عبدالله ویسی:به مسئولان گفتم اگر می خواهید تیمی برای نیمه بالای جدول داشته باشید باید ۲۰ میلیارد تومان هزینه کنیم،برخی ها برای نیمکت شاهین نیم خیز کرده اند اما دستشان رو شده!

شناسه خبر: 19015
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1398

سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر، گفت: باید تفکرمان را لیگ برتری کنیم. به مسئولان گفتم برای داشتن تیمی در نیمه بالای جدول حداقل نیاز به ۲۰ میلیارد داریم.

عبدالله ویسی توانست شاهین شهرداری بوشهر را به لیگ برتر برساند و یک موفقیت دیگر در دوران مربیگری خود به دست بیاورد.

در همین راستا ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد صعود به لیگ برتر و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

 در مورد صعود شاهین شهرداری بوشهر به لیگ برتر صحبت می‌کنید؟

کار در لیگ یک خیلی سخت‌تر از لیگ برتر است. در لیگ برتر شما تیمی ببندید که در جدول شرایط خوبی داشته باشد این مسئله برای همه قابل هضم است مگر اینکه برای قهرمانی هزینه کرده باشید اما در یک دسته اول کار بسیار سخت است چرا که قرار گرفتن در رتبه چهاردهم و رتبه سوم جدول فرقی با یکدیگر ندارد  همه برای رسیدن به جمع دو تیم برتر تلاش می‌کنند. اعضای تیم ما این شرایط سخت و تلاش برای رسیدن به موفقیت را درک کردند و توانستیم ۱۳ هفته بدون باخت کار کنیم. مسئولان ما  هم در این مدت کنارمان بودند. بچه‌های ما از جان مایه گذاشتند. هواداران در بازی آخر کنارمان بودند و خیلی خوب از تیم حمایت کردند. همه اهمیت شرایط تیم را درک کردند و خدا کمک کرد و توانستیم به لیگ برتر برسیم و باعث شادی هواداران بوشهری‌ و همه طرفداران شاهین در سراسر ایران شویم.

 فصل آینده در تیم شاهین شهرداری بوشهر ادامه می‌دهید؟

طی امروز و فردا به هیأت مدیره و شورای شهر برنامه می‌دهم. یک مقدار نیاز به کار داریم. باید سخت افزارها درست شود و تفکراتمان لیگ برتری شود. اگر هدف بقای تیم باشد کار خطرناک است اما اگر نگاهمان بالاتر باشد می توان کار بهتری کرد. شاهین هوادار دارد و تیم بزرگی است. باید این تیم را به خوبی در لیگ برتر حفظ کرد.

 وقتی تیمی به لیگ برتر می‌آید اخبار و حواشی در مورد آن زیاد می‌شود از گوشه و کنار نام برخی گزینه‌ها برای تیم شاهین مطرح می‌شود در این مورد چه نظری دارید؟

دقیقا همینطور است. افرادی که برای برخی تیم‌ها نیم خیز ایستاده‌اند دستشان رو شده‌ است. دست این افراد رو شده است. مدیریت و هواداران باید باهوش باشند و عکس العمل خوبی در مقابل این حواشی داشته باشند تا آرامش تیم حفظ شود.

 شما را به کار با جوانان می‌شناسند آیا در شاهین هم به دنبال استفاده از بازیکنان جوان و بی نام و نشان هستید؟

فلسفه کاری من این است که بازیکنان زیر ۲۳ سال و امید تیمم برای همان منطقه باشد. در استقلال  خوزستان این شرایط را داشتیم. یونس دلفی و وحید نامداری به تیم امید رفتند و دلفی هم لژیونر شد. در قم هم بازیکنان زیر ۲۳ سالمان برای آن شهر بودند. در بوشهر استعدادهای زیادی دیدم. همین الان ۴-۵ بازیکن امید را به تمرینات آوردم تا اگر سال بعد در این تیم بودم از آنها استفاده کنیم و با وضعیت بزرگسالان آشنا شوند. علی رئیسی، محمد محبی و دو سه جوان دیگر را بازی دادیم. جوانان خوبی داریم که اگر من باشم از آنها استفاده می‌کنم که حضورشان به سود تیم امید و فوتبال ایران خواهد بود.

  خیلی از تیم‌هایی که به لیگ برتر می‌آیند زود سقوط می‌کنند و به نوعی اشباع می‌شوند. چه راهکاری برای کنترل این مسئله دارید؟

تجربه این مسئله را با استقلال خوزستان، پیکان و صبای قم داشتم. می‌دانم خیلی از اوقات این اتفاق رخ می‌دهد اما شاهین بوشهر یک تیم ریشه دار و مردمی است. با استاندار بوشهر صحبت کردم. اگر به حضور در لیگ برتر قانع شویم موفقیتی به دست نخواهد آمد. همین مردمی که آنقدر خوشحال شدند و هر روز جشن می‌گیرند با داشتن این تفکر خیلی زود کسل خواهند شد و شادیشان به ناراحتی تبدیل می‌شود. باید کمک کنیم و با همت زیاد یک تیم قوی ببندیم. نیاز به حمایت بیشتر داریم چرا که از این به بعد سفر هوایی، هتل‌های تیم و … بیشتر خواهد شد.نیاز مبرم به حمایت بهتر داریم. برخی از تیم‌ها بالای ۷۰-۸۰ میلیارد هزینه کردند که الان برای بقا می‌جنگند. من به مسئولان گفتم حداقل نیاز به ‌۲۰ میلیارد داریم تا بتوانیم تیمی درست کنیم که در نیمه بالای جدول بماند. باید چشم انداز تیم ما برای یکی دو ساله آینده باشد و بتوانیم به تیمی در حد رقابت جنگ برای کسب سهمیه تبدیل شویم.

 

 خیلی‌ها عبدالله ویسی را با استقلال خوزستان به یاد می‌آورند. ناراحت نیستید تیمی که روزی با آن قهرمان لیگ برتر شدید در حال سقوط به لیگ دسته اول است؟

۴ سال در استقلال خوزستان بودم. بهترین دوران زندگی‌ام را آنجا پشت سر گذاشتم. سه سال تیم را در لیگ حفظ کردیم و یک سال هم قهرمان لیگ برتر شدیم. خیلی از اوقات که من را می‌بینند می‌گویند ویسی سرمربی استقلال خوزستان است. خیلی‌ها من را با استقلال خوزستان می‌شناسند و نام این تیم در شناسنامه من است و اسمش به پیشانی‌ام خورده است. به این مسئله افتخار می‌کنم اما الان ناراحت هستم که شرایط این تیم به این شکل رقم خورده است. مدیرانی که من را بیرون کردند برای سو استفاده آمده بودند و لیاقت حضور در این تیم را نداشتند. آنها همه چیز را خراب کردند و سپس از استقلال خوزستان رفتند. امیدوارم این تیم با قدرت به کارش در لیگ یک ادامه دهد و سپس به لیگ برتر برگردد و مردم خوزستان را خوشحال کند. استقلال در آنجا سابقه‌ای طولانی دارد. از خوشحالی این تیم همه استقلالی‌های ایران خوشحال شدند و الان از سقوطش ناراحت هستند.

 و صحبت پایانی…

از همه مردم بوشهر تشکر می‌کنم آنها در روز آخر هم حضور پر شوری کنارمان داشتند. به همه شاهینی‌های ایران تبریک می‌گویم که انتظار حضور یک آرم شاهین را در لیگ برتر می‌کشیدند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.