هفته ششم لیگ برتر/ پارس جنوبی جم ۲ سپاهان اصفهان ۲/فوتبال جذاب و تماشایی در جم،سپاهان همچنان در حسرت برد مقابل پارس

شناسه خبر: 11931
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1397

امیرقلعه نویی در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر پارس جنوبی جم گفته بود که ترجیح می دهد تساوی ۲ بر ۲ در بازی ببیند تا بدون گل. در بازی های گذشته نیز نمایش سپاهانی ها علاقمندان به فوتبال را از تماشای یک فوتبال زیبا سیراب کرده بود، اما در مقابل پارس جنوبی جم و شاگردان مهدی تارتار شرایط برای این تیم بسیار سخت تر از دیدارهای گذشته شد و این تیم در ثانیه های پایانی موفق به تعویض شکست با تساوی شد.

در دقیقه ۲ عماد میرجوان موفق شد گل اول تیم میزبان را به ثمر برساند ولی این گل در دقیقه ۲۶ با گل محمد ایران پوریان پاسخ داده شد. اما این پایان کار در نیمه اول نبود و سیف اللهی از روی نقطه پنالتی موفق شد حساب کار را پیش از پایان بازی و در وقت های اضافی نیمه اول بار دیگر به سود شاگردان تارتار تغییر دهد. در نیمه دوم شاهد بازی بسیار خوب و سریعی از هر دو تیم بودیم؛ دیداری که می توانست با گل های بیشتری نیز همراه باشد ولی در نهایت این استنلی کی روش بود که در دقیقه ۵+۹۰ موفق شد اولین گل خود را برای سپاهان در لیگ هجدهم به ثمر برساند واین تیم را از اولین شکست فصل نجات دهد.

 

پارس جنوبی جم – سپاهان – ساعت ۲۰؛  ورزشگاه تختی جم
داور: سیدرضا مهدوی کمکها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی – روح الله شریفی ناظر: محمدجواد تقی پور.

 

 

ترکیب پارس جنوبی جم:

احمدگوهری- حامد نورمحمدی، محسن بنگر، میثم نقی زاده، سید امیر میربزرزگی، عماد میرجوان(۸۷ – فرشید پاداش)، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، سید محمد ستاری، روح الله سیف اللهی ( ۵۴ شهرام گودرزی) و سیعید محمدی فر.
سرمربی : مهدی تارتار

 

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند-رمحمد ایرانپوریان، سعید آقایی(۶۵- حسن جعفری)، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، مهدی کیانی، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهردادمحمدی، کیروش استنلی و بختیار رحمانی.
سرمربی: امیرقلعه نویی

 

اخطار:

 

  • روح الله سیف اللهی دقیقه(۵۰) ابراهیم صالحی(۵۹) پارس جنوبی جم
  • حسن جعفری(۸۷) سیاوش یزدانی ۹۴) سپاهان

 

شرح نیمه اول

در این مسابقه شاگردان مهدی تارتار خیلی زود توسط عماد میرجوان به گل رسیدند تا کار برای سپاهان سخت شود. در ادامه شاگردان قلعه نویی تلاش زیادی برای گل داشتند و در نهایت پس از خروج بختیار و ورود ساسان انصاری طلایی پوشان به گل تساوی رسیدند. دقایق بعدی با حملات هر دو تیم پیگیری شد و تیم سپاهان توانست با شوت های خود برای رسیدن به گل بعدی تلاش کند  ولی درنهایت این پارس بود که روی پنالتی سیف اللهی با یک گل برتری به رختکن رفت تا در انتظار نیمه ای تماشایی باشیم.

 

شرح گل

 

  • پارس جنوبی جم (۱-۰): در دقیقه ۲ دیدار دو تیم استارت روح الله سیف الهی از سمت راست خط دفاعی سپاهان با ارسال زمینی به دخل محوطه جریمه همراه شد. توپ در محوطه ششم قدم به عماد میرجوان رسید تا بازیکن لیگ شانزدهم تیم فوتبال سپاهان با یک چرخش و بغل پا گل اول بازی را خیلی زود به ثمر برساند.

 

  • سپاهان (۱-۱): در دقیقه ۲۷ شوت مهرداد محمدی پس از برخورد به مدافعین در پشت محوطه جریمه سرگردان بود که محمد ایران پوریان پیش تاخته به خوبی اضافه شد و با یک ضربه نرم گل اول تیمش و تساوی بازی را به ثمر رساند.

 

  • ۲-۱ ( پارس جنوبی جم): در دقیقه ۱+۴۵ عماد میرجوان در محوطه جوان موفق شد با حرکت زیرکانه خود و اشتباه پورقاز برای تیمش پنالتی بگیرد. این ضربه توسط سیف اللهی زده شد و نیازمند علیرغم تشخیص جهت حرکت توپ موفق به مهار آن نشد تا شاگردان مهدی تارتار با پیروزی به رختکن بروند.

 

۲-۲ ارسالهای بلند سپاهانی ها بالاخره نتیجه داد کیروش استنلی نا آارام با پروازی بلند گل تساوی تیمش را با ضربه سر وارد دروازه گوهری کرد.روی این گل و قبل از آن خطای بی مورد بنگر باعث شد تا یک ضربه کاشته و سپس کرنر نصیب سپاهان شود و همین توپ وارد دروازه شد!

 

 

 

ستاره بازی:میرجوان یک گل زد و یک پنالتی گرفت تا روز خوبش را تکمیل کند هر چند استنلی برزیلی و گوهری درون دروازه پارس عالی کار کردند. 

دقایق حساس:

 

  • دقیقه ۱۸: ارسال سیف اللهی با خروج نیازمند در اختیار این دروازه بان قرار گرفت.
  • دقیقه ۲۱: شوت مهاجمین تیم فوتبال سپاهان با واکنش خوب گوهری به محوطه جریمه بازگشت داده شد و بلافاصله توپ دفع شد.
  • دقیقه ۲۹: سپاهان برای دومین مرتبه موفق به باز کردن دروازه میزبان خود شد ولی داور به نشانه خطا در سوت خود دمید.
  • دقیقه ۳۲: ضربه سر میرجوان به زیر توپ زده شد و نیازمند به راحتی توپ را به آغوش کشید.
  • دقیقه ۳۵: شوت سنگین بازیکنان سپاهان با واکنش خوب احمد گوهری به بازی برگشت داده شد.
  • دقیقه ۴۳: میرهادی میرجوان با ارسال عرض توپ در محوطه جریمه موقعیت خطرناکی را برای گلزنی ایجاد کرد که البته کسی برای زدن ضربه آخر نبود.
  • دقیقه ۵۶: شوت از راه دور میثم نقی زاده با فاصله از کنار دروازه راهی  اوت شد.
  • دقیقه ۶۵: شوت سنگین ساسان انصاری با واکنش بهتر گوهری گلر پارس راهی کرنر شد.
  • دقیقه ۶۶: روی ضربه کرنر بار دیگر سپاهانی ها خطرساز شدند که باز هم گوهری اجازه باز شدن دروازه را نداد.
  • دقیقه ۷۱: شوت ساسان انصاری با واکنش احمد گوهری به بازی برگشت داده شد.
  • دقیقه ۷۸: ارسال کرنر سپاهانی ها می رفت که گل دوم بازی را ثبت کند ولی اشتباه بازیکنان این تیم در تشخیص مکان فرود توپ، قلعه نویی و تیمش را از رسیدن به گل تساوی بازداشت.
  • دقیقه ۳+۹۰: با خطای بنگر روی استنلی کی روش تیم فوتبال سپاهان صاحب یک موقعیت بسیار عالی برای گلزنی چسبیده به محوطه جریمه شده است.

 

حاشیه:

 

* ساسان انصاری پس از ۵ دیدار در این مسابقه از ابتدا در ترکیب تیم قرار ندارد.

* محسن بنگر بازیکن پارسی در مقابل تیم سابق خود سپاهان اولین حضور ثابت خود در لیگ هجدهم را تجربه می کند.

* امیرقلعه نویی به هیچ وجه از عملکرد بختیار رحمانی راضی نبود و او را در دقیقه ۲۰ از زمین مسابقه بیرون کشید.

* در دقیقه ۵۸ دیدار دو تیم شهرام گودرزی با آسیب دیدگی از ناحیه صورت مواجه شد و بازی برای رسیدگی به شرایط او برای چند دقیقه متوقف شد.

*   احمد گوهری در دقیقه ۶۷ پس از دفع چند موقعیت گلزنی روی زمین افتاده و پس از مداوا به بازی بازگشت.

* حسن جعفری در مقابل پارس جنوبی برای اولین مرتبه از سوی امیرقلعه نویی در لیگ هجدهم به کار گرفته شد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.