بانوی ورزشکار و هوادار شاهین:کانون هواداران و تیم فوتبال بانوان شاهین بوشهر تشکیل شود/ با حمایت رییس و حراست اداره ورزش و جوانان استان، تمرینات دو میدانی بانوان در استادیوم بوشهر برگزار می شود

شناسه خبر: 20413
تاریخ انتشار: 23 تیر 1398

 

لیلا فولادی بانوی مدال آور بوشهری در رشته دو میدانی همچنین کارشناس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر است، یکی از هواداران پرو پا قرص تیم فوتبال شاهین هم می باشد. او که معتقد است باید کانون هوادار بانو و تیم فوتبال بانوان شاهین بوشهر تشکیل شود و از همه ظرفیت ها برای ورزش بخصوص تیم شاهین که امسال به لیگ برتر قدم گذاشته استفاده شود.

 

وی نبود بودجه و توجه کافی را مهمترین عامل عدم حضور بانوان در رشته های مدال آور می داند و معتقد است با تزریق امکانات و توجه بیشتر به بانوان تعداد مدال های رنگین در ورزش بوشهر بسیار افزایش خواهد یافت.

در ادامه گفتگو با خانم فولادی را می خوانید:

به عنوان یک خانم مدال آور تاکنون در صحنه ملی و بین المللی چه مقام هایی کسب کرده اید؟

ضمن تشکر از توجه هفته نامه خلیج فارس برای توجه به ورزش بانوان، در تیرماه سال ۹۶ در مسابقات دو میدانی کشوری در ماده ۳۰۰۰ متر استقامت شرکت کرده و موفق به کسب مقام سوم شدم. همچنین با تلاش زیاد در  سال ۹۷ مجددا مسابقات کشوری در ماده ۵۰۰۰ متر استقامت شرکت و مقام اول را به دست آوردم و در حال حاضر در تیم منتخب کشوری برای مسابقات دو میدانی ماده ۵۰۰۰ متر قرار دارم که آذر ماه در کشور مالزی برگزار می شود.

شرایط ورزش بانوان در استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

به طور کلی، ورزش بانوان به نسبت آقایان کمتر حمایت می شود، ولی طی چند سال اخیر با حمایت رییس و حراست اداره ورزش و جوانان استان، تمرینات دو میدانی بانوان در استادیوم بوشهر برگزار می شود که این مهم به همت رییس و نایب رییس هیات دو میدانی، موجب شده تاکنون در همه رده های سنی موفقیت بانوان را شاهد باشیم.

با این وجود هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله وجود دارد و من معتقدم اگر بیشتر به ورزش بانوان توجه شود و امکانات کافی در اختیار آنها قرار گیرد بانوان ورزشکار زیادی هستند که استعداد مدال آوری دارند.

یکی از مشکلاتی که هیئت های ورزشی با آن روبرو هستند بودجه ای است. برای شرکت در تورنمنت های ورزشی حمایت کافی صورت می گیرد؟

مشکلات برای بانوان بیشتر از آقایان است. در حوزه فوتبال تا جایی که اطلاع دارم حتی برای ایاب و ذهاب مسابقات به شهرستانها با مشکل مالی روبرو هستند. در ورزش دو میدانی به دلیل کمبود بودجه از ۵ سال قبل تاکنون مانند شهرستان های دیگر موفق به برگزاری مسابقات کشوری در همه رده های سنی بانوان نشده اند. درخصوص تورنمنت های ورزشی که اکثر مواقع با کاروان ورزشی به عنوان سرپرست و مربی هستم، با توجه به مسافت راه با اتوبوس سفر می کنیم. همینطور مسابقاتی که در تهران انجام دادم اداره ورزش و جوانان حمایتی نکرد.

در حال حاضر که باید در مسابقات آسیایی شرکت کنم از اداره ورزش و جوانان یا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که زیرمجموعه آن هستم انتظار حمایت دارم.

در ورزش حرفه ای چه تعداد خانم هم استانی در رشته دو میدانی مشغول هستند؟

خانم هایی که در ورزش حرفه ای در دو میدانی فعالیت دارند بیشتر در رده جوانان و نوجوانان هستند و در رده بزرگسالان به دلیل عدم حمایت تاکنون کمتر استقبال کننده وجود داشته است. با توجه به اینکه کارمند اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستم به دلیل علاقمندی به ورزش بخصوص رشته دو میدانی و فوتبال، بعد از ظهرها تمرینات مربوط به دو میدانی انجام و مصمم به ادامه این ورزش هستم. البته در شروع ورزش اولویتم فوتبال بود چون از کودکی خیلی پیگیر مسابقات بودم ولی متاسفانه فوتبال در استان فقط برای رده سنی جوانان است.

با توجه به علاقه تان به فوتبال، در استان به چه تیمی علاقمندید؟

همانطور که گفتم علاقمندی ام به فوتبال زیاد است و در رده استانی نسبت به تیم های استان (شاهین، ایرانجوان و پارس جنوبی) تعصب دارم ولی در اصل علاقمندی ام به تیم شاهین بوشهر است و اکثر مسابقات شاهین با هر سختی بوده به اتفاق دو نفر از خانم های علاقمند وارد ورزشگاه شده ایم حتی مسابقات خارج از استان هم گاهی با تیم همراه بوده ایم.

علاقه شما به تیم شاهین جالب است. از کی مسابقات این تیم را دنبال می کردید؟

از دوران نوجوانی این علاقه وجود داشته است. هر چند برادرانم از هواداران تیم ایرانجوان هستند، ولی من علاقه خاصی به تیم شاهین دارم بخصوص زمانی که بازی شاهین با پرسپولیس به مربیگری آقای دایی در بوشهر برگزار شد بیشتر علاقمند شدم حال هم پیگیر خبرهای لحظه به لحظه تیم هستم.

معتقدم باید کانون بانوان هوادار تیم شاهین تشکیل شود و در کنار تیم های فوتبال آقایان، تیم فوتبال شاهین بانوان هم تشکیل گردد و از استعدادهای فوتبالی خانم ها در این تیم استفاده شود.

شرایط شاهین در حال حاضر چگونه می بینید و فکر می کنید در لیگ پیش رو چه وضعیتی خواهد داشت؟

در حال حاضر با توجه به تجربه و تخصص آقای ویسی به عنوان سرمربی، تیم پرقدرت و جوانی بسته اند، با حمایت همه جانبه مسئولین به خصوص هواداران که این تیم برایشان حیاتی است، به امید خدا اولین حضورش در نیمه جدول یا جزو ۵ تیم اول خواهد بود.

سخن پایانی؟

امیدوارم ورزش استان بخصوص در حوزه بانوان ارتقا و از نظر مالی که یکی از ارکان مهم پیشرفت ورزش است از سوی مسئولین حمایت شود. از امور بانوان استانداری انتظار پیگیری بیشتر ورزش بانوان در کلیه رشته ها می باشد.

 

منبع:خلیج فارس


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.