هفته پنجم لیگ برتر/ پارس جنوبی جم۲ نساجی مازندران۲/ زیبا و تماشایی در جم، باز هم یک مدافع به داد پارس رسید

شناسه خبر: 22105
تاریخ انتشار: 03 مهر 1398

هفته پنجم لیگ برتر

 

پارس جنوبی جم ۲  نساجی مازندران ۲ 

 

 

مصاف دو تیم نساجی مازندران و پارس جنوبی جم، دیدار دو تیم میانه جدول بود؛ دو تیمی که به ترتیب ۷ و ۵ امتیاز از چهار بازی گذشته خود کسب کرده بودند و سعی دارند در این فصل شگفتی ساز لیگ لقب بگیرند. نساجی مازندران که در بازی های گذشته نیز ۱۰ بار گلزنی کرده بود، ترک عادت نکرد و در دیدار برابر نساجی ۲ گل دیگر هم زد؛ با این حال شاگردان او بار دیگر نشان دادند در خط دفاعی نیاز به انسجام بیشتری دارند و دو گل دریافت کردند. گل اول این مسابقه را آشوری در دقیقه ۱۲ روی ریباند ضربه سر محمد عباس زاده از دهانه دروازه ثبت کرد ولی این گل در دقیقه ۳۱ با ضربه سر محمد نوری که دقایقی پس از گل جای خود به دلیل مصدومیت به رضا خالقی فر داد، جبران شد تا دو تیم نیمه اول را با تساوی به رختکن بروند. با شروع نیمه دوم مانند نیمه اول شاهد یک مسابقه جذاب و تماشایی بودیم که از سرعت قابل توجهی در مقایسه با سایر فوتبال هایی که در لیگ برتر برگزار می شود، برخوردار بود. خیلی منتظر تماشای سومین گل بازی نماندیم و حسن جعفری با یک شوت سرکش، زیبا و مهارناشدنی در دقیقه ۵۲ یک بار دیگر قرمزهای قائمشهری را که در حضور هواداران کم تعدادشان بازی می کردند پیش انداخت. این اما پایان کار نبود  و در شرایطی که پارس جنوبی تلاش زیادی برای گلزنی داشت، در نهایت روی یک ضربه ایستگاهی از غفلت میزبانش استفاده کرد و بازی را به تساوی کشاند تا هر تیم بیشتر از یک امتیاز نشود و در رتبه های میانی جدول جدول باقی بمانند.

پارس جنوبی جم – نساجی مازندران – ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه تختی جم
داور: کوپال ناظمی
کمک ها: سعید قاسمی – علیرضا مرادی
کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر – ایمان کهیش
داور چهارم: محمد عطایی
ناظر داوری: حسین نجاتی

 

 

 

 

اخطار

 

ایمان باصفا (۳+۹۰ )از پارس جنوبی

سیدمحمد میری (۴۱)- رضا علیاری (۷۸) از نساجی

 

 

ترکیب پارس جنوبی جم

فرناندو دخسوس

مهدی ترکمان

فریبرز گرامی

علی عبدالله زاده

محمود شفیعی

مگنو باتیستا ( ۶۰ ایمان باصفا)

کاخابر کاکاشویلی

شهرام گودرزی

پوریا آریا کیا (۷۹ احسان تاییدی)

محمد نوری ( ۳۷ رضا خالقی فر)

محمد ابراهیمی

سرمربی: فراز کمالوند

 

 

ترکیب نساجی 

محمدامین رضایی

حامد شیری

رضا علیاری

مجتبی ممشلی

حسن جعفری

محمدعرفان معصومی

سیدمحمد میری

علی‌اصغر عاشوری

علی شجاعی ( ۹۰ احسان قهاری )

رضا دهقانی ( ۶۴ امید سینگ)

محمد عباس‌زاده
سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

 

شرح گل

 

پارس جنوبی جم ۰ نساجی مازندران ۱: در دقیقه ۱۱ ارسال کرنر نساجی ها در محوطه جریمه با دوضربه سر همراه شد. ضربه سر دوم را عباس زاده زد که ده خسوس توپ او را بازگشت داد ولی در بازگشت این آشوری بود که از راه رسید و تیمش را پیش انداخت.

 

پارس جنوبی جم ۱ نساجی مازندران ۱: در دقیقه ۳۱ ارسال بازیکن تیم فوتبال پارس جنوبی جم در دهانه دروازه با ضربه سر شیرجه ای محمد نوری همراه شد تا گل تساوی برای تیم میزبان ثبت شود.

 

پارس جنوبی جم ۱ نساجی مازندران ۲: حسن جعفری که پشت محوطه جریمه مترصد استفاده از توپ برگشتی روی ضربه کرنر بود، با یک ضربه زیبا و مهار ناشدنی به زاویه مخالف ده خسوس، توانست گل دوم تیمش را ثبت کند.

 

 

 

پارس جنوبی جم ۲ نساجی مازندران ۲: در شرایطی که کمتر از سه دقیقه به پایان وقت های اضافی بازی باقی مانده بود، ارسال ترکمان روی یک ضربه ایتسگاهی پس از برخورد به مدافعین نساجی به علی عبدالله زاده رسید و این بازیکن موفق شد با یک ضربه سر، دروازه تیم میهمان را برای دومین مرتبه باز کند.

 

 

شرح بازی 

 

طی نیمه اول دیدار پارس جنوبی جم و نساجی مازندران شاهد یک بازی سرعتی بودیم. نساجی که یکی از خطوط هجومی لیگ به شمار می رود در دیدار خارج از خانه هم ترک عادت نکرد و گل اول بازی را ثبت کرد تا تعداد گل هایش در این فصل به عدد ۱۱ برسد. پس از گل باز هم شاهد نمایش بهتری از نساجی بودیم و آنها درضدحملات سریع عمل می کردند. با این حال خسوس و مدافعین تیم میزبان بهتر عمل کردند تا رفته رفته تیم میزبان که حمایت جمی ها را هم در کنار خود می دید، جریان کار را در دست بگیرد. با این حال برای دقایقی فقط مالکیت چیزی بود که سهم شاگردان کمالوند می شد ولی به یکباره این تیم روی یک ارسال دقیق از سمت راست خط دفاعی نساجی توانست به گل تساوی برسد. در ادامه باز هم این تیم میزبان بود که نمایش بهتری داشت ولی سرانجام حاصل تلاش دو تیم در دقایق پایانی بی نتیجه ماند تا تساوی یک بر یک در پایان نیمه اول ثبت شود.
در نیمه دوم بازی جذاب و سرعتی دو تیم ادامه داشت. حسن جعفری در دقیقه ۵۲ گل برتری تیمش را با شوتی سهمگین از پشت محوطه جریمه ثبت کرد. پس از این گل، شاگردان مهاجری در شرایطی که تیم میزبان برای زدن گل تساوی، حملاتی احساسی را پایه ریزی می کرد، فرصت داشت ولی کم دقتی مهاجمین این تیم باعث از دست رفتن موقعیت ها شد. تعویض های کمالوند در ۱۵ دقیقه پایانی مالکیت را به تیم میزبان داد و شاگردان مهاجری هم برای دفاع از پیروزی ارزشمند خود عقب کشیدند ولی یک غفلت کافی بود تا در دقیقه ۸۷ دروازه محمد امین رضایی روی ضربه سر مدافع میانی پارس جنوبی یعنی علی عبدالله زاده باز شود تا این بازی تماشایی با تساوی خاتمه یابد.

 

 

 

دقایق حساس

دقیقه ۱۱: ارسال کرنر نساجی ها در محوطه جریمه با دوضربه سر همراه شد. ضربه سر دوم را عباس زاده زد که ده خسوس توپ او را بازگشت داد ولی در بازگشت این آشوری بود که از راه رسید و تیمش را پیش انداخت.
دقیقه۱۸: شوت مهاجم تیم فوتبال نساجی با واکنش خسوس مواجه شد و این دروازه بان توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ۴۵: پارس در عمق ترکمان در محوطه جریمه به باتیستا رسید ولی ضربه سر این بازیکن زاویه کافی و قدرت لازم را نداشت تا این موقعیت خوب به راحتی از دست برود.

دقیقه ۴۸: ضربه آریا کیا به شکلی کاملا خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۶۳: شجاعی با حرکتی در عرض به دروازه ده خسوس شوت زد ولی این گلر برزیلی با جایگیری مناسب توانست توپ این بازیکن را برگشت بدهد.

دقیقه ۶۶: شوت آریا کیا که تحرک بالایی در دیدار برابر نساجی داشته، با فاصله بسیار کمی از کناره دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۶۸: شوت محمد ابراهیمی با واکنش محمد امین رضایی روبرو شد و این دروازه بان توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ۴+۹۰: ضربه سر رحمان جعفری که روی یک غافلگیری نصیبش شد، با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه ۵+۹۰: محمد ابراهیمی فرصت فوق العاده ای برای ثبت گل برتری تیمش داشت ولی ضربه او از محوطه شش قدم به اسمان زده شد.

 

 

بهترین بازیکن زمین 

حسن جعفری مدافع راست تیم فوتبال نساجی مازندران در این بازی نمایش خوبی داشت. او در بخش دفاعی خوب عمل کرد و اگر تیمش چند دقیقه دیگر دوام می آورد، شوتی که زد، سه امتیازی هم می شد. ضمن آنکه ترکمان مدافع چپ پارس جنوبی جم نیز مانند دیگر بازی های این تیم تاثیرگذار بود.

اتفاق ویژه 

تیم فوتبال نساجی . آنها که تا پیش از این دیدار ۱۰ بار گلزنی کرده بودند، مقابل پارس جنوبی جم و در بازی خارج از خانه هم مانند دیدارهای قبلی خوب عمل کردند و دو گل دیگر به اندوخته خود افزودند تا حالا به تنهایی با ثبت ۱۲ گل بهترین خط هجومی لیگ نوزدهم را در میان تیم های مدعی و گران قیمت در اختیار داشته باشند.

 

 

درحاشیه

* مصدومیت عباس زاده که در اثر برخورد او با فریبرز گرامی ایجاد شد، باعث متوقف شدن بازی در دقیقه ۲۳ شده است.

* هواداران نساجی مازندران اگرچه کم تعداد ولی خود را به جم رسانده اند تا در کنار تیمشان باشند.
* هواداران تیم پارس جنوبی جم پس از گلزنی محمد نوری و تساوی تیمشان با فدرت و انگیزه بیشتری شاگردان کمالوند را برای زدن گل برتری تشویق می کنند.

* علی شجاعی مهاجم نساجی مازندران در دقیقه ۷۲ مصدوم شد و برای مداوا به بیرون از زمین انتقال داده شد.

* داور  ۵ دقیقه وقت اضافی برای این مسابقه درنظر گرفت


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.