودش را به فوتبال جهان نشان داد و این را نیز باردیگر ثابت کرد که توان او به مراتب بالاتر از بازی کردن در لیگ ستارگان کشور قطر یا ریزه اسپور ترکیه است. او بی تردید می توانست ستاره بازی با اسپانیا هم باشد اگر یکی از توپهایش تبدیل به گل می شد.

 

آقای گل دو فصل فوتبال ایران حالا با ادامه عملکرد قابل قبول خود در یک بازی بزرگ جهانی، خود را آماده پیشرفت های بعدی و طی کردن پله های ترقی نشان می دهد.

 

نیمه نخست دیدار ایران و اسپانیا در حالی به پایان رسید که شاگردان کی روش جانانه دفاع کردند و در مقابل حملات پردامنه ماتادورها ایستادند. همچنین توپ اغلب در نیمه زمین ایران به گردش در می آمد و همین موضوع سبب شد تا راموس نیز خط دفاع را رها کرده و پیش بیاید.

 

البته توپ گیری ایرانی ها در دقایقی اسپانیا را وادار به دفاع می کرد. بازیکنان تیم ملی کشورمان، هرگاه توپ در اختیارشان بود با استفاده از پاس های بلند سعی در صاحب توپ کردن سردار آزمون و مهدی طارمی داشتند.

کار آزمون و طارمی نیز ساده نبود و این دو باید با بهترین مدافعان جهان یعنی پیکه و راموس جدال می کردند. این دوئل هوایی اگرچه کمتر در مسابقه دیده شد اما در یک صحنه منجر به مصدومیت کاپیتان تیم ملی اسپانیا شد.

او و طارمی با هم برای تصاحب توپ به آسمان پریدند و سرخیو راموس از ناحیه کمر آسیب دید و البته خیلی زود به میدان بازگشت.

 

مدافع شماره ۴ اسپانیا پس از آن مشارکت فعالی در بازی داشت و حتی یک ضربه ایستگاهی نیز روانه دروازه بیرانوند کرد تا مشخص شود آسیب دیدگی اش هیچ تاثیری در او نداشته است.

 

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.