یادداشت روز:نیمکت شاهین شهرداری و اندکی تامل،یک بار به نیروهای خودمان احترام ویژه بگذاریم!

شناسه خبر: 22753
تاریخ انتشار: 25 مهر 1398

یادداشت:امیر احمدی

فوتبال بوشهر مجالی برای فکر کردن ندارد و گویی همچنان می خواهد با نفسهای به شماره افتاده لیگ را دنبال کند.

شاهین شهرداری به لیگ برتر آماده و در شش بازی فقط یک امتیاز ،که البته آمار خوبی نیست با این حال اکثریت طرفداران شاهین نگران آینده این تیم هستند.ماندن یا رفتن ویسی تصمیمی  که سیاسیون و مدیران این باشگاه با توافقی که خیلی از مسائل آن قابل پیش بینی بود  تمامش کردند تا فعلا حاشیه ها کمتر شود.

 

در روزهای اخیر انواع و اقسام نامهای مختلف برای نیمکت شاهین شهرداری در رسانه های استان و حتی کشور مطرح شده که همگی قابل احترام هستند و مهمتر از همه موفقیت یکی از نمایندگان استان که نامش شاهین شهرداری است اما در این یادداشت  دوست دارم اندکی دلی بنویسم .

ما بوشهری ها با خودمان چه می کنیم؟!جایگاه مربیان بومی در فوتبال استان کجاست؟به نظر شما مهرداد کریمیان وقتی روی نیمکت شاهین شهرداری مقابل سایپا نشست و تیم را ارنج کرد که فقط یک تفاوت داشت تیم بهتر از گذشته ارنج شده بود همین!پس او هم می تواند…

خب نگاهی به همین استان خودمان کنیم ،وقتی تیم در شرایط مالی خیلی بالایی نیست و با زحمات زیاد می تواند در لیگ برتر حضور داشته باشد چرا باز هم هزینه های سنگین برای شهرداری و شاهین در میان باشد! به نظر شما همین نامهای نام آشنای فوتبال استان نمی توانند کاری را انجام دهند؟

اندکی از اتفاقات تکراری فاصله بگیریم و با خودمان روراست باشیم.ویسی یک مرد جنتلمن و صاف صادق بود که در صعود شاهین شهرداری به لیگ برتر نقش غیر قابل کتمانی داشت ،او حتی مردانگی کرد و تا توانست بازیکن خوب بومی به لیست شاهین اضافه کرد تا خیلی از هزینه ها و خرید های گرانقیمت و البته مصدوم مانند یک دهه قبل که من و امثال من سنمان کمتر بود راهی بوشهر نشوند. دم شما گرم آقای ویسی اما واقعیت فوتبال هم این است باید نتیجه بگیری…و این فوتبال بی رحم…

 

این روها همه دنبال گزینه مربی گری برای شاهین شهرداری هستند اما یک سوال مگر ما حمید کللی فرد با کوله باری از تجربه و غلام دلگرم مربی جوان هم استانی را نداریم؟ کی و کجا باید خودمان و داشته هایمان را باور کنیم؟! حتما باید از سرمربی گرفته تا نفر چهارم کادر فنی از خارج از استان باشند تا دل برخی شاد شود! کاری به اندکی تفکرات ندارم که در هر حال و هوایی با چکش بر سر مربیان بومی استان می زنند اما مردم و بخصوص اهالی فوتبال خیلی باهوش هستند و درک بسیار بالایی از فوتبال دارند.

 

نمیدانم در تفکرات آدمهایی که برای شاهین شهرداری در حال تصمیم گیری هستند چه میگذرد اما چه ایرادی دارد حمید کللی فرد را مدیر فنی و غلام دلگرم را به عنوان سرمربی معرفی و از آنها حمایت جانانه و مردانه ای داشته باشیم؟!چه اشکالی دارد با کمترین هزینه به دلسوزان استان نگاه کنیم؟ یعنی حتما باید لابی سیاسی و رابطه های پشت پرده باشد که مربیان بومی خودمان در لیگ برتر یا لیگ یک و حتی لیگ دو روی نیمکت تیمهای استان بنشینند.

یک بار برای همیشه با خودمان روراست باشیم و قدر داشته های خودمان را بدانیم!

به قول حضرت مولانا:

“آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم

یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم”

شاید این یادداشت به مذاق برخی خوش نیاید اما واقعیت این است که در استان ما بخصوص در ماجرای فوتبال، مرغ همسایه همیشه غاز است و قدر داشته های خودمان را نمیدانیم.این چند روز را بیشتر فکر کنید ،کینه ها را کنار بگذارید و از این زوج برای نجات شاهین شهرداری همکاری ،مشورت و کمک بگیرد جای دوری نمی رود! تجربه های گذشته بس است!

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.