کنفرانس خبری رئیس شورای شهر در مورد آخرین وضعیت شاهین شهرداری:سال گذشته فقط ۵۲ میلیون تومان هزینه کنسلی بلیط سرمربی شده ،آیا این انصاف است؟شش شرط پیشنهاد کرده ایم و منتظر تصمیم نهایی هستیم/پیگیر هستیم کمکهایی که به ایرانجوان شده به کجا رفته !

شناسه خبر: 34099
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1400

رییس شورای شهر بوشهر چهارشنبه ظهر میزبان خبرنگاران بود و در مورد مسائل باشگاه شاهین شهرداری صحبت کرد.

جعفر پورکبگانی که طی هفته های اخیر مصاحبه های وی در مورد تیم داری شاهین و شهرداری خبرساز شده ابتدا گفت:دوستان فقط می آیند می گویند شهرداری فقط تیمداری کند و از متمم استفاده نمایید.من هم میدانم متمم چیست و استفاده از آن چه مراحلی دارد.دوستان پارسال ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده اند و اکنون میگویند ۱۰ میلیارد بدهید تا تیمداری کنیم !

وی ادامه داد:نشست های متعددی با عوامل مختلف برگزار کردیم و به سمع و نظر دیگر اعضای شورا رساندیم.این شش شرط را به دوستان شاهینی و اهالی فوتبال اعلام میکنم:

۱-واگذاری امتیاز تیم فوتبال شاهین به شاهینی ها با ۵۰ درصد قیمت

۲-واگذاری شاهین با ۲۵ درصد قیمت به شاهینی ها با ضمانت اینکه اگر تیم از لیگ یک سقوط کرد باید امتیازی مشابه آن به شهرداری دهند و اگر لیگ برتری شد هم عوایدش برای خودشان

۳-راهکار ۵۱ درصد هزینه توسط شهرداری و ۴۹ درصد توسط هیات مدیره شاهینی. البته این مشروط به مجوز وزارت کشور برای تیمداری شهرداری است

۴-فردی هم اعلام آمادگی کرده ابتدا ۶ میلیارد داده و تا آخر فصل به ۱۳ میلیاردتومان برساند، اما مدیرعامل باشد و اکثریت هیات مدیره با خودش باشد

۵-واگذاری تیم به شاهینی ها به همراه کمک تا سقف ۵ میلیاردتومان که در بودجه امسال پیش بینی شده و مابقی را خودشان تامین کنند. البته شورا در همان محدوده نیز نظارت خواهد داشت.

۶- فردی هم گفته نام شاهین و حضور تیم در بوشهر را حفظ می کند ولی همه هزینه ها با خودم باشد که تقاضا دارد در واگذاری امتیاز، رعایت حال وی را کنیم.

 

رئیس شورای شهر بوشهر در پاسخ به اینکه وی راهی شیراز شده برای فروش امتیاز اینگونه پاسخ داد:اصلا برای این مورد راهی شیراز نشده ام و برای گرفتن زمین هفت هزار متری استان بوشهر در شیراز اقدام کرده ام.اما در آن سفر ستار زارع به ما زنگ زد و پرسید قصد فروش امتیاز دارید گفتم خیر ! اما اگر نتوانند در بوشهر تیمداری کنند من مجبورم از اموال شهرداری بوشهر دفاع کنم و تا یکشنبه به شما اطلاع خواهیم داد.

وی در مورد آخرین وضعیت تیمداری شاهین شهرداری تصریح کرد:با این شرایط مخالف تیمداری هستم .دوستان با ۳۰ میلیارد تومان تیم را بالا نبرده اند حالا با ۵ میلیارد تومان می شود راهی لیگ برتر شد؟ در سال گذشته عوارض ساخت و ساز مردم بیش از شصت برابر شده ،یعنی اینگونه به تیم باید کمک شود!

اگر دوستان عاشق شاهین هستند بیایند و مجانی برای شاهین کار کنند .من یک مورد بگویم سرمربی شاهین در سال گذشته ۵۲ میلیون تومان فقط کنسلی بلیطش بوده است!

پورکبگانی ادامه داد:خوب دقت کنید نه اینکه بلیط گرفته باشد برای رفت آمد …بلکه فقط کنسلی بلیط او بوده است! حالا به هردلیلی گرفتار شده یا میلش نکشیده بیاید و به عبارتی بهتر جرایم کنسلی بلیط آن آقا فقط ۵۲ میلیون تومان بوده است!!

بخدا باید در این دنیا و آن دنیا جواب بدهیم .آخر خدا خوشش می آِید.قرارداد کمالوند یک میلیارد تومان بوده،یعنی در این شهر مربی بومی نیست! خب مگر نه اینکه عشق است صد میلیون بدهند یک مربی شاهینی و بومی روی نیمکت بنشیند .خب وقت عشق دارند چه ایرادی دارد این عشق بین همه تقسیم شود. مجموع قراردادهای کمکها در فصل گذشته حدود دو میلیارد تومان بوده که این واقعا انصاف است؟

 

رئیس شورای شهر در مورد رصد کردن افکار عمومی اینگونه توضیح داد:در کوچه و خیابان اکثرا با این کار ما موافق هستند و حتی در نظر سنجی رسانه ها هم نگاه کردیم اکثریت نظر آنها برای تیمداری منفی است!

وظیفه ما درست کردن زیر ساختهاست و تنها پرداختن به یک جا نیست.در مورد ایرانجوان هیچ تصمیمی گرفته نشده و تنها خواستیم این پولهایی که به ایرانجوان کمک شده به کجا رفته است و این حق ماست که بدانیم چه اتفاقی افتاده است!اگر کار قانونی کرده باشند که نباید نگران این اقدام ما باشند.

پورکبگانی افزود:باز هم تاکید میکنم شورای شهر مخالف تیمداری نیست ولی وقتی نامه از شهرداری آمده گناه ما چیست؟ با این حال ما این شش شرط را پیشنهاد کردیم که تیم شاهین شهرداری ادامه دهد.تنها فعالیت پیشکسوتان شاهین این است که می گویند: شهرداری تیمداری کند اما حاضر نیستند یک جای کار را بگیرند.من گفتم ما ۵ میلیارد میدهیم و مابقی را شماها اندک پولی بیاورید تا در ادامه به ما گیر ندهند که چرا شرکت کردید وقتی پول نداشتید!

 

در پایان این جلسه پورکبگانی تاکید کرد هیچ کینه و عداوتی برای تیمداری شاهین شهرداری نیست و اگر هر کسی پیدا شود بتواند کمکی به تیمداری شاهین شهرداری من هر ساعتی از روز آماده ام.

 


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.