هفته دوازدهم لیگ پرتغال/ طارمی دو بار به تیر زد اما تیمش برد

شناسه خبر: 29521
تاریخ انتشار: 15 دی 1399

ستاره بوشهری و ایرانی پورتو بخاطر اعلام تیم داوری ویدئویی نتوانست روی گل‌های تیمش موثر باشد.

مهدی طارمی پس از درخشش در دیدارهای اخیرشان که با گلزنی و گرفتن پنالتی جایگاه ویژه‌ای بین تماشاگران و حتی رسانه‌های پرتغالی پیدا کرده و در بردهای تیمش نمایش موثری داشت، این هفته هم برابر موریرنسی بازی تاثیرگذاری ارائه داد ولی شانس با او یار نبود.

تیم فوتبال پورتو از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز دوشنبه در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر پرتغال، در ورزشگاه دو دراگائو به مصاف تیم رده نُهمی موریرنسی رفت که مهدی طارمی برای چهارمین بازی پیاپی در خط حمله تیمش به‌عنوان مهاجم نوک حضور داشت.

 

طارمی که پس از گرفتن پنالتی در مسابقه سوپر کاپ پرتغال مقابل بنفیکا پایه‌گذار پیروزی و قهرمانی تیمش شد و پنج شب قبل هم برابر ویتوریا گیمارش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، از انگیزه بالایی مقابل موریرنسی برخوردار بود تا بتواند دوباره تاثیرگذار ظاهر شود که برخلاف همیشه، این بازی در دام VAR گیر افتاد.

ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۳۹ روی توپ ارسالی از جناح راست زمین ضربه سر زیبایی زد که توپ پس از واکنش گلر موریرنسی به تیرک افقی دروازه این تیم اصابت کرد و در ریباند و موسی مارگا در موقعیت عالی گلزنی با فرصت‌سوزی بزرگ توپ را به بیرون زد تا همین اتفاق و عملکرد ضعیف هم‌تیمی طارمی موجب تعویض او در ابتدای نیمه دوم شود.

طارمی که با نفوذهای خود بارها خط دفاعی موریرنسی را آزار داده بود، در دقیقه ۶۳ هم نزدیک بود دوباره روی سانتر از سمت راست زمین، با ضربه سر گلزنی کند که این بار هم توپ روی تور دروازه فرود آمد و تبدیل به گل نشد.

 

اما در دقیقه ۷۷ طارمی با فرار عالی از پشت مدافعان موریرنسی پاس در عمق کرونا را با ضربه چیپ تماشایی زد که با بدشانسی توپ او به تیرک عمودی دروازه خورد ولی در ریباند این ملی‌پوش ایرانی توپ را دنبال کرد و روی خط افقی زمین به آن رسید که پاس در عرض او به مارتینز تونی، توسط این مهاجم تعویضی تبدیل به گل شد.

 

 

در حالی که بازیکنان پورتو دور طارمی حلقه شادی زده و در حال خوشحالی بودند، داور صحنه‌ی پاس کرونا به طارمی را با اعلام تیم داوری ویدئویی بازبینی کرد که در آن لحظه مشخص بود ستاره ایرانی پورتو فقط ۳ سانتی‌متر در آفساید است تا همین اتفاق موجب مردود شدن گل دوم پورتو شود.

پس از این اتفاق پورتو توانست دو بار دیگر توسط مارتینز تونی و اوانیلسون دروازه موریرنسی را باز کند تا با احتساب پنالتی سرجیو اولیویرا در نیمه اول، به پیروزی ۳ بر صفر خانگی برسد، با ۲۸ امتیاز موقتا به رده دوم جدول لیگ برتر پرتغال برود و فاصله ۴ امتیازی با اسپورتینگ لیسبون صدرنشین را حفظ کند.

 

طارمی که در ۱۱ حضور ثابت و تعویضی خود در لیگ برتر پرتغال ۴ گل به ثمر رسانده بود، در دوازدهمین دیدار فصل خود برابر موریرنسی تلاش زیادی برای بالا بردن آمار گل و پاس گل خود کرد که دو بار تیرک دروازه و یک‌بار VAR اجازه نداد او به این مهم برسد.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.