هفته شانزدهم لیگ برتر/ پارس جنوبی ۰ پرسپولیس ۱/ گل دقیقه ۹۵ ترابی مقاومت جمی ها را شکست

شناسه خبر: 24191
تاریخ انتشار: 28 آذر 1398

پارس جنوبی جم ۰    پرسپولیس ۱

استادیوم: تختی جم                              تماشاگر: حدود ۶ هزار نفر
داور: علی صفایی                  کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و محمدعلی پورمتقی
کمک داوران پشت دروازه: سیدرضا مهدوی – ایمان کهیش                داور چهارم: حامد صفایی

 

ترکیب پارس جنوبی جم:

 

  • فرناندو دخسوس
  • فریبرز گرامی
  • مگنو باتیستا
  • مهدی ترکمان
  • شهرام گودرزی
  • نیما انتظاری
  • محمود شفیعی
  • پوریا آریاکیا
  • محمد نوری (۸۵- احمد بهاروندی)
  • متین کریم زاده (۸۲-ایمان باصفا)
  • رضا خالقی فر

سرمربی: –

 

ترکیب پرسپولیس:

 

  • بوژیدار رادوشویچ
  •  شجاع خلیل زاده
  • حسین کنعانی زادگان
  • محمد انصاری
  • مهدی شیری
  • بشار رسن
  • احمد نوراللهی
  • مهدی عبدی (۴۶-علی علیپور)
  • مهدی ترابی
  • وحید امیری (۷۸- سیامک نعمتی)
  • محسن ربیع خواه (۸۱-فرشاد احمدزاده

سرمربی: گابریل کالدرون

 

 

اخطار:

مگنو باتیستا از پارس جنوبی جم دقیقه ۲۱ و کارت زرد دوم (اخراج) دقیقه ۸۵

 

شرح گل

پارس جنوبی جم ۰ – پرسپولیس۱(دقیقه ۹۰+۵- مهدی ترابی): پاس بلند مهدی شیری به علی علیپور رسید، پاس این بازیکن مهدی ترابی را در موقعیت عالی قرار گرفت و در نهایت ضربه نوک پای این بازیکن وارد دروازه پارس جنوبی شد تا بازهم وی ناجی پرسپولیس شود.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه ۱۰: شوت از پشت محوطه جریمه توسط وحید امیری را فرناندو دخسوس برگشت داد.

دقیقه ۱۵: ارسال کرنر توسط مهدی ترابی را کنعانی زادگان با ضربه سر به سمت دروازه پارس زد که اینبار هم فرناندو دخسوس آن را برگشت داد و در ریباند هم نوراللهی مرتکب خطا شد تا فرصت از دست برود.

دقیقه ۲۸: سرنگون شدن مگنو باتیستا در محوطه جریمه پرسپولیس با اعتقاد بازیکنان پارس مبنی بر پنالتی همراه بود که داور اعتقادی به این مساله نداشت و دستور به ادامه بازی داد.

 

 

دقیقه ۴۶: سانتر مهدی ترابی، بعد از دفع اشتباه مدافعین پارس به نورالهی رسید  اما ضربه این بازیکن را دخسوس به زیبایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۹:شوت بشار رسن از راه دور در آغوش فرناندو دخسوس آرام گرفت.

دقیقه ۵۲: پاس زیبای مهدی ترابی درون محوطه به علیپور رسید اما ضربه خود را با بی دقتی به بیرون زد.

دقیقه ۶۲: سانتر علی علیپور از سمت چپ دروازه به مهدی شیری رسید اما ضربه این مدافع جلو کشیده با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: سانتر پرسپولیسی‌ها از سمت چپ بعد از اینکه مگنو باتیستا با سینه دور کرد، توسط داور اعلام پنالتی شد اما اعتراض همه بازیکنان پارس‌جنوبی به داور اول و داور پشت دروازه باعث شد تا داور به سمت کمک خود برود و در نهایت نظر خود را برگرداند و پنالتی را لغو کند.

دقیقه ۷۳: شوت از راه دور رضا خالقی فر از فاصله تقریبا ۳۰متری به راحتی در اختیار بوژیدار رادوشویچ قرار گرفت.

دقیقه ۷۵: شوت از راه دور محسن ربیع خواه از فاصله راه دور را دخسوس مهار کرد.

دقیقه ۷۶: اینبار احمد نورالهی بود که شانس خود را امتحان کند و از راه دور شوتی به دروازه تیم پارس روانه کرد که دخسوس با یک عکس العمل عالی به اوت فرستاد.

دقیقه ۸۵: حرکت مگنو باتیستا از میانه زمین شروع شد و ضربه آرنج او به صورت سیامک نعمتی از دیدگان داور دور نماند تا کارت زرد دوم به او داده شود تا پارس جنوبی در دقایق پایانی ۱۰نفره به کارش ادامه بدهد.

دقیقه ۸۷: شوت از راه دور بشار رسن با اختلاف بسیار زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۳+۹۰: شوت احمد نورالهی از درون محوطه جریمه، زوزه کشان به بیرون رفت.

 

 

شرح نیمه اول:

 

کالدرون با ایجاد تغییراتی عجیب در ترکیب خود، در جدال با پارس جنوبی قرار گرفته که سرمربی خود را طی یک هفته اخیر در اختیار نداشته است. غیبت سیدجلال حسینی و علی علیپور در ترکیب سرخپوشان تصمیم عجیبی بود که از سوی سرمربی آرژانتینی در نظر گرفته شده بود و آنها در جم البته با نمایش تهاجمی‌تر نسبت به حریف به دنبال باز کردن دروازه دخسوس بودند که این گلر برزیلی در چند مرحله آنها را ناکام گذاشت.

 

 

حاشیه ها:

*سکوهای بسیار زیادی در ورزشگاه تختی جم خالی مانده. این تماشاگرترین پرسپولیس و پارس جنوبی در جم است که به دلیل فروش محدود بلیت رقم خورده است. با توجه به اینکه در برخی نقاط ورزشگاه هنوز صندلی نصب نشده، بلیت های کمترینسبت به سال های گذشته به فروش رسیده. اگرچه تماشاگران روی سکوهای سیمانی نیز حضور دارند.
*مگنو باتیستا هافبک برزیلی پارس جنوبی در غیاب علی عبدالله زاده محروم در مرکز خط دفاعی به بازی گرفته شده است.
*در لیست پارس جنوبی جلوی نام سرمربی خالی است که نشان می دهد مدیران باشگاه بعد از استعفای فراز کمالوند هنوز سرمربی جدید را معرفی نکرده اند.
* جمی ها در نیمه اول به سرنگون شدن رضا خالقی فر در محوطه جریمه پرسپولیس اعتراض داشتند.
* فرناندو دخسوس دروازه بان پارس در تیم‌های استقلال خوزستان، ماشین سازی و گسترش فولاد نیز برابر پرسپولیس قرار گرفته، اما رکورد در این زمینه در اختیار مگنو باتیستا است که با تیم های داماش، نفت آبادان، نفت تهران، گسترش فولاد، پیکان و هم اکنون پارس جنوبی مقابل پرسپولیس به میدان رفته است.
* بازیکنانی که با سابقه ملی روی نیمکت پرسپولیس نشسته اند؛ سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، محمد نادری، کمال کامیابی نیا و علی علیپور.
* تنها بلیت ۳۰ درصد از ورزشگاه به هواداران پرسپولیس فروخته شده است.
* عرفان جم رتبه مربی امروز پارس، بعد از صعود پارس جنوبی به لیگ برتر از سوی تارتار از کاپیتانی این تیم به جمع کادرفنی اضافه شد و امروز در غیاب فراز کمالوند وظیفه هدایت تیم را برعهده دارد.

* در دقیقه ۳۸ ضربه کنعانی زادگان راهی کرنر شد اما این مدافع اعتقاد داشت که توپ با برخورد به دست فریبرز گرامی با اعلام پنالتی باید همراه می‌شد که تصاویر آهسته نشان داد که اعتراض کنعانی زادگان بی دلیل بود.

* مگنو باتیستا که همواره مورد اعتراض هواداران پرسپولیس طی دیدارهای اخیر خود مقابل این تیم بود، در نهایت با پیراهن پارس جنوبی رنگ کارت قرمز را روبروی خود دید.
* بعد از اعلام خطای هند سیامک نعمتی، هواداران پرسپولیس نسبت به این خطا اعتراض خود را به کمک داور با پرتاب بطری و اشیایی به زمین اعلام کردند.
* فرناندو دخسوس که بعد از ۱۰ نفره شدن پارس جنوبی به دنبال اتلاف وقت بود، بارها بدون اینکه برخوردی با بازیکنان حریف شکل گیرد، روی زمین افتاد و مورد اعتراض هواداران قرار گرفت.

 

 

بهترین بازیکن

 

بازهم مهدی ترابی فرشته نجات قرمزها شد، او در ثانیه های پایانی که پارسی‌ها منتظر سوت پایان بازی بودند، توپ را از علی پور گرفت و با یک ضربه نوک پا، دروازه دخسوس را فروریخت تا سه امتیاز مهم بازی به حساب تیم کالدرون ریخته شود و دوباره ارزش‌های خود را نشان بدهد.

 

 

اتفاق ویژه:

 

در دقیقه ۶۳ دیدار دو تیم پارس جنوبی جم و پرسپولیس، بعد از ارسال محمد انصاری از سمت چپ، مگنو باتیستا، بازیکن پارس جنوبی که در این بازی در پست دفاع میانی به کار گرفته شده، با ضربه سینه توپ را برگشت داد اما علی صفایی که در نزدیک‌ترین شرایط به توپ قرار داشت، با سوت عجیب خود، اعلام پنالتی کرد.

تصمیمی که با اعتراض تندی از سوی بازیکنان پارس جنوبی همراه شد و آنها به هیچ عنوان نمی‌توانستند باور کنند که صفایی این حرکت را پنالتی تشخیص داده باشد. اعتراض بازیکنان پارس با تنش بزرگی بین آنها و داور همراه بود که افزایش آنها باعث شد تا شهرام گودرزی نیز از صفایی کارت زرد دریافت کند.

در ادامه علی صفایی به سمت داور پشت دروازه رفت تا نظر او را در خصوص این اتفاق جویا شود که بعد از ثانیه‌هایی با کشیدن توپ از دست مهدی ترابی که مهیای زدن ضربه پنالتی شده بود، توپ را به شکل دراپ بال در اختیار پارس جنوبی قرار داد. این در حالی بود که اینبار پرسپولیسی‌های خوش بین به پایان قفل دروازه پارس جنوبی، هنگ کرده بودند و از اینکه این شانس بادآورده از چنگ‌شان در آمده بود ناراضی بودند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.