غریبی رییس کیمته فوتسال بوشهر:مشکلات مالی، فوتسال بوشهر را زمین‌گیر کرده

شناسه خبر: 35718
تاریخ انتشار: 07 دی 1400

کوروش غریبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به فاصله گرفتن فوتسال با فوتبال اظهار داشت: متأسفانه در استان بوشهر از سال‌ها پیش فاصله فوتبال و فوتسال به‌صورت ناعادلانه افزایش یافته به‌طوری‌که به رشته فوتبال اهمیت بیشتری داده می‌شود و نگرش‌های وسیع‌تری و ارزشمندتر برای رشته فوتبال نسبت به رشته فوتسال توسط برخی مسئولان دیده می‌شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی ورزشکاران این رشته در تیم ملی افزود: علیرضا صمیمی یکی از دروازه‌بان‌های قوی این استان در رشته فوتسال است که هم‌اکنون در تیم ملی نقش‌آفرینی می‌کند اما به سبب کم‌توجهی به رشته فوتسال، آن‌طور که باید معرفی نشده است.

فوتسال استان بوشهر جزو ۴ استان فعال در وضعیت کرونایی

غریبی  اضافه کرد: فوتسال استان بوشهر در سال گذشته از ۴ استانی بود که با وضعیت وخیم کرونایی در کشور توانست مسابقات استانی خود را در رده بزرگسال و امید و جوانان برگزار کند.

رئیس کمیته فوتسال استان بوشهر با اشاره به اینکه با برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی، از مربیان حمایت می‌شود خاطر نشان کرد: امسال در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان تاکنون موفق به برگزاری بازی میان ۱۰ تیم به‌صورت دوره‌ای تک بازی رفت با اجرا سطح حرفه‌ای بالا شده‌ایم.

غریبی با اشاره به حضور ۲ تیم مشیر دالکی و بیدخون عسلویه در لیگ دسته دو کشور در سال گذشته، بیان کرد: فوتسال استان بوشهر ۲ تیم در مسابقات زیر گروه کشور داشته است که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد اما از نظر مالی تأمین نشده و به همین سبب موفق به صعود نشدند.

وی با تأکید بر نقش‌آفرینی تیم‌های فایز دشتی و ستارگان کاکی و حضور تیم بانوان در دسته اول، افزود: امسال با بازی تیم مشیر دالکی و نمایندگان استان بوشهر در لیگ زیر گروه کشور و نیز تیم بانوان در دسته اول و دوم و زیر گروه حتم داریم که موفقیت‌های بیشتر برای استان کسب خواهیم کرد چراکه با تلاش همکاران و مجموعه فوتسال استان زاویه نگاه به این رشته در استان در حال تغییر است.

برای موفقیت فوتسال استان باید هزینه کرد

رئیس کمیته فوتسال استان بوشهر بیان کرد: اگر برای فوتسال این استان هزینه شود، با وجود استعدادهای بی‌نظیر در استان بوشهر، توانایی حضور در لیگ برتر دارد.

کوروش غریبی با اشاره به اینکه در رده‌های پایه در حال رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار برای پوشش مسابقات هستیم، ابراز کرد: متأسفانه هیئت فوتبال استان بوشهر هیچگونه اعتباراتی در حوزه فوتسال اختصاص نداده و اعتبار خاصی برای رشته فوتسال در بودجه کشور تعیین نشده است و تنها راه تأمین هزینه‌های مسابقات از ورودی تیم‌ها است البته استفاده از حامی مالی و سرمایه‌گذار نیز راه موثر برای پوشش مسابقات است اما به سبب شرایط اقتصادی تحقق این امر به طور کامل امکان‌پذیر نیست.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.