بازی معوقه هفته یازدهم/ پارس جنوبی جم ۳ پیکان ۱/ بردن پیکان و صعود دو پله در جدول هنر عرفان و بازیکنان پارس

شناسه خبر: 24359
تاریخ انتشار: 03 دی 1398

پارس جنوبی جم ۳   پیکان ۱

پارس جنوبی جم دیدار معوقه خود در هفته یازدهم را با یک پیروزی بزرگ در جم جشن گرفت. در شرایطی که فراز کمالوند با پایان نیم فصل به همکاری خود با جمی‌ها خاتمه داد، این تیم بعد از شکست هفته گذشته مقابل پرسپولیس ، اینبار برابر پیکان نمایش درخشانی در نیمه اول به جا گذاشت و در نهایت نیز با دو گل راهی رختکن شد. در حالی که انتظار می‌رفت پیکان در نیمه دوم به دنبال جبران این نتیجه باشد اما این پارس جنوبی بود که بار دیگر به گل دست یافت. تلاش پیکانی‌ها در نیمه دوم نتیجه بخش نبود و آنها تنها یک بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شدند و در نهایت بازی را با دومین شکست پیاپی خاتمه دادند.

محمد نوری، کاپیتان باتجربه پارس جنوبی به بهترین شکل ممکن از اشتباه وحید شیخ ویسی سود برد و توانست گل اول بازی را به سود تیمش رقم بزند. در ادامه نیز این آریا کیا بود که در دقایق پایانی نیمه اول گل دوم را به ثمر رساند و طلایی پوشان با پیروزی دو گله راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم نیز این پارس جنوبی بود که روی شوت دیدنی نیما انتظاری موفق شد به گل سوم دست یابد و کار شاگردان حسین فرکی را برای جبران نتیجه سخت و غیرممکن کند.

در روزی که حسین فرکی به دلیل محرومیت روی نیمکت حضور نداشت، خودروسازان برنامه مناسبی برای دستیابی به گل روی دروازه حریف تدارک نداشتند. این در حالی بود که در دقیقه ۸۵ داور با اعلام یک خطای مشکوک در محوطه جریمه پارس جنوبی، شانس جبران یکی از گل‌ها را به پیکان داد و این سعید واسعی بود که در غیاب شهریار مغانلو (محرومیت) توپ را وارد دروازه حریف کرد.

پیکان با این شکست نیم فصل اول را با ۸ باخت خاتمه داد و این در حالیست که با توجه به پیروزی گل گهر، آنها اکنون به رده چهاردهم جدول سقوط کرده‌اند و در رقابت برای فرار از سقوط قرار دارند. پارس جنوبی نیز با این پیروزی در دیدار معوقه با چهارده امتیاز و دو پله صعود به رتبه دوازدهم جدول رسید.

پوریا آریا کیا از پارس جنوبی و میلاد شیخ سلیمانی و حجت حق وردی از پیکان سه بازیکنی بودند که در این جدال با کارت زرد مواجه شدند.

 

 

شرح گل‌ها:

 

پارس جنوبی ۱ پیکان ۰ : (محمد نوری، دقیقه ۲۰): ارسال ایمان باصفا روی دروازه پیکان با خروج و دفع عجیب وحید شیخ ویسی، توپ را در آستانه دروازه خالی نصیب محمد نوری کرد تا او ساده‌ترین کار را برای ثبت ششمین گل فصل خود داشته باشد.

پارس جنوبی ۲ پیکان ۰: (پوریا آریاکیا، دقیقه ۴۳): پارس اینبار هم قلب دفاعی پیکان را نشانه گرفت و آریا کیا بعد از تصاحب توپ و پیش روی به محوطه جریمه، سمت مقابل دروازه را نشانه گرفت و شیخ ویسی هم نتوانست واکنش مناسبی از خود به جا بگذارد و پیکان گل دوم را دریافت کرد.

پارس جنوبی ۳ پیکان ۰ : (نیما انتظاری، دقیقه ۴۷): توپربایی از رضا خالقی فر و پاس او پشت محوطه جریمه برای نیما انتظاری با شوت دیدنی این بازیکن همراه شد تا کاری از گلر پیکان هم برای مهار آن برنیاید و گل سوم وارد دروازه این تیم شد.

پارس جنوبی ۳ پیکان ۱ : (سعید واسعی، دقیقه ۸۵ – پنالتی) : پاس با سر ستاری برای ابراهیم صالحی با بی احتیاطی مدافع پارس جنوبی و اعلام خطای پنالتی همراه شد تا جلال علی محمدی پشت ضربه قرار گیرد و آن را به تک گل تیمش در این بازی تبدیل کند.

 

 

 

بازیکن برتر:

محمد نوری، کاپیتان باتجربه پارس جنوبی در روزی که این تیم روی نیمکت خود سرمربی نداشت، با رهبری فوق العاده در زمین و گلزنی سهم زیادی در پیروزی تیمش داشت. بعد از گل نیز این بازیکن به خوبی در میانه میدان برای تیمش نقش آفرینی کرد و یک روز فوق العاده برابر خط میانی قدرتمند پیکان که شرایط تهاجمی مناسبی طی دیدارهای اخیر از خود به جا گذاشته بود، به پایان رساند. ستاره پارس جنوبی در این جدال تا دقایق پایانی بازی در زمین باقی ماند و در نهایت جشن پیروزی را در کنار هم‌تیمی‌هایش برگزار کرد.

 

 

اتفاق ویژه:

اشتباهات سریالی خط دفاعی و خصوصا دروازه‌بان پیکان به اتفاقی عجیب علیه این تیم تبدیل شده است تا آنها اکنون با دریافت ۲۶ گل، دومین خط دفاعی ضعیف لیگ تا به اینجا لقب گیرند. آماری که  بوی سقوط می‌دهد و مطمئنا کار حسین فرکی را در ادامه سخت‌تر خواهد کرد. پیکان هشتمین شکست خود را در شرایطی در این فصل برابر پارس جنوبی متحمل شد که باید دید در بازی معوقه دیگر خود مقابل تراکتور با چه نتیجه‌ای دیدار را پایان خواهد داد. در سمت مقابل نیز بازیکنان  پارس جنوبی بعد از دریافت بخش دیگری از مطالبات خود، با روحیه بالا در این بازی حاضر شدند تا علیرغم خلا روی نیمکت، به یک پیروزی فوق العاده دست یابند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.