بارگاهی عضو هیات مدیره شاهین شهرداری خبر داد:برای واگذاری رایگان باشگاه شاهین، “جهانیان” حاضر به ارائه درخواست کتبی و ضمانت‌نامه نشد!

شناسه خبر: 23116
تاریخ انتشار: 09 آبان 1398

 

نتایج ضعیف شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر، هواداران این تیم و البته فوتبال دوستان هم استانی را حسابی گلایه مند کرده تا بسیاری از آنها حتی قید تماشای مسابقات شاهین در ورزشگاه را بزنند. حالا تیمی که انتظار می رفت با صعود به لیگ برتر، شور و نشاط اجتماعی را برای شهروندان رقم بزند، با نتایج و حاشیه هایش، مایه تاسف شده است.

 نتایج ضعیف شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر، هواداران این تیم و البته فوتبال دوستان هم استانی را حسابی گلایه مند کرده تا بسیاری از آنها حتی قید تماشای مسابقات شاهین در ورزشگاه را بزنند. حالا تیمی که انتظار می رفت با صعود به لیگ برتر، شور و نشاط اجتماعی را برای شهروندان رقم بزند، با نتایج و حاشیه هایش، مایه تاسف شده است.

شاهین با بازیکنان کم تجربه که اغلب شان در حد و اندازه لیگ برتر نیستند در انتهای جدول لیگ برتر قرار دارد

به گزارش «خلیج فارس»؛ در شرایطی که به عقیده بسیاری از کارشناسان، پاشنه آشیل شاهین مدیریتی است و از مدیرعامل تا اغلب اعضای هیات مدیره در حد و اندازه یک تیم لیگ برتری نمی باشند، مدتیست بحث اسپانسری این باشگاه و واگذاری آن به یک سرمایه گذار با توان مالی بالا مطرح شده است.

موضوعی که با ورود نماینده مجلس، اعضای شورای شهر و معاون عمرانی استاندار رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته، ضمن اینکه ادعاهای رییس هیات فوتبال استان درباره ایده سرمایه گذار شاهین جهت آوردن برانکو روی نیمکت مربیگری شاهین، شگفتی بسیاری را رقم زده که جدا از قابل تحقق بودن آن، این پرسش را مطرح می کند که اساسا سرمایه گذار چه سود و نفعی از این ولخرجی ها در شاهین خواهد داشت؟

حمیدرضا جهانیان مدیر شرکت نقت طلائیه که از وی به عنوان متقاضی مالکیت شاهین بوشهر یاد می شود

هواداران شاهین البته حق دارند به این ادعاها مشکوک باشند، چرا که هنوز تلخی های آخرین دوره حضور در لیگ برتر با اسپانسری بانک صادرات را از یاد نبرده اند که با جذب بازیکنان رباط پاره و تمام شده یا ثبت رکورد تغییر مدیران باشگاه شاهین منجر و ابزار تمسخر در برنامه های طنز تلویزیونی شدند و شاهین سقوط تاریخی و نابودی کامل را تجربه کرد تا اینکه در سال های اخیر از سوی شورای شهر و شهرداری باشگاه جدیدی به همین نام ثبت شد و حالا در لیگ برتر حضور دارد.

تیم شاهین در فصلی که بانک صادرات اسپانسرش بود و این حمایت با سقوط تیم تلخ شد

مهمترین شروط شهرداری و سرمایه گذار چه بود؟

در همین خصوص، وحید بارگاهی عضو هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری بوشهر درباره سرمایه گذار و اسپانسر این باشگاه به بیان مواردی پرداخته که اساسا درباره انگیزه ورود “حمیدرضا جهانیان” برای در دست گرفتن مدیریت شاهین ابهامات جدی تر از پیش را رقم می زند؛ چهره ای که طی یک فصل مالکیت تیم نفت تهران در لیگ برتر که به خداحافظی این تیم از فوتبال منجر شد، حواشی و خبرسازی هایش در خاطر فوتبالی ها مانده؛ جدا از اینکه ظاهرا درباره فعالیت های اقتصادی وی ابهاماتی مطرح است.

بارگاهی در گفتگو با «خلیج فارس» با اشاره به جلساتی که از هفته های گذشته درباره اسپانسر شاهین برگزار شده، اظهار داشت: این جلسات منجر به تفاهم نامه اولیه ای شد که مهمترین تعهدات شهرداری بوشهر چنین بود:

  • واگذاری ۳ ساله و رایگان تیم فوتبال شاهین به جهانیان مدیرعامل شرکت نفت طلائیه
  • پرداخت ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان، کادر فنی و عوامل اجرایی باشگاه در فصل جاری که حدود ۳٫۵ میلیاردتومان می شود، به اضافه پرداخت بدهی سالیان قبل شاهین که ۶ میلیاردتومان است توسط شهرداری بوشهر

معاون مالی اداری شهرداری بوشهر افزود: از طرفی در این تفاهم نامه سرمایه گذار نیز باید تعهداتی می داد که مهمترین آن چنین بود:

  • تمرین و مسابقات تیم در شهر بوشهر باشد
  • نام تیم تغییر نکند و در تمام مجامع و مسابقات با نام کنونی (شاهین شهرداری بوشهر) شرکت کند
  • سرمایه گذار برای ادامه مسابقات شاهین ۷٫۵ میلیاردتومان هزینه نماید

 

بارگاهی با بیان اینکه تعهدات ذکر شده مورد توافق طرفین قرار گرفت، اما سرمایه گذار با سپردن ضمانت نامه بانکی به ارزش ۲۰ میلیاردتومان موافق نبود، اظهار داشت: این ضمانت نامه در گاوصندوق شهرداری باقی می ماند تا تعهدات سرمایه گذار اجرا شده و در پایان زمان مقرر به وی برگردد، چرا که رها کردن احتمالی تیم شاهین شهرداری بوشهر در اواسط مسابقات از سوی این فرد، تبعات اجتماعی در پی دارد و چون شخصیت حقوقی آن به نام شهرداری بوشهر است، تعهدات مالی پیش آمده بر دوش شهرداری است، از این رو سپردن چنین ضمانت نامه ای که هزینه تمام شده یک فصل مسابقات لیگ برتر است، ضروری بود.

جلسه خدری نماینده بوشهر و رییس هیات فوتبال با شهردار بوشهر برای وارد کردن جهانیان به اسپانسری شاهین

 

دلیل اصرار شهرداری بر ضمانت نامه برای پیشگیری از تبعات احتمالی بود

عضو هیات مدیره باشگاه شاهین شهرداری بوشهر تصریح کرد: با این حال سرمایه گذار در پیغام هایی که فرستاد، اعلام کرد فقط حاضر به تعهد محضری است، درحالی که در واگذاری، اجاره و سپردن پروژه به سرمایه گذاران، منوط به سپردن ضمانت نامه بانکی است و تعهد محضری نمی تواند تعهدات طرف مقابل را به طور تمام و کمال پوشش دهد.

وی درباره دلیل اصرار شهرداری بر سپردن ضمانت نامه ۲۰ میلیاردی توسط سرمایه گذار شاهین یادآور شد: با ایده هایی که از سوی وی درباره آوردن افرادی مثل برانکو و قطبی برای مربیگری شاهین مطرح شده و بحث اردوهای خارجی یا بازیکنان بین المللی مطرح می شود، قطعا ۷٫۵ میلیاردتومانی که مورد توافق طرفین به عنوان هزینه تیم تا پایان فصل است، جوابگو نیست، از این رو سپردن ضمانت نامه بانکی ضروری است تا درصورت انصراف احتمالی سرمایه گذار در اواسط کار یا ایجاد تعهدات بالاتر از ۷٫۵ میلیاردتومان، امکان مدیریت تبعات اجتماعی فراهم باشد.

 

بارگاهی در پایان گفتگویش با «خلیج فارس» به نکته قابل تاملی اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود پیگیری های صورت گرفته، آقای جهانیان تا امروز حاضر نشده درخواست کتبی برای دراختیار گرفتن تیم شاهین از سوی شرکت تحت مدیریتش ارائه کند یا بصورت کتبی نماینده تام الاختیاری معرفی نماید، اما شهرداری با این وجود نشست هایی برگزار و برای واگذاری تیم آمادگی داشت، مشروط به اینکه در قبال واگذاری رایگان تیم لیگ برتری، سرمایه گذار هم حاضر به سپردن ضمانت نامه معتبری باشد که پاسخگوی تعهدات ایشان باشد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.