گزارش روز:کلمه غریبه ای بنام “بومی” ،این بار وعده ها باور کنیم یا همان حکایت قدیمی…

شناسه خبر: 19880
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398

استان بوشهر در لیگ برتر فصل آینده فوتبال ایران دو تیم دارد که این اتفاق تاریخی برای اولین بار رخ داده است!

به گزارش فوتبال بوشهر شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم دو نماینده استان در لیگ برتر هستند که به نظر می رسد شرایط مشابهی حداقل به لحاظ مالی در پیش داشته باشند.در این حال و هوا که شاهین شهرداری اسپانسری ندارد و پارس جنوبی جم دیگر مانند گذشته شرایط مالی مطلوبی ندارد ،مصاحبه های رنگارنگی از سوی مسئولان مختلف هر دو باشگاه میبینیم مبنی بر اینکه امسال به بومی ها اعتماد بیشتری خواهد شد…

 

در این مطلب و سایر مطالبی که در پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر منتشر شده ،هیچ گاه زحمات بازیکنانی غیر بومی و تاثیر گذار کتمان نشده و نخواهد شد چنانکه بازیکنی مانند موسی زاده ،غلامعلی تبار،نیکخو در شاهین شهرداری و تیموری ،محمدی مهر ،سیف الهی و.. در پارس جنوبی جم مورد تمجید قرار گرفتند.

 

اما در این گزارش موضوع بی پولی و شرایط سخت دو تیم لیگ برتری استان بوشهر است که شاید راه را برای عرض اندام و درخشش بازیکنان گمنام و کم نام و نشان در سراسر استان باز کرده باشد ،البته شاید..

 

شاید رسانه ها به این موضوع کمتر پرداخته باشند اما در همین فصل نادر جعفری به بازیکنی بنام محمد پورشاکر بیش از ۱۰ بازی در قلب خط دفاعی پرسپولیس گناوه میدان داد و این در حالی است که بازیکن سابق شاهین هنوز رده سنی امید را سپری میکند!

در شاهین ۱۰ سال پیش آنقدر رباط صلیبی زده و پیرمرد های تاریخ مصرف گذشته حضور داشتند که اهالی فوتبال استان همچنان از آن دوران تلخ و پر حاشیه خاطرات خوبی ندارند تا جاییکه فداکاری بازیکنان بومی مانند بازیاری در سال اول،مسعود نظرزاده و رضا سلیمانی در سالهای بعد هیچ گاه به مذاق برخی کت شلواری خوش نیامد و بارها در محافل خصوصی خود عنوان میکردند پول زیاد به بومی ها ندهید!

 

در همین پارس جنوبی جم سه سال اخیر هم برخی سن و سال دارها هیچ سودی نداشتند تا جاییکه هنوز هم مشخص نشد بازیکنی مانند محسن بنگر برای چه آمد و سود و زیان حضور او چقدر بود؟ همنطور که بازیکنان خارجی مانند اومانیا و نانگ هم دردی را دوا نکردند.

 

قرار نیست بازیکن بومی سفارشی به این دو تیم راه پیدا کند ،ویسی وقتی رضا رئیسی جوان اهل آب پخش را به دفاع راست برد تا در آخرین بازی های شاهین شهرداری عصای دست او شود چه اتفاقی رخ داد؟ جز اینکه حالا رئیسی جوان یکی از آینده های شاهین شهرداری و حتی فوتبال ایران است که لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی امید هم هست…هنوز مشخص نیست چه بر سر شاهین شهرداری مدل لیگ برتری خواهد آمد اما حالا که پول نیست یا اگر هست کم هست،می شود از گوشه گوشه استان بازیکن گمنام اما جسور و با انگیزه جذب کرد و میدان داد!

 

همین پارس جنوبی جم تیم امید لیگ برتری دارد که حداقل یک دو بازیکن مستحق حضور در لیست ۱۸ نفره فصل آینده تیم کمالوند را دارند از طرفی امیدوار هستیم سرمربی جوانی مانند کمالوند که خیلی هم باتجربه است همانگونه که وعده داده بود نگاه خریدارگونه ای به فوتبالیست های بومی استان داشته باشد ،چه بسا که از کنگان ،عسلویه و بخصوص شهر جم چند بازیکن آینده دار و مفید برای تیم، در تست گیری های روزهای آینده  پارس جنوبی جم  شاهد باشیم!

 

بارها گفته شده،نوشته شده که استان بوشهر مهد فوتبال بوده و خواهد بود ،از ساحلی گرفته تا فوتسال و فوتبال ،بازیکنان مستعدی دارد…لطفا به آنها نگاه مهربانانه همراه با احترام داشته باشید ،همین!


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.