رقابتهای فوتیسال محلات در گناوه برگزار شد

شناسه خبر: 17388
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1397

مرتضی خضری: سومین دوره مسابقات فوتسال یادواره محمود فرهادی با قهرمانی موعود به پایان رسید. در این دوره ۲۴ تیم (تک‌ستاره، پارسه، سربست، منتظران، سفیدپوشان آریا، پایگاه امام سجاد، آرتمیس، پسران جنوب، جهان‌تیزرو، حرم، هما، لیان، ماهان، موعود، جزیره، ثامن، کوثر، ضامن، یاران محمود، پرسپولیس، یامهدی، داماش، اکباتان، پارسیان)حضور داشتند. مسابقات در ۸ گروه سه تیمی آغاز شد که چهار تیم موعود، ضامن، کوثر و پارسیان با گذر از حریفان خود به نیمه نهایی راه یافتند.

در نیمه نهایی کوثر حریف موعود نشد و با پنج گل مغلوب این تیم شد. در دیگر بازی هم پارسیان نتیجه را به ضامن واگذار کرد. ضامن دو بر صفر پارسیان را شکست داد. با این نتایج موعود و ضامن به فینال راه یافتند. در شب پایانی مسابقات ابتدا کوثر و پارسیان به دیدار هم رفتند تا تیم سوم مسابقات مشخص شود. در این دیدار کوثر ۵ بر ۲ به پیروزی رسید. دوندگی بی‌امان بازیکنان کوثر مهم‌ترین عامل در کسب عنوان سوم بود.

در بازی فینال بازیکنان ضامن برای عبور از خط دفاعی موعود مشکل داشتند و از حملات خود به گل نرسیدند. در مقابل بازیکن گلزنی به نام اکبر بخشی از معدود فرصت موعود بهترین استفاده را برد و موعود را پیش انداخت. بازیکنان ضامن برای جبران نتیجه در دقایق آخر با تعویض میلاد دشتی دروازه‌بان خود حملات را با پنج نفر طراحی کردند. استفاده اشتباه از حمله پنج نفره باعث شد تا ضامن دو گل دیگر هم دریافت کند و موعود اولین قهرمانی خود را در رده بزرگسال جشن بگیرد.

در اولین دوره این مسابقات ضامن عنوان قهرمانی را به دست آورد. این تیم در فینال مسابقات یک بر صفر و با گل مصطفی خلیلیان سربست را شکست داد. سید ابراهیم موسوی در این مسابقات بهترین بازیکن شد. در دومین دوره لیان قهرمان شد. این تیم ۶ بر ۱ سورنا را شکست داد. در دومین دوره مجید علی‌زاده سنگربان لیان عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد و رقابت عادل دشتی و علی‌رضا خدری برای کسب بهترین گلزن هم زیبا بود. دو بازیکن در عدد ۸ برابر شدند و دشتی‌زاده به دلیل بازی کمتر بهترین گلزن شد.

مراسم اهدا جوایز با حضور تماشاگران و میهمانان انجام شد. احمد بایستی پیشکسوت فوتبال گناوه و سرپرست چندین ساله پرسپولیس گناوه مهمان ویژه این مسابقات بود. رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه، حسین قرائتی، سید نوراله موسوی و محمد شرونی هم در صف مهمانان قرار داشتند.

در این دوره مصطفی خلیلیان به عنوان بازیکن اخلاق معرفی شد. خلیلیان در جریان بازی ضامن و پرسپولیس حرکتی انجام داد که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. این بازیکن از فرصت مسلم گلزنی تیم خود در مقابل پرسپولیس به دلیل مصدومیت بازیکن حریف گذشت؛ این حرکت مهم‌ترین عامل در معرفی خلیلیان به عنوان بازیکن اخلاق بود.

قضاوت بازی پایانی را احسان محمدیان و محمدحسن ملک‌زاده به عهده داشتند.

ضامن که در درون خود بازیکن اخلاق را پرورش داده بود جام اخلاق را هم برد تا در این زمینه تکمیل باشد.

منتخب این مسابقات از بازیکنان چهار تیم دور پایانی تشکیل شد. علی‌رضا دشتی‌نظری سنگربان موعود عنوان بهترین دروازه‌بان این دوره را به دست آورد و

سنگربان منتخب شد. اکبر بخشی بهترین گلزن موعود بود و دومین بازیکن این تیم در منتخب شد. عادل دشتی‌زاده که بهترین گلزن دومین دوره این مسابقات بود در این دوره ۶ گل زد و در تیم منتخب قرار گرفت تا نماینده پارسیان در منتخب باشد. سیدابراهیم موسوی‌نسب بهترین بازیکن ضامن در این مسابقات بود. موسوی نسب در اولین دوره این مسابقات عنوان بهترین بازیکن را به دست آورد و در این دوره هم در منتخب جا گرفت. یحیی جوهری رهبری کوثر را به عهده داشت. جای خالی این بازیکن در نیمه نهایی پر نشد و این تیم در مقابل موعود شکست خود اما در رده‌بندی حضور داشت تا کوثر سوم شود. جوهری هم در منتخب قرار گرفت.

بیشترین عناوین را اکبر بخشی به دست آورد. این بازیکن با ۸ گل عنوان بهترین گلزن مسابقات را به دست آورد و با رای قاطع برگزار کنندگان بهترین بازیکن هم لقب گرفت تا دو جام را با خود ببرد.

سجاد خادمی سرمربی کوثر با این تیم عنوان سوم را به دست آورد. این مقام برای کسب عنوان بهترین مربی کافی بود. خادمی هدایت تیم یک دست و جوان کوثر را به عهده داشت و در جایگاه سوم قرار گرفت.

مرتضی گاوداری، جمال احمدی و حجت عرب‌زاده در کنار جواد فرهادی هر چه داشتند رو کردند تا مسابقات با خیر و خوشی به پایان برسد.

در گناوه مسابقات فوتسال به صورت منظم انجام می‌شود. افراد زیادی قضاوت مسابقات را به عهده دارند ولی اکثرا با قوانین جدید آشنا نیستند. حضور محمد شرونی و اصغر احمدی دو داوری که در لیگ برتر فوتسال کشور قضاوت می‌کنند غنیمت بزرگی‌ست که باید از اطلاعات آنها جهت ارتقا داوری در گناوه استفاده کرد. شب گذشته پارسیان گلی را به ثمر رساند که صحیح بود ولی داوران آن را مردود اعلام کردند. عدم آگاهی داوران از قوانین باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.