یادداشتی از دکتر خلیل شیخیانی/آقای فکری مانند برانکو باشید

شناسه خبر: 16139
تاریخ انتشار: 22 دی 1397

خلیل شیخیانی | دکترای مدیریت راهبردی ورزش

 

خدمت محمود خان فکری عرض سلام و ادب و احترام دارم.

در آخرین مصاحبه جنابعالی مشکل اصلی شاهین شهرداری بوشهر را ورزشی و فوتبالی نبودن شهردار،عنوان کرده اید که نظر جامعه‌ پسندی نیست.

در علم مدیریت نمی‌توان یک نفر را سیبل قرار داد و خود را از اتفاقات جدا کرد. باید شهامت پذیرش شکست را داشت، وقتی سرمربی یک باشگاه  یا تیم هستیم . یعنی شهردار بوشهر نه فوتبال می‌فهمد نه از فوتبال خبر دارد نه به فکر مردم فوتبال‌دوست می‌باشد و نه نگاه فوتبالی به شما و مجموعه شاهین دارد و باخت های فنی شاهین  هم مسبش‌ اوست.

جناب محمود خان فکری! کاش کمی منطقی تر شهردار را مورد خطاب قرار می‌دادید‌. طوری از  عدم توجه شهردار به خودتان و تیم شاهین حرف می‌زنید‌ که انگار خبر ندارید تیم مورد علاقه خودتان یعنی استقلال چگونه اعتصاب می‌کنند، یا تیم پرسپولیس چگونه از وضعیت نابسامان مالی شکایت دارد یا تیم پدیده چند روز تمریناتش‌ را تعطیل کردند، یا بعضی تیم‌ها هزینه سفر ندارند.

هرچند من با نداری مخالفم و ورزشکار باید ارامش مالی و روحی روانی داشته باشد- آیا می‌دانید شهرداری نسبت به تمام ورزشکاران رشته های مختلف این شهر مسئولیت دارد و  تمام هیئت های ورزشی این شهر، با سالی حداکثر ۵۰ میلیون تومان می‌توانند ملی‌پوش تولید کنند، اما تمام یا بهتر است بگویم قسمت اعظم بودجه ورزشی شهرداری صرف‌ تیم فوتبال می‌شود؟ من هنوز به حرف های دکتر محمد دادکان ایمان دارم که فوتبالیست تاپ ایرانی بیشتر از صد یا صدوپنجاه میلیون تومان نمی ارزد‌.

چرا به کرواسی نگاه نمی‌کنید یا برزیل‌؟ دریافتی بازیکنان و مربیان آنها در کشورشان دارای شرایط خاصی می‌باشد و بسیار در صدور ورزشکار و مربی توانمند هستند. اگر ورزشکاران و مربیان متوسط و درجه دو و سه توقع حقوق نجومی دارند لطف کنند لژیونر شوند و در کشورهای دیگر توپ بزنند و مربیگری کنند. بندری با عظمت بوشهر و شهردار محترم و شورای شهر، با عزمی راسخ با نداری های کمر‌شکن، شاهین را با تمام وجود حمایت کرده‌اند اما حرف های قشنگی از شما به گوش نمی‌رسد. مثل کی‌روش‌ نباشید که تمام سرمایه ملی را به او داده ایم اما هر روز به یکی می‌تازد و از نبودن حرف می‌زند و کمبودها، در حالی که در این هشت سال بازی های دوستانه با تیم هایی انجام داده است‌که شرم‌آور است بر زبان بیاورم.

جناب آقای فکری آیا تاج، ساکت، کفاشیان، گرشاسبی و …. که در نقش مدیرفوتبال حاضر شدند فوتبالی بودند؟ برای رسیدن به روزهای بهتر باید  جامعه‌شناسی موقعیت را هم مرور کنیم. شهردار یک شهر با هماهنگی و حمایت شورای شهر شاهین را برای اوج گرفتن حمایت کردند و شما هرگز قدر این موقعیت وحمایت را ندانستید.هواداران شاهین، آرزوی هر مربی در ایران‌ است. بعضی مربیان فوتبال ما برای بلند پروازی های خود، دیگران را سیبل‌ می‌کنند و توپ را خیلی ماهرانه به زمین دیگران می‌اندازند‌.

جناب محمود فکری عزیز! روزی که حمید کللی‌فرد شاهین را به لیگ برتر هدایت کرد تیم را برای سقوط نکردن‌ بسته بودند اما چنان با غیرت بازی کردند که نامشان در تاریخ ماندگار شد و حمید کللی‌فرد‌ در اذهان جادوانه شد. لطف کنید فقط خودتان را نبینید. شما سرمربی تیمی هستید که استانی آن را دوست دارد. کمی منش برانکو ایوانکوویچ داشته باشید.شش ماه حقوق نگرفت. بازیکنانش پانزده‌ درصد دریافتی داشتند اما هرگز نه خودش چیزی گفت نه اجازه داد تمرکز بازیکنانش به هم بریزد. متاسفانه ثبات در بین مربیان ما نیست آماده هستند تیمی به آنها پیشنهاد بهتری دهند سریع این تیم را رها می‌کنند و می‌روند. شما در استقلال بهترین دوران فوتبال خود را گذرانده‌اید ملی پوش بوده اید آیا این روزها را ندیده‌اید، آیا به عنوان کاپیتان استقلال، مدیریت باشگاه که وزیر ورزش یا رئیس سازمان تربیت بدنی سابق مسولیت اصلی آن را بر عهده داشتند اینگونه خطاب‌ می‌کردید؟ نه جناب فکری عزیز، هرگز احساسات مردم و هواداران شاهین را درگیر این قضیه نکنید.

آیا اگر در استقلال هم بودید اینگونه به مدیران و حامیان مالی می‌تاختید؟ این رک‌گویی‌ یا شفافیت نیست. این فرار به سمت جلو‌ نام دارد. اگر باختی یا شکستی رخ می‌دهد باید بدانیم که ابتدا فنی بررسی کنیم بعد به سراغ مسائل دیگر برویم. یادمان باشد شهردار با تمام توان با حمایت و همکاری شورا مصوبات کمک به شاهین را انجام دادند و این مصوبه به کمیته انطباق ارجاع‌ داده می ‌شود و پس از تایید قابل پرداخت می‌باشد. شهردار این شهر نمی‌تواند مسئول بلند پروازی های شما باشد لطف نمایید اینگونه با هیچ شخصی برخورد ننمایید. در شاهین بوشهر مربیان و بازیکنان بزرگی حضور داشته اند و از زیباترین خاطرات زندگی شان بازی در این تیم همیشه ماندگار است. جناب محمودخان فکری عزیز! لطفا توپ را به زمین دیگران نیاندازد.

 

منبع:خلیج فارس


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.