شبی که مدافع برازجانی استقلال پاسور شد

شناسه خبر: 26539
تاریخ انتشار: 28 تیر 1399

محمد دانشگر شب فوق العاده ای را در آبادان رقم زد.

در ادامه رقابت های هفته ی بیست و پنجم لیگ برتر، استقلال توانست اولین برد خود در سال ۹۹ را کسب کند و در یک دیدار حساس و دشوار، در گرمای طاقت فرسای آبادان، سه امتیاز حساس را از چنگ شاگردان بهنام سراج درآورد.

در این مسابقه و در دقیقه ۳۰ استقلال در زمین خودش صاحب توپ بود که پاس بلند و ۳۰ متری زکی پور به درون محوطه ی جریمه صنعت نفت رسید. محمد دریس سنگربان نفت که برای دفع توپ از دروازه خارج شده بود، ناموفق عمل کرد تا محمد دانشگر مدافع پیش تاخته ی آبی ها با یک اثر گذاری فوق العاده روی توپ، دیاباته را با دروازه ی خالی روبرو کند و شیخ نیز قدر این فرصت را دانست تا استقلال را از حریف سخت کوشش پیش بیندازد.

نکته ی جالب این گل، جلو آمدن دانشگری بود که خط دفاع استقلال را رها کرده و در حالی که تیمش در فاز حمله نبود، تا محوطه ی جریمه ی حریف جلو آمده بود و با یک پاس گل، شب خوبی را برای خودش و استقلال رقم زد. جالب اینجاست که دانشگر در دیدار با سایپا نیز پایه گذار تک گل تیمش بود. در دقیقه ۱۵ آن دیدار، دانشگر بازهم با رها کردن خط دفاعی، به کمک هم تیمی هایش در فاز حمله پیوست و پس از اینکه پشت به دروازه ی سایپا داشت، پاس آرش رضاوند را دریافت کرد و با یک پاس تک ضرب، مسعود ریگی را در موقعیت شوت زنی قرار دارد و ضربه ی زیبای ریگی نیز درون دروازه ی سایپا جای گرفت.

اما عملکرد خوب دانشگر تنها به پاس گلش ختم نمی شود. مدافع استقلال در دیدار دیشب ۴ نبرد هوایی موفق داشت که مانع از سرزنی مهاجمان صنعت نفت شد. دانشگر در طول بازی دیشب، با ۵ قطع توپ، ۲ دفع توپ و ۲ تکل موفق آمار خوبی را از خود بجای گذاشت تا بهترین بازیکن استقلال در دیدار مقابل صنعت نفت لقب بگیرد. همچنین در این دیدار، ۷۶ درصد از پاس های مدافع استقلال بدرستی به مقصد رسید.

به نظر می رسد دانشگر بازی به بازی پخته تر و با تجربه تر عمل می کند. بازیکنی که هم در فاز دفاع و هم در فاز حمله به خوبی عصای دست سرمربیان استقلال شده است. او در این فصل ۴ بار برای استقلال موفق به گلزنی شده که برای یک مدافع، آمار فوق العاده و جالب توجهی است.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.