مهدی کریمیان پس از خداحافظی از فوتبال مطرح کرد:در داستان کارت‌های جعلی به من ظلم شد ،می روم دنبال مربی گری

شناسه خبر: 15684
تاریخ انتشار: 04 دی 1397

مهدی کریمیان یکی از بازیکنانی است که در فوتبال ایران پیراهن تیم های بزرگی را پوشید. او با بازی در ذوب آهن، سپاهان، تراکتورسازی و استقلال توانست روزهای خوبی را برای هواداران این تیم ها رقم بزند، اما در دوران حضور در جمع آبی های پایتخت درگیر مساله کارت های پایان خدمت جعلی شد و اجبارا به فجرسپاسی رفت تا سربازی اش را بگذراند. بعد از آن دیگر در عرصه فوتبال دیده نشد تا اینکه روز گذشته از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد.

کریمیان در گفت و گو با ورزش سه درباره تصمیمش بر خداحافظی عنوان کرد: مدتی بود در فکر خداحافظی افتادم. بعد از ماجرای کارت های پایان خدمت که در استقلال برایم پیش آمد، مجبور شدم به فجرسپاسی بروم و سربازی ام را بگذرانم. بعد از پایان خدمت سربازی پیشنهادهایی برای بازی کردن داشتم اما این پیشنهادها به عبارتی در شان من نبود.

وی ادامه داد: به هر حال من در تیم های خوبی مثل تراکتور، ذوب آهن، سپاهان، برق شیراز و استقلال بازی کرده بودم و همیشه با این تیم ها قهرمان و نایب قهرمان بودم یا سهمیه آسیایی گرفته بودم. دوست نداشتم با این سابقه به هر قیمتی فوتبال بازی کنم و به نوعی کارنامه فوتبالی ام به خاطر پول خراب شود. من خاطرات خوبی برای هواداران فوتبال ساخته بودم و می خواستم همین خاطرات خوب در ذهن آنها بماند. به همین خاطر تصمیم به خداحافظی گرفتم.

هافبک سابق استقلال با اشاره به موضوع کارت های پایان خدمت جعلی که به نوعی به قیمت نابودی فوتبالش تمام شد، تاکید کرد: من این موضوع را خیلی پیگیری کردم. کارت من آخرین کارتی بود که باطل شد. همه جا رفتم و همه جا توضیح دادم اما آن جنجال خیلی بزرگ شده بود و به خاطر فشار رسانه ها کارتم را باطل کردند. من هم آن زمان در استقلال بودم و دیگر اتفاقی که نباید، افتاد. با این حال اجحاف بزرگی در حقم شد و برایم خیلی گران تمام شد. خیلی از بازیکنان جوان بودند که به سربازی رفتند و برگشتند اما قضیه من فرق می کرد چون ۱۲، ۱۳ سال قبل آن کارت را قانونی گرفته بودم. به هر حال تقدیر ما هم این بود.

کریمیان در پاسخ به این پرسش که برنامه ات برای آینده چیست، خاطرنشان کرد: من در کلاس های مربیگری درجه C و B شرکت کردم و مدرک گرفتم. به زودی به کلاس A می روم. تصمیمم برای حضور در عرصه مربیگری این است که مثل دوران فوتبالم در انتخاب تیم عاقلانه کار کنم. عجله ای برای حضور در این عرصه ندارم و کمی خاک می خورم و بعد با تجربیات خوب وارد دنیای مربیگری می شوم.
وی در پایان افزود: از همه مربیان و مدیران دوران فوتبالم تشکر می کنم. از داور ها، تیم های پزشکی و پشتیبانی که سابقه همکاری با آنها داشتم ممنونم. از رسانه ها که همیشه به من لطف داشتند و البته حق شان را از این فوتبال نگرفتند، تشکر می کنم که مخلصانه کار می کنند. از هواداران تیم هایی که در این سالها یاورم بودند ممنونم. آنها همیشه به من احترام گذاشتند و من نیز سعی کردم همواره منش و اخلاق ورزشی را حفظ کنم. خوشحالم در برخی لیگ ها حتی یک کارت زرد هم نگرفتم و این ها به من انرژی می دهد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.