یادداشت/ باشگاهداری یا رفع تکلیف!

شناسه خبر: 3111
تاریخ انتشار: 07 مهر 1396

 در حالیکه یکی از اهداف مهم فدراسیون فوتبال توسعه فوتبال در تمامی نقاط کشور می باشد و در این راه سعی شده با برنامه اهداف امورات دنبال شود اما باید اذعان داشت که این توسعه و پیشرفت در نقاط مختلف کشور باید همراه با حمایت مسئولان استانی نیز باشد.

 

آنچه این روزها در برخی از بازیهای لیگ دسته ۲ و حتی لیگ یک مشاهده می شود شایسته رقابتهای کشوری نیست و نشانگر این است که در برخی از استانها تیمداری و باشگاهداری به نوعی رفع تکلیف و مقاومت در برابر اینکه سهمیه ای از استان خارج نشود می باشد و پس از آن تیم به حال خود رها می شود.

 

اتفاقات عجیب و غریب و البته تلخ روز گذشته دیدار تیمهای ترمه دستجردی یزد و شاهین شهرداری بوشهر و تاخیر یکساعته در آغاز این بازی در شان رقابتهای لیگ نبود، حوادثی که شاید در بازیهای محلی هم مشاهد نشود.

 

باید اشاره کرد در امر برگزاری و برنامه ریزی، در چند سال گذشته سازمان لیگ آزادگان با کمترین نقص رقابتها را برگزار کرده است اما همه موارد و مسائل در اختیار سازمان لیگ نیست اینکه یک استان توان اداره کردن یک تیم لیگ دویی را ندارد، این یک استان یک ورزشگاه مناسب برای برگزاری رقابتها ندارد و اینکه در تامین هزینه سفر یک تیم به رقابتها عاجز و ناتوان هستند نکاتی قابل تامل و تاسف بار است.

 

این مشکلات مختص امسال نیست انصراف یکباره تیم توسعه کیش در فصل گذشته و همچنین حضور مضحکانه تیم کارا شیراز که در برخی از بازیهای در دور برگشت با ۷ یا ۸ بازیکن حضور می یافت و چند تیم دیگر … ماهیت لیگ را زیر سئوال بردند.

 

ظاهرا در برخی از استانها عزمی برای تیمداری و توسعه فوتبال وجود ندارد و اگر تیمی هم روانه مسابقات می کنند رفع تکلیفی بیش نیست.

 

در این میان از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انتظار می رود در سالهای آتی با سختگیری بیشتری مجوز حضور تیمها را دنبال کنند، اینکه رقابتها قرعه کشی شود و هنوز تکلیف چند تیم مشخص نباشد علاوه بر اینکه زیبنده رقابتهای کشوری نبوده و نیست بلکه بی نظمی و بلاتکلیفی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

اگر کمی دقت کنیم در می یابیم که برخی از وزشگاهها واقعا شرایط برگزاری حتی یک بازی دوستانه را هم ندارد و از ساده ترین امکانات هم بی بهره هستند و موری دیگر اینکه علاوه بر نامساعد بودن اکثر چمن های طبیعی در ورزشگاهها، بسیاری از ورزشگاههای چمن مصنوعی هم عمر مفید خود را از دست داده و تبدیل به موکت شده اند که این مهم بازنگری مجدد را می طلبد.

 

همه این مشکلات علیرغم برنامه ریزی های خوب سازمان لیگ در برگزاری منظم بازیها، رقابتها را تحت تاثیر قرار داده که شایسته است مسئولان استانها هم برای توسعه ورزش پرطرفدار فوتبال همگام با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ آستین ها را بالا بزنند… همین امروز

 

یادداشت: عبدالرضا کللی

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.