شاهقلی مدرس رشته فوتوالی:بوشهر بزودی قطب این رشته جذاب در کشور خواهد شد

شناسه خبر: 13754
تاریخ انتشار: 02 آبان 1397

فوتوالی این رشته جدید و جذاب که ترکیبی از فوتبال و والیبال است در ماههای گذشته رشد و توسعه زیادی در بوشهر داشته است.

 

پرویز عبدی پور به عنوان رییس و طراح این رشته جدید ورزشی می خواهد مانند فوتبال ساحلی ،فوتوالی را نیز در سواحل بوشهر گسترش بدهد.این رشته ورزشی کم هزینه که شاید با یک تور ساده و توپ بشود روی ماسه ها آن را به نمایش گذاشت حالا در مسیری قرار گرفته که کشور ما نیز برای رشد آن برنامه های خوبی دارد.

 

محمد شاهقلی مدرسه این رشته ورزشی که به بوشهر امده بود تا برای اولین بار یک کلاس حرفه ای در این سطح را شاهد باشیم.این کارشناس تربیت بدنی که در رشته های مختلفی از جمله کبدی،فوتبال و والیبال دارای کارت مربی نیز هست برای اموزش مربیان بوشهری راهی استان ما شده بود.

 

 

دیبر انجمن فوتوالی ایران ابتدا می گوید:از آمیخته شدن والیبال و فوتبال این رشته پدید آمده که از سواحل کشور برزیل ابداع گردید.تایلند و ایران نیز در آسیا روی آن سرمایه گذاری کرده اند.سال ۸۶ آقای موسوی شفیق این ورزش را به ایران آورد و از سال ۹۱ تبدیل به یک انجمن رسمی شدیم.در این ۱۱ سال مهمترین اتفاق ممکن انتقال این رشته از فدراسیون انجمنهای ورزشی به فدراسیون ورزشهای روستایی و بومی محلی بود که شکر خدا با حضور دکتر جعفری در راس فدراسیون ما شاهد پیشرفت و گسترش این رشته در کشور شدند.

ابتدای کار که همین سال گذشته بود نهایت ۱۵ تیم از ۵ استان حضور داشتند اما اکنون رقابتهای ما با حضور ۳۵ تیم از ۱۷ استان شکل گرفت که خبر بسیار خوبی بود.در یازده سال گذشته هیچ کلاس مربی گری نداشتیم اما در دو ماه گذشته این دومین کلاس مربی گری ماست که در بوشهر برگزار می شود.

 

شاهقلی در مورد حذف تیم ملی کشورمان در بازی های آسیایی می گوید:شاید مسائل مختلفی از جمله فنی در این مورد دخیل باشد،بعد از آن بازی ها تا اکنون تیم ملی بزرگسالان سرمربی ندارد و باید در انتظار تصمیم مدیران باشیم.

 

وی در مورد شرایط ورزش فوتوالی و حضور این رشته کم هزینه گفت:ورزش بسیار کم هزینه ایست که با یک نخ ،توپ و تور در هر ساحلی می شود بازی کرد! ابتدا باید در این ورزش را در کشور  توسعه بدهیم و اموزش آن به خوبی ادامه یابد و سپس در رده جهانی بدنبال مقام باشیم،همانگونه که در آسیا به اتفاق تایلند از ابر قدرتهای  این رشته باشیم.

 

مدرس کلاس مربی گری فوتوالی بوشهر را یکی از جاهای پرورش این رشته میداند و در این باره توضیح داد:خدمت دوستان سر کلاس هم گفتم،بهترین کمیته ما در کشور بوشهر است که پرویز عبدی پور به خوبی تلاش کرده تا این رشته گسترش یابد.اصولی و با برنامه در حال حرکت هستید که این خبر خوبی است،همه شهرستانها در بوشهر فعال شده و مطمئن هستم استان بوشهر قطب فوتوالی کشور خواهد شد چرا که بازیکنان خوبی دارد.گرفتن اسپانسر مهمترین برنامه انجمن ماست که انشالا در آینده خبرهای خوبی خواهید شنید.ورزش بسیار کم هزینه ای است که برای اعزام یک تیم به مسابقات بین المللی نهایت ۴ نفر باید راهی شوند.این رشته جذاب و دیدنی در آسیا کشورهایی مانند امارات ،پاکستان و حتی تایلند را به خوبی پوشش داده که کم کم دیگر کشورهای آسیایی هم علاقه خود را نشان داده اند.

 

این مدرس ضعف عمده انجمن را در حال حاضر نداشتن مربی مدرک دار عنوان کرد و گفت:همه دغدغه انجمن ما همین است تا مربیان این رشته را به خوبی تربیت کنیم و حتی در آینده مدرس خارجی به کشور بیاوریم.در تلاشیم اصولی و با برنامه برای گسترش فوتوالی اقدام کنیم.علم این رشته بخصوص در بخش بدنسازی، ورزش های ساحلی را در بر میگیرد و جالب اینکه اگر در این رشته و هنگام بازی اگر بازیکنی مصدوم شود و نتواند به بازی ادامه دهد تیم او بازنده است به همین دلیل باید با بدنی آماده به سمت این ورزش امد.

 

شاهقلی در پایان تصریح کرد:باید قدردان مهمان نوازی بوشهری ها و شخص آقای عبدی پور باشم که هم در این کلاس و البته در این مدت کوتاه به خوبی این رشته را ترویج و گسترش داده اند و شخصا امیدوارم اولین رقابتهای بین المللی را در استان بوشهر برگزار کنیم.

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.