تصاویر:شاهینی های قدیمی در منزل کریم جابری زاده

شناسه خبر: 24305
تاریخ انتشار: 01 دی 1398

” کریم جابری زاده ، مردی از محله فوتبال خیز صلح آباد ”

مدافع بلند قد دهه پنجاه و اوائل دهه شصت تیم فوتبال شاهین بوشهر . انسانی محترم ، متین و سخاوتمند که همیشه اخلاق و رفتارش ، قابل تمجید بود و از آندسته بازیکنانی بود که کمک مالی هم به تیم شاهین میکرد .( واقعا که اینها متعصب بودند )

آن زمان نام محله صلح آباد، ظُلم آباد بود و به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم میشد که معروف بود به خشم ( محله ) جنوبی و خشم شمالی .

خشم جنوبی ها بیشتر طرفدار شاهین و خشم شمالی ها هم بیشتر ایرانجوانی بودند ، همیشه شور و هیجان و بحث فوتبال در این محله گرم و داغ بود .

عامو کریم جابری زاده قصه ما هم از خشم جنوبی ها به تیم شاهین راه پیدامیکند و میگوید : هرسال در محله ، مسابقاتی برگزار میگردید که بنام جام ماشاالله ملاح نامگذاری و شناخته شده بود و من هم در تیم کارگر ظُلم آباد جنوبی بازی میکردم.
ضمن اینکه از محلات دیگر ، تیم هایی مثل: تیم شکری با بازیکنانی همچون محمود ابراهیم زاده ، علیرضا چاپی پور و … و همچنین تیم سرتُل که زنده یاد ” علی مصلح ” درست کرده بود و تیمی هم بنام شاه آباد از محله کوتی در جام ملاح شرکت میکردند .
و ادامه میدهد؛
بعد از همان بازی های که ما در فینال هم ٣ بر ٢ تیم شاه آباد را مغلوب کردیم و قهرمان شدیم ، زنده یاد ” جواد گرانبها ” مرد همه کاره شاهین در آن زمان ، لیستی تهیه کرده بود که در آن نام من ، ابراهیم زاده ، چاپی پور و مصلح بود و ما را به تیم جوانان شاهین دعوت کرد و بعد از آن هم به تیم بزرگسالان رفتم و تا پایان فوتبالم در خدمت شاهین بودم.
دراین دیدار حسن غلامی نژاد و یوسف غریب زاده از هم محله ای های جابری زاده ، خاطراتی از وی تعریف کردند.
در آخر و به رسم یادبود لوح تقدیری از طرف کانون پیشکسوتان شاهین توسط آقای حسن غلامی نژاد به آقای جابری زاده اهدا گردید. ✔مهمان ویژه این دیدار هم آقای هادی جلالی ثابت فرزند برومند زنده یاد ” هوشنگ خان ” ( مرد اخلاق و ادب ) بود .
با تشکر ویژه از جناب منصورخان کاوه ئیان عزیز و دوست داشتنی.
✍: رضا سیاهوشی

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.