سه نکته فنی از پارس-تراکتور(آنالیز)

شناسه خبر: 25559
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398

ورزش سه نوشت:بازی پارس-تراکتور یکی از حساس ترین بازیهای هفته بیست و یکم لیگ بود و تیمی که برای ماندن در لیگ برتر مبارزه می کند، مدعی قهرمانی را شکست داد.

پس از برتری گل گهر مقابل استقلال، کار برای تیم پارس جم مقابل تراکتور سخت تر شد، چون امتیاز از دست دادن در این بازی می توانست خطر سقوط پارس را بیشتر کند. برای تراکتور هم با توجه به برتری پرسپولیس مقابل شهرخودرو، ضروری بود که برنده بازی در شهر جم شود. در این شرایط طبیعی بود که یک بازی پرفشار را ببینیم. سه نکته فنی از بازی پارس-تراکتور را مرور می کنیم.

 

 

۱-کاهش مالکیت به سود نتیجه

 

پارس در میان تیم های پایین جدولی، در هفته های اخیر متوسط مالکیت توپ بالایی داشت. تا قبل از بازی مقابل تراکتور، تیم افاضالی در نیم فصل دوم به طور متوسط ۵۰ درصد مالکیت توپ در هر بازی داشته اما در پایان بازی دیروز، مالکیت ۶۳ به ۳۷ درصد برای تراکتور بود. پارس فقط ۱۶۵ پاس در این بازی داد که کمترین تعداد پاس تیم پارس در دور برگشت لیگ بود. با این حال، پارس ۳ شانس گل و ۷ کرنر به دست آورد. تراکتور هم ۵ شانس گل و ۱۰ کرنر داشت. درواقع پارس در جریان بازی به خصوص در چند بازه زمانی متفاوت، به شدت زیر فشار بود اما در فاز حمله، بی اثر نبود.

 

 

 

۲-ستاره ها در چارچوب دروازه

 

در هفته های اخیر، گل گهر و پارس و شاهین بوشهر در مجموع نتایج خوبی گرفته اند. یکی از نقاط اشتراک این سه تیم، درخشش گلرهایشان بوده؛ در بازی گل گهر-استقلال، بهترین بازیکن زمین بشاگردی دروازه بان میزبان بود که از سایت یازده نمره ۷.۹ گرفت. ماکسیم دروازه بان شاهین بوشهر هم ستاره اصلی این تیم در دور برگشت بوده، دو بار بهترین بازیکن زمین شده و البته در بازی این هفته شاهین مقابل فولاد هم هرچند تیمش شکست خورد، اما با نمره ۷.۶ از سایت یازده، بهترین بازیکن شاهین بود. ماکسیم ۶ مهار در این بازی داشت و چند بار مانع گلزنی فولادی ها شد. در بازی پارس-تراکتور هم گلر پارس بهترین بازیکن زمین شد. پورمحمد با ۶ مهار و دو خروج موفق و نمره ۸.۱ از سایت یازده، عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. در رقابت جانانه تیم های پایین جدول، فرم دروازه بانان پارس و گل گهر و پیکان و شاهین بوشهر و سایپا تعیین کننده خواهد بود.

 

 

 

۳-جاه طلبی در نبود فوروارد کلاسیک

 

تراکتورهر بار در پنجره نقل و انتقالات تابستان، هزینه بالایی می کند تا به هدف اصلی اش یعنی قهرمانی لیگ برسد. در میان این هزینه ها، هر تابستان تراکتوری ها با وسواس دنبال جذب یک مهاجم گلزن می گردند. تابستان سال پیش و پیش از شروع لیگ قبلی، آنها استوکس را جذب کردند که یک مهاجم در سطح بین المللی است، اما بی انضباطی ادامه دار استوکس که حالا در حال ضربه زدن به پرسپولیس است، تراکتور را متضرر کرد. پس از آن تراکتور کوین فورچونه را برای فصل جاری جذب کرد اما با او هم ماجراهای زیادی پیدا کرد و نتیجه اینکه همچنان فوروارد کلاسیک مطمئن ندارد.گلزن اول تراکتر ساسان انصاری است که ۵ گل در فصل جاری لیگ زده و پس از او، شجاعی و حاج صفی با ۳ گل زده قرار دارند. انصاری هرچند درمجموع فصل خوبی را سپری کرده اما مهاجم کلاسیک محسوب نمی شود و می تواند یکی از مکمل های مهاجم اصلی تیمش باشد. تراکتور در برخی پست ها یک تیم رقابتی سطح بالاست اما حالا که لیگ دوباره به روزهای سرنوشت ساز خودش نزدیک شده، نبود یک شماره ۹ گلزن در این تیم حس می شود. تراکتور چند مهاجم جوان مثل محمدرضا آزادی را دارد اما برای رقابت بر سر قهرمانی لیگ، نیاز به تیم هجومی قویتری دارد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.