در حاشیه یک مصاحبه/ وقتی روزبه با صداقت درد ایرانجوان را بیان کرد

شناسه خبر: 32337
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1400

روزبه چاهیبخش مربی ایرانجوان بوشهر پس از شکست تیمش مقابل سپیدرود رشت یک ادبیات متفاوت در فوتبال ایران را به نمایش گذاشت که می تواند الگو باشد!

به گزارش پایگاه تخصصی فوتبال بوشهر این مربی وقتی در مقابل دوربین ها قرار گرفت در صحبتهایش با صداقت تمام از مسائل و مشکلات تیم ایرانجوان پرده برداشت و باعث شد در فضای رسانه ای و مجازی مورد تمجید قرار بگیرد.

وی که فرزند زنده یاد مجید چاهیبخش می باشد بدون هیچ حب و بغضی مصاحبه اش را تا پایان ادامه داد تا یاد و نام پدرش را زنده کند چرا که مرحوم چاهیبخش همیشه رک و شفاف با مردم حرف میزد.

مربی ایرانجوان بر خلاف عرف روز برخی از مربیان فوتبال ایران بعد از باخت به تیم حریف تبریک گفت و آنها را مستحق برد در این بازی خارج از خانه دانست.او روند بازی تیمش را ضعیف دانست و عنوان کرد دلیل بد بازی کردن تیمش را داوری نمیداند.

وی ادامه داد:باید در آرامش کارمان را ادامه دهیم .۹ بازی دیگر باقی مانده و خطر سقوط را احساس میکنیم .چندین بازیکن ما جدا شده اند و کارت بازی چند بازیکن جدید هم امروز صادر شده بود که بازی کردند.حرف زدن فایده ندارد و باید در زمین تلاش بیشتری کنیم .تیم حریف دوندگی بیشتری داشت و نتیجه اش را گرفت.ایرانجوان آنقدر بد بود که نمیتوان از داوری ایراد گرفت.

چاهیبخش در مورد اعتراضات پایان بازی که شنیده می شد اینگونه توضیح داد:بالاخره ایشان هم خرج کرده و ناراحت است.کسی که از زندگی شخصی اش هزینه میکند طبیعی است ناراحتی خود را بروز دهد.من از کسی ترسی نداشته و ندارم .پدر مرحومم هم از کسی ترسی نداشت.این باشگاه باید از ریشه درست شود.این مدل تیمداری فایده ای ندارد.یا تیمداری نکنیم یا به شیوه صحیح آن ادامه دهند.اول فصل به بازیکن قول دادیم قبل از بازی اول به شما پول پرداخت می شود اما از همان روز اول مشکلات ما آغاز شد!

روزبه چاهیبخش به نکات جالبی اشاره کرد:از شهریور که بازی ها شروع شده حدود هشت ماه میگذرد ،باور کنید ما هفتاد هشتاد روز آن را تمرین نکردیم ! یعنی گرفتار اعتصاب و تمرین نکردن بودیم و این قطعا تاثیر دارد.هر روز که سر زمین رفتیم ما مربیان استرس این را داشتیم که تمرین برگزار می شود یا خیر!

انصافا آقای خرمزی پای کار ایستاده چون بومی و دلسوز است وگرنه هر کس دیگری بود عطای کار را به لقایش می بخشید.بازیکن ما سبزی در تمرینات نبوده ولی امروز لطف کرد و با تماس ما راهی بوشهر شد تا بازی کند ولی این مدل نمی شود تیمداری کرد.

مربی ایرانجوان بوشهر با مثال زدن باشگاه رئال مادرید در ادامه مصاحبه اش مقابل دوربین ها اضافه کرد:ما که از تیم رئال مادرید بزرگتر نیستیم! آنها هم چند سال پیش دچار مشکل شدند که زمینهای خود را فروختند تا تیم خود را سر و سامان دهند اما ما دو زمین داریم که بلاتکلیف رها شده اند و هیچ کس هم کاری نمیکند!

این زمینها برای چه زمانی کنار گذاشته شده اند و چه سودی برای این تیم هفتاد ساله دارند ؟اصلا نباید چشم انتظار شورا یا جای دیگر باشیم.در همه جا رسم این است ابتدا بودجه تیم را میبندند و بعد شروع به تیمداری میکنندولی ما برعکسیم اول تیمداری را آغاز میکنیم سپس به فکر بودجه هستیم و این مدلی نمی شود تیمداری کرد!

ما پول نداریم اما اول فصل بازیکن ۲۰۰میلیونی میگیریم! اگر پول نداریم چرا آن بازیکن بنده خدا را معطل کرده ایم؟ وقتی پول نداریم سقفی تعین کنیم که بازیکن هم روی آن حساب کند.فوتبالیست هم زندگی دارد و روی همین قراردادها حساب باز کرده است.

چاهبخش در خاتمه گفت:درست که تیم ما خصوصی است اما اندکی حقی هم داریم که ارگانها به ما کمکی کنند.سفر کرمانشاه رفتیم یک بنده خدایی از دوستان ما پول هتل را داده است! در بازی تبریز من شخصا پول هتل را داده ام مگر اینگونه می شود تیمداری کرد! اگر من مربی ضعیف هستم باید بروم و اگر آنهایی که نمیتوانند تیمداری کنند هم باید فکری به حال باشگاه کنند.شخصیت این باشگاه ریشه دار زیر سوال رفته و درست نیست!

 

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.