گزارشی از حضور سه نماینده استان در دور سوم جام حذفی

شناسه خبر: 1949
تاریخ انتشار: 14 شهریور 1396

استارت راه دشوار پارس جنوبی جم در جام حذفی، تیم سیراف کنگان به دنبال شگفتی ساز و تیم ایرانجوان بوشهر در پی جبران عملکرد ضعیفش در بازی‌های جام حذفی است.

به گزارش “فوتبال بوشهر” به نقل از تسنیم؛ جام حذفی فوتبال ایران از سال ۱۳۵۵ بنیان نهاده شد که اکنون به صورت تک حذفی برگزار می‌شود که قهرمان آن یکی از سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا است.

 

امسال سی و یکمین دوره جام حذفی در حالی برگزار می‌شود که ۳ نماینده از استان بوشهر توانستند در جمع ۳۲ تیم برتر قرار بگیرند و با شکست حریفان خود به مرحله یک شانزدهم نهایی راه پیدا کنند.

تیم لیگ برتری پارس جنوبی جم، لیگ یکی ایرانجوان بوشهر و تیم سیراف کنگان سه نماینده استان بوشهر در مسابقات جام حذفی است.

شاهین تنها تیمی از استان بوشهر می ‌اشد که توانسته است در فصل ۹۰-۹۱ به فینال جام حذفی کشور راه پیدا کند و با شکست در مقابل استقلال تهران به مقام نائب قهرمانی برسد.

استارت راه دشوار پارس جنوبی جم در جام حذفی

پارس جنوبی جم در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در شهر جم به مصاف نساجی مازندران می‌رود.

این دیدار درحالی برگزار می‌شود که پارسی‌ها برای نخستین بار است که در جمع ۳۲ تیم برتر جام حذفی قرار گرفته‌اند و در سوی این بازی تحت شعاع دیدار حساس و خانگی پارس جم مقابل استقلال تهران درهفته ششم لیگ برتر است.

در تقابل گذشته این دو تیم در لیگ آزدگان، شاگردان مهدی تارتار در پارس جم توانستند نساجی را در شهرجم شکست دهند و به یک تساوی با ارزش نیز در شهر قائمشهر برسند.

پارس جنوبی جم با شگفتی سازی در این فصل و کسب ۱۳ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و در سوی دیگر نساجی در لیگ یک کشور با ۹ امتیاز در رده پنجم قرار دارد و به فکر رویای لیگ برتری شدن است.

پارسی‌ها در گروهی سختی قرار گرفتند و تیم‌های بزرگی چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب آهن و نفت در صورت شکست حریفان خود در مسیر فینال جام حذفی در مقابل پارس جم قرار می‌گیرند.

نکته جالب این بازی می‌توان به حضور مهدی پاشازاده سرمربی قبلی پارس جنوبی جم که توانست جمی‌ها رو لیگ یکی کند اشاره کرد که هدایت نساجی را برعهده دارد.

دیدار پارس جنوبی جم و نساجی مازندران جمعه  ۱۷ شهریورماه، ساعت ۲۰ در ورزشگاه تختی شهر جم برگزار می‌شود.

ایرانجوان  بوشهر به دنبال جبران نتایج ضعیف خود در لیگ یک

ایرانجوان دیگر نماینده استان بوشهر در جام حذفی کشور است که توانست در دیدار قبل خود با نتیجه ۴ بر صفر شاهین لردگان را شکست دهد و در مرحله یک شانزدهم به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

ایرانجوان بوشهر سابقه چندین بار حضور در جام حذفی کشور را در کارنامه خود دارند و اکنون به دنبال جبران نتایج ضعیف خود در فصل قبل لیگ یک می‌باشد.

تیم فوتبال ایرانجوان اکنون با یک امتیاز در رده هفدهم جدول لیگ آزادگان و در مقابل، تیم لیگ برتری فولاد با ۷ امتیاز در رده ششم قرار دارد.

ایرانجوان بوشهر شنبه ۱۸ شهریورماه راس ساعت ۲۰ میهمان فولاد خوزستان است.

سیراف کنگان به دنبال شگفتی سازی در جام حذفی

تیم فوتبال سیراف کنگان با قهرمانی در جام حذفی استان بوشهر به زیر گروه مسابقات جام حذفی فوتبال کشور صعود کرد و نماینده دیگر استان بوشهر در این دوره از مسابقات می‌باشد.

سیراف توانست در دقایق اضافه با شکست تیم لیگ یکی مس کرمان در شهر کنگان، به مرحله یک شانزدهم جام حذفی راه پیدا کند.

اکنون سیراف کنگان در لیگ برتر فوتبال استان بوشهر حضور دارد و در مقابل آن تیم لیگ دسته دومی داماش قرار دارد که سابقه حضور در لیگ برتر نیز در کارنامه این تیم ریشه‌دار شمالی می‌توان دید.

حال باید دید تیمی که تجربه حضور در هیچ کدام از لیگ‌های کشوری را ندارد، می‌تواند شگفتی ساز باشد و خود را به عنوان مدعی کسب جام حذفی معرفی کند.

سیراف کنگان در تاریخ پنج شنبه ۱۶ شهریورماه در ساعت ۱۷:۴۵ میهمان داماش گیلان است.

در پایان باید دید سه تیم هم استانی پارس جنوبی جم، ایرانجوان بوشهر و سیراف کنگان چه نتایجی در مرحله یک شانزدهم جام حذفی کشور کسب  می‌کنند و آیا به جز شاهین بوشهر، تیمی از استان به فینال این رقابت‌ها راه پیدا می کند؟!

گزارش: مهدی مهران‌نژاد


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.