منهای فوتبال/رئیس هیات بدنسازی استان خبر داد:ساماندهی باشگاههای بدن‌سازی استان آغاز شد

شناسه خبر: 22457
تاریخ انتشار: 15 مهر 1398

 

رئیس هیات بدن سازی و پرورش اندام استان بوشهر گفت: طرح ساماندهی ۱۴۰ باشگاه بدن‌سازی و پرورش اندام فعال این استان آغاز شد.

به گزارش فوتبال بوشهر به نقل از«خلیج فارس»؛ روح الله نصرتی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران و مربیان باشگاه‌های بدن سازی استان بوشهر افزود: در اجرای این طرح مربیان باشگاه‌ها در صورت نداشتن کارت باید در اسرع وقت برای گرفتن آن اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: در این زمینه شاید مربیانی با سطح بالاتر از مربیان مجوز دار حضور داشته باشند ولی با این وجود فعالیت آنها بدون کارت مربیگری غیر قانونی تلقی می شود.

نصرتی ادامه داد: در چند مورد ورزشکاران هم استانی در آموزش و دریافت برنامه از مربیان فاقد کارت با مشکل مواجه شده اند و کار به شکایت به اداره کل ورزش و جوانان استان رسیده است که با این شرایط مربیان باید نسبت به گرفت کارت اهتمام جدی تری داشته باشند.

وی گفت: برای جلوگیری از تعطیلی باشگاه‌های غیر قانونی با برگزاری نشست هم اندیشی با مالکان و مربیان آنها اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا نسبت به اخذ مدارک قانونی کردن فعالیت خود تلاش کنند.

نصرتی افزود: در ارتباط با مقوله آموزش نیز در دوره‌های گذشته بخوبی کار نشده و پیش بینی شده ۶ سمینار آموزشی برگزار شود که تاکنون حضور سه مدرس مطرح کشوری در این دوره‌ها قطعی است.

وی یادآور شد: این دوره ها در بخش های مختلف مربیگری مچ اندازی، پاور لیفتینگ، تغذیه و داوری برگزار می‌شود.

نصرتی بیان کرد: افرادی که کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارند حضور آنها در کلاس ها درجه سه ضرورتی ندارد ولی در دوره‌ها درجه ۲ باید بطور حتم حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در ارتباط با مکمل ها نیز باشگاه‌ها باید از عرضه انواع وارداتی تقلبی اجتناب کنند زیرا در برخی از موارد چنین مکمل هایی منجر به ایجاد مشکلاتی برای ورزشکاران و حتی عاملی برای مرگ و میر آنها شده است.

نصرتی یادآور شد: در ارتباط با بازرسی های مستمر و سخت گیرانه از باشگاه‌ها نیز مقرر شده تا بازرسی‌ها پس از بهبود زیرساخت ها اجرایی شود.

رئیس هیات بدن سازی و پرورش اندام استان بوشهر گفت: در این زمینه گام نخست کار اصلاحی و فرهنگ سازی است ولی چنانچه باشگاهی قصد سرپیچی از قوانین وضع شده داشته باشد نسبت به ادامه فعالیت آن تصمیم گیری خواهد شد.

نصرتی ادامه داد: همچنین مربیگری بدن سازی و پرورش اندام باید به یک شغل تبدیل شود زیرا مربیان علاوه بر آموزش چندین سال در این عرصه سابقه کار دارند.

وی اظهار کرد: در این زمینه برای فراهم سازی امنیت شغلی مربیان نیز ساز و کارهایی  پیش بینی شده تا از این طریق خدمات دهی بهتری به باشگاه ها صورت گیرد.

نصرتی افزود: در موضوع برگزاری مسابقات سالانه مقرر شد برای کاهش حواشی احتمالی داوران مسابقه‌های درون استانی از استان های دیگر انتخاب شوند.

وی گفت: به طور متقابل داوران هم استانی به مسابقات سایر استان ها اعزام می‌شوند که این مهم کمک شایانی به ارتقا سطح آنها می‌کند.

نصرتی یادآور شد: برای امسال هیات بدن سازی و پرورش اندام پیش بینی کرده تا با اطلاع رسانی لازم و در موعد مقرر مسابقاتی را در سطح استانی و ملی برگزار کند.

وی افزود: در  زمینه بیمه ورزشی نیز این مهم به عنوان یک خواسته بحق توسط ورزشکاران در دست پیگیری است.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.