گزارش:تصمیم جدید فدراسیون فوتبال و آغاز یک برزخ برای سه تیم در استان بوشهر

شناسه خبر: 25464
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1398

 

در تازه ترین تصمیم فدراسیون فوتبال ایران برای مقابله با تیمهای بدهکار در لیگ های مختلف ،ماجرای کسر امتیاز و خطر سقوط سه تیم در استان بوشهر را تهدید می کند.پارس جنوبی جم در لیگ برتر ،امید گناوه و ایرانجوان بوشهر در لیگ دسته دوم،از جمله تیمهای فوتبال هستند که شرایط ویژه ای هم در جدول لیگهای برتر و دو دارند.

پارس جنوبی جم تیم پر طرفدار شهر جم که امسال تغییر مدیر عامل و سرمربی را تجربه کرد .تیم جمی که سالها با مدیریت رضاییان صعود های مختلفی را در کارنامه داشت ،اکنون با ۱۷ امتیاز در مکان سیزدهم جدول قرار دارد.فاصله تیمی از استان بوشهر تا انتهای جدول فقط سه امتیاز است و جمی ها در این هفته ها با مساوی های بیرون از خانه سعی کردند قناعت در امتیاز گیری را ادامه داده تا به بازی هفته بیست و یکم مقابل تراکتورسازی تبریز برسند .تهدید فدراسیون به کسر امتیاز خیلی جدی است و هیچ هواداری در شهر جم و استان بوشهر دوست ندارد سهمیه مهم فوتبالی از بین برود.

 

ایرانجوان دیگر تیم بوشهری است که در جدول لیگ دو ۲۵ امتیازی است و در کمرکش جدول قرار دارد.اگر ماجرای کسر امتیاز برای تیم بدهکار و با سابقه شهر بوشهر جدی شود که البته هر سال یک ماجرای تکراری بوده ،این بار دیگر هیچ هواداری نمی تواند مدیریت باشگاهش را ببخشد و باید هر چه زودتر تدبیری برای فرار از این بحران تکراری هر ساله که انگار در شرایط فعلی و با فشار فدراسیون بیخ پیدا کرده است!

ایرانجوان در نیم فصل اول مدعی جدی صعود بود اما در نیم فصل دوم و با شرایط تکراری هر سالش مواجه شد و اگر نتواند بدهی هایش را پرداخت کند ،ماجرای کسر امتیاز از همیشه جدی تر است و هواداران این تیم دوست دارند امسال را بدون سقوط خاتمه دهند!

 

امید گناوه دیگر تیمی است که در لیست فدراسیون فوتبال قرار دارد.تیمی که سالها در رده پایه کار کرده و امسال با خروج پرسپولیس گناوه و فشارهای آقای نماینده در لیگ دو حاضر شد .علی کلانتری این تیم را بست و نیم فصل را هم رها کرد تا عبدالهی مرد سرد و گرم چشیده این باشگاه هدایت امید را بر عهده بگیرد.این تیم هم اگر در کسر امتیاز قرار بگیرد به شدت خطر سقوط را احساس میکند و باید هر چه زودتر برای خروج از منطقه قرمز تلاشهای ویژه ای انجام دهد.

این آخرین تهدید فدراسیون فوتبال است که عنوان کرده :پس از گذشت این مدت و عدم ارسال رضایت نامه ها وفق بند الف و ب ماده ۸۹ مقررات یاد شده نسبت به جریمه نقدی و یا کسر امتیاز و یا محرومیت از ثبت نام بازیکن جدید و یا سقوط به دسته پایین تر حکم مقتضی صادر خواهد شد. این احکام وفق بند ۴ ماده ۸۹ قطعی بوده و فقط قابل اعتراض در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) خواهد و تبعات آن متوجه باشگاه ها است.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.