هفته هشتم لیگ برتر استان/ جابجایی در صدر ادامه دارد،این بار شاهین بندر عامری در صدر

شناسه خبر: 3666
تاریخ انتشار: 27 مهر 1396

مرتضی خضری: فوتبال استان بوشهر در این هفته شاهد نتایج غیر منتظره و درگیری‌ پیش بینی نشده‌ای بود. در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر جام اطلس خلیج فارس سپاهان بوشهر در ورزشگاه شهید بهشتی این شهر ۲ بر صفر مغلوب شاهین بندرعامری شد تا صدر جدول باز هم بین این دو تیم دست به دست شود. در گناوه بازی دو تیم امید این شهر و پرسپولیس دیلم یک بر یک به اتمام رسید اما در پایان بازی درگیری همسایه‌های شمالی استان نتیجه را تحت شعاع قرار داد. سیراف کنگان در خانه زود گل زد اما دو گل دریافت کرد تا میزبان مغلوب این هفته باشد. پرسپولیس نوین برازجان ۳ بر ۱ صفا دیر را شکست داد تا همچنان به سیر صعودی خود ادامه دهد. نصر سردار بردخون تا آستانه اولین سه امتیازی پیش رفت اما با مساوی ۲ بر ۲ در مقابل شاهین چغادک نتوانست اولین پیروزی خود را جشن بگیرد و آریا خورموج هم با شکست ۲ بر ۱ وحدت دویره جایگاه خود را در مکان سوم جدول حفظ کرد.

***

در دیدار سپاهان بوشهر و شاهین بندر عامری خبری از هنرنمایی سیدرضاحسینی و فرهاد سعیدی در میانه زمین نبود و فرارهای خودخوهانه رسول پولادی و مهرداد زنده‌بادیان هم نتیجه نداد تا سپاهان بوشهر در خانه سه امتیاز حساس و حیاتی را از دست بدهد. شاگردان مجید حیدری در ابتدای بازی خوش‌شانس بودند که گلی دریافت نکردند ولی در ضد حملات با هوشیاری کامل عمل کردند و در نیمه نخست با فراری که عباس صفری انجام داد و پاس طلایی این بازیکن به گل رسیدند. توپ عرضی صفری دروازه خالی را در اختیار محمد حیدری قرار داد و این بازیکن دروازه سپاهان باز کرد. در نیمه دوم سپاهان شدت حملات خود را بیشتر کرد ولی عدم هماهنگی، هیجان و نگرانی نگذاشت تا شاگردان مسیگر به گل برسند البته عکس العمل‌های مصطفی رضایی مطلق هم یکی از عوامل مهم در بسته نگه داشتن دروازه شاهین بود. وقتی که مسیگر و شاگردانش از خط دفاعی غافل ماندند عباس صفری برای بار دوم موفق به گلزنی شد. در دقایق پایانی واکنش‌های متعدد علی‌اکبر قانع‌پور سنگربان سپاهان نگذاشت تا میزبان شکستش پررنگ شود. در شاهین حرکات سجاد صفدرنیا کاپیتان این تیم دیدنی بود.

***

در گناوه امید که برای حل مشکلات خط حمله خود علی‌رضا امیری‌نسب را به خدمت گرفته بود نتوانست به سه امتیاز برسد و در یک بازی حساس به مساوی یک بر یک در مقابل پرسپولیس دیلم رضایت داد. این بازی در پایان نود دقیقه حواشی زیادی داشت. بازی ضعیف دو تیم دو گل داشت. در نیمه نخست قد و قامت امیری‌نسب به داد امید رسید و توپ ارسالی بر روی دروازه میهمان را این بازیکن را تبدیل به گل کرد. در نیمه دوم پرسپولیس برای جبران نتیجه حمله کرد و خطای عمد حمید عربزاده باعث شد تا داور نقطه پنالتی را به سود میهمان نشان دهد این ضربه را مجتبی اکبری کاپیتان باتجربه پرسپولیس به گل تبدیل کرد.

علی‌رضا امیری‌نسب که اولین بازی خود را برای امیدگناوه انجام می‌داد مدعی بود در جریان بازی بازیکنان پرسپولیس برای بهم خوردن فضای بازی از کلمات رکیک استفاده کرده‌اند و همین موضوع وضعیت را در پایان بازی متشنج کرده است.

با پایان بازی درگیری آغاز شد. ابتدا مهدی جمیلی از خجالت مهران کشاورز در آمد و در ادامه گنجی با ورود به زمین و تهدید بازیکنان فضا را به سمت درگیری گروهی پیش برد اما وقتی عباس پهلوان‌زاده به فتیله‌پیچ مجید بندری‌زاده پرداخت کار به جاهای باریک‌ کشیده شد. فاضل محتجب سرمربی پرسپولیس وقتی حرکت پهلوان‌زاده را مورد سرزنش قرار داد مشخص نشد چه اتفاقی افتاد که محتجب نقش بر زمین شد و کار سرمربی پرسپولیس به اورژانس کشیده شد.

فاضل محتجب در پایان این بازی گفت: سوای ماجرای بعد از بازی، داوری هم اشتباهات زیادی داشت؛ مهدی جمیلی در جریان بازی بازیکن ما را با مشت زد و کمک داور هم دید ولی صرفا به این دلیل که می‌خواهد مدیریت کند عکس العملی نشان نداد و نادیده گرفت. خطای مسلم دفاع امید در درون محوطه جریمه را داور نادیده گرفت تا مدیریت کند. این چه مدیریتی ست که یک تیم باید قربانی شود. سرمربی پرسپولیس دیلم بیان داشت: از هیات فوتبال گناوه بپرسید چرا درب ورزشگاه را باز کرد تا محرومین امید به داخل زمین بیاییند و آن ماجرا را به وجود آورند.

حسین عبدالهی که همچنان نبض امید را در دست دارد در پایان بازی گفت: دلیل اصلی این درگیری فحاشی بازیکنان دیلم در زمین بود.

حسین عبدالهی و سالم قائدی از کسانی بودند که نگذاشتند این درگیری طولانی شود.

***

سیراف کنگان در این هفته مغلوب جام جم جم شد. سیراف که میزبان جام جم بود خیلی زود به گل رسید ولی در ادامه دو گل دریافت کرد تا بازنده این دیدار خانگی باشد.

در لحظات ابتدایی ضربه سر غلامعباس سماچی میزبان را پیش انداخت. سیراف در ادامه فرصت داشت تا گل‌های بعدی را هم به ثمر برساند اما ضربات عقیل ربیعه و مسعود خیاط به گل تبدیل نشدند تا جام جم نبض بازی را در همان نیمه نخست به دست گیرد. حاصل برتری تاکتیکی جام جم بعد از دریافت گل، دو گل بود. عدم هماهنگی در میانه زمین سیراف و بازی خوب شاگردان فرامرزی باعث شد تا میهمان به گل برسد. روی هر دو گل عارف ازمل تاثیر داشت. ابتدا سانتر ازمل با ضربه علی صادق‌نژاد به گل تبدیل شد و سپس پاس در عمق این بازیکن، عباس صادقی را در موقعیت گل قرار داد که صادقی گل دوم را به ثمر رساند. جام جم در ۳۰ دقیقه پایانی با اخراج مهدی عمرانی لحظات بسیار سختی را پشت سرگذاشت.

***

در بردخون نصر سردار این شهر دو بر صفر از شاهین چغادک پیش افتاد اما این بازی مساوی شد تا نصر در حسرت پیروزی باقی بماند. نصر سردار بردخون در نیمه نخست دو بر صفر پیش افتاد. پاس عمق علی عابدی در میان مدافعین شاهین به اصغر محمودی رسید که ضربه این بازیکن گل اول نصر را به دنبال داشت. در لحظات پایانی نیمه نخست عابدی که پاس گل اول را داده بود در درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی سنگین گل دوم میزبان را به ثمر رساند. در نیمه دوم نصر به دفاع پرداخت و شاهین هم حمله کرد. حاصل حملات شاهین در نیمه دوم دو گل بود تا این بازی با مساوی تمام شود. در دقیقه ۶۵ امید آژینه کاپیتان شاهین از توپ ارسالی به پشت خط دفاعی نصر استفاده کرد و اولین گل میهمان را به ثمر رساند. و در دقایق پایانی هم وقتی داور نقطه پنالتی را به سود شاهین نشان داد آژینه گل دوم خود و تیمش را زد تا یک امتیاز حاصل این سفر باشد.

خضر درویشی در آخرین نقطه خط دفاعی شاهین بهترین بازیکن این تیم بود. مرتضی محمدی منش در خط میانی نصر روز خوبی داشت. علی دشتی بازیکن جوانی‌ست که کادرفنی نصر برای اولین بار از این بازیکن استفاده کرد. دشتی از بهترین‌های نصر بود.

***

آریا خورموج در این هفته میزبان وحدت دویره بود که این بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود آریا پایان یافت. در نیمه نخست دو تیم راهی به دروازه نیافتند ولی در نیمه دوم سه گل زده شد. ابتدا ضربه سر علی کاظم‌پور آریا را پیش انداخت. توپی که عنایت رزمجو بر روی دروازه صفا فرستاده بود با ضربه سر کاظم‌پور تبدیل به گل شد. بازیکنان وحدت برای رسیدن به حداقل امتیاز در دقایق باقی مانده تلاش زیادی کردند و بالاخره با ضربه مهدی پودری به گل رسیدند اما عمر این گل کوتاه بود و حامد آرامی مدافع وحدت تحت فشار توپ را در حالتی نامتعادل توپ را به گوشه دروازه خودی فرستاد؛ با این ضربه وحدت هر سه امتیاز را به میزبان داد.

نقطه اتکا آریا در خط دفاعی به عبدالوهاب بک‌زاده بود. بک‌زاده اکثر حملات حریف را دفع کرد تا آریا به پیروزی برسد. حمید فرد گرچه فرصت خوبی را از دست داد ولی یکی از بهترین‌های وحدت بود.

***

پرسپولیس نوین برازجان در یک بازی برتر ۳ بر ۱ صفای دیر را مغلوب کرد. یک فرار رضا رضایی منفرد دفاع چپ و مقتدر پرسپولیس اولین گل بازی را به ثمر رساند. در نیمه دوم پرسپولیس چند موقعیت خوب داشت که حسین معلم برازجانی، احسان غلامی و اکبر عموری این فرصت‌ها را از دست دادند.در ادامه این بازی ارسال محمد بناری میزبان را به گل دوم رساند. توپ ارسالی بناری را حسین حق جو به گل دوم تبدیل کرد تا پرسپولیس در آستانه یک پیروزی دیگر قرار گیرد. اصغر ایمان‌نژاد سرمربی پرسپولیس در نیمه دوم حسین کرمی را به زمین فرستاد. کرمی با حضور خود عامل اخراج دروازه بان صفا شد. این بازیکن در بیرون از محوطه جریمه صفا با سنگربان این تیم تک به تک شد که خطای دروازه بان بر روی کرمی باعث اخراج وی شد ولی صفا با وجود یک بازیکن کمتر به گل رسید. لحظاتی بعد از این گل احسان غلامی گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا نماینده برازجان صاحب هر سه امتیاز شود.

رضارضایی منفرد، حسین حق جو و حسین کرمی خوب‌های پرسپولیس در این دیدار بودند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.