حالا «جم »شهر من به تاریخ می پیوندد یادداشتی از محمد اسدی رییس هیات فوتبال شهرستان جم پیرامون اولین بازی خانگی پارس جنوبی جم

شناسه خبر: 406
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1396

دل نوشته محمد اسدی رییس هیات فوتبال شهرستان جم در آستانه رویدادی بزرگ

وقتی به گذشته و تصویر سیاه و سفید سال های دور نگاه می کنم که چگونه توپ های پلاستیکی و چهل تیکه با پاهای برهنه و زخمی کودکانی است که زمین خاکی های جنوب شهر بازگو کننده خاطرات پر شور و شوق شان است.
زمین های خاکی و پاهای زخمی، پایان تمام سرخودگی ها و مرهمی بر نداشته هایشان بود. دنیای برابری، توانایی، عشق و امیدواری؛
دنیایی که دارا و ندار نداشت؛ تنها یک توپ بود، با کفش یا بی کفش با لباس یا بی لباس و این توپ نزار برای به ارمغان آوردن شادی کودکان یک محله و یک شهر کافی بود.
دوست دارم همانند خواب به گذشته برگردم. به روزهایی که امیدوار به آمدنش بودم… و امروز همان آینده ایست که دیروز منتظرش بودم.
دیروز، تمام زندگیم را در قاب خاطرات برچسب و ادامس ادین ، دست خدا مارادونا و عکس روبرتو باجو با موهای بسته شده و پنالتی هدر داده و یک دنیا ناامید شدن می دیدم و امروز از آن خاطرات جز یادی بیش باقی نمانده است.
امروز در این دیار پر از خستگی ، ناراحتی و کسل کننده ، به نقطه ای نگاه می کنم که همه ارزوها و دوران کودکیم را برایم تداعی می کند و با تصویر رنگی از دنیای فاصله ها به دنیای خاطره ها می ایم و به گذشته نزدیکتر نگاه می کنم.
تمام زمین ها خاکی و خاطرات ما جای خود را به برج ها و ساختمان های بلند داده اند و برج ها، خاطرات کودکیمان را ویران کردند. زمان گذشت و ما بزرگ وبزرگتر شدیم و این بار تاریخ در دستان مردم شهرستانی است که از ان زمین ها امید و بزرگی و لیاقت به ارث برده اند.
شاید بتوان گفت امروز جم، یک رویا و یا یک اتفاق محال باشد! اما وقتی چشم های خود رو باز می کنم چیزی جز واقعیت و تاریخ بزرگ و بلند شهرم را نمی بینم. صعود به لیگ برتر فوتبال و قرار گرفتن در بهترین و بزرگترین جایگاه فوتبالی ایران؛ جایی که همه غول های فوتبال کشور به صف می شوند جم را بر قله غرور و عظمت قرار داده است.
وقتی در فوتبال می توان با یک حرکت همانند موج مکزیکی و تشویق ایسلندی به عنوان نماد دنیا شد، به خود می بالم که جمی هستم و می خواهم امروز در تاریخ دنیا نامم نوشته شود.
این غرور فقط از آن جم نبود؛ از جای جای استان بوشهر ، فارس و هرمزگان با مردم جم هم خانه شدند وحماسه بزرگ را خلق کردند و امروز مردم جم با همه کاستی ها، شاد و خوشحالند و نداشته هایشان را در زیر کوه غرور فوتبالی شان دفن کرده اند. امروز مردم جم، فوتبالی فکر می کنند و درد و غصه را فراموش می کنند و دیگر می دانند که چقدر همه چیز خوب است. افتخارم این است که امروز، اقتصاد ، فرهنگ ، اجتماع و همه و همه در یک کلمه و ان هم فوتبال خلاصه شده است و می خواهم بگویم شهرم در بلندای اسمان پرستاره ایران بزرگ به همه دنیا چشمک میزند و نام پارس جنوبی جم را با افتخار به صدا در می آورد.
امروز همه به احترام من و مردم شهرم کلاه از سر برداشته و تمام قد می ایستند و جم را به تاریخ دنیا پیوند می زنند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.