آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر/بندرنشینان شاهین عامری و ادامه صدرنشینی

شناسه خبر: 4668
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396

مرتضی خضری: نیم فصل دوم ششمین دوره لیگ برتر فوتبال استان بوشهر جام اطلس خلیج فارس بعد از یک استراحت ۱۰ روزه از سر گرفته شد.

با آغاز نیم فصل دوم در تیم‌ها هم تغییراتی ایجاد شد. امید گناوه با بیشترین تغییر، نیم فصل دوم را با پیروزی یک بر صفر در مقابل نصر سردار بردخون آغاز کرد. دو تیم امید گناوه و نصرسردار بردخون در هفته پایانی نیم فصل نخست شکست‌های سختی را متحمل شدند. وحدت دویره گرچه با یک گل در مقابل شاهین چغادک پیش افتاد اما در نهایت ۳ بر ۱ نتیجه را وا داد تا وحدت هم با یک پله سقوط در مکان نهم جدول قرار گیرد. سپاهان بوشهر در اولین هفته از نیم فصل نخست میهمان پرسپولیس دیلم بود که نتیجه بازی دور رفت تکرار شد و سپاهان ۲ بر ۱ به پیروزی رسید. صفا دیر در خانه حریف شاهین بندر عامری نشد و ۲ بر ۱ شکست را پذیرفت. با این شکست صفا فانوس به دست شد. سیراف در مقابل پرسپولیس برازجان دو نیمه متفاوت داشت و در نهایت ۱ بر صفر پیروز شد. بازی کسل کننده جام جم و آریا خورموج هم مانند بازی دور رفت بدون گل به اتمام رسید.

***

سپاهان بوشهر که حالا بیش از هر زمانی نیاز به امتیاز دارد تا به قهرمانی امیدوار باشد در مقابل پرسپولیس دیلم بازی خوبی انجام داد و در همان نیمه اول به دو گل رسید. مهران زنده بادیان که یکی از بهترین‌های میدان و سپاهان در این دیدار بود گل نخست را وارد دروازه میزبان کرد و در ادامه پاس‌های متوالی بازیکنان سپاهان باعث شد تا خط دفاعی پرسپولیس دچار اشتباه شود و با خطا بر روی حسین نجات پور یک ضربه پنالتی برای سپاهان به دست آید. این ضربه را حسین افشان مهر به گل تبدیل کرد. در نیمه دوم مسیگر به دنبال حفظ نتیجه بود و به خواسته خود هم رسید. در وقت دوم پرسپولیس به یک گل دست یافت. این گل را محسن شادکام به ثمر رساند.

***

دو تیمی که سنگین‌ترین شکست‌های خود را در هفته پایانی نیم فصل نخست تجربه کردند در آغاز نیم فصل دوم در مقابل هم قرار گرفتند. امید گناوه و نصرسردار بردخون در انتهای جدول برای رسیدن به شرایط بهتر به میدان رفتند. نصر که از همین ابتدا با کمبود بازیکن رو برو شده است بدون نیمکت ذخیره به گناوه آمد و برای نگه داشتند دروازه خود به سختی دفاع کرد اما یک اشتباه از بازیکن این تیم و برخورد دست به توپ باعث شد تا داور نقطه پنالتی را به سود میزبان نشان دهد و همین توپ سرنوشت بازی را هم مشخص کرد. علیرضا امیری نسب این ضربه را به گل تبدیل کرد تا امید در جدول با یک پله صعود به مکان دهم برسد.

***

دو همسایه دیوار به دیوار در این هفته جدال سختی داشتند. شاگردان باستین در وحدت دویره و عطایی در شاهین چغادک نود دقیقه به پای هم پیچیند و در نهایت هوشیاری خط حمله شاهین باعث شد تا میزبان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی برسد. وحدت در نیمه نخست با گل محسن بجلی پیش افتاد اما یک اشتباه از بجلی باعث شد تا داور دست به جیب شود و با نشان دادن دوباره کارت زرد این بازیکن را اخراج کند. وحدت با اخراج بجلی در نیمه نخست دروازه خود را بسته نگه داشت. در نیمه دوم دوندگی بازیکنان وحدت نگذاشت این تیم جای خالی بجلی را حس کند اما بازی خوب بهنام نظرزاده در میانه میدان شاهین که به تازگی به این تیم پیوسته است و وجود خستگی در ساق بازیکنان وحدت روند و نتیجه را تغییر داد. دو تعویض در شاهین و ورود علی زایر ابراهیمی و یوسف آذرنسب دو گل داشت و در وقت‌های تلف شده هم امید آژینه گل سوم شاهین را به ثمر رساند تا شاهین به سه امتیاز برسد.

نصراله باستین در پایان این بازی از نحوه قضاوت داور گلایه داشت و گفت: داور سه امتیاز را از ما گرفت. تمام سوت‌های داور به سود میزبان بود و برای ما چاره‌ای جز شکست باقی نگذاشت.

***

صدرنشین مسابقات لیگ برتر استان در دیر نگذاشت تا صفا به امتیاز برسد و با نتیجه ۲ بر ۱ میزبان را مغلوب کرد. شاهین بندر عامری در مقابل صفای دیر بازی را خوب شروع کرد و برتر از میزبان بود. شاهین از برتری خود در نیمه اول نتوانست به گل برسد. در نیمه دوم هم توپ در اختیار بازیکنان شاهین بود؛ این برتری با گلی همراه شد که اعتراض گستره دیری‌ها را به دنبال داشت. توپ عباس صفری در دهانه دروازه دفع شد اما کمک داور پرچم خود را به نشانه گل نشان داد. بعد از این گل موسی رحمت برای بار دوم دروازه میزبان را باز کرد. صفا با دریافت گل دوم حملات خود را آغاز کرد و نیما امیری در مصافی تک به تک یکی از گل‌های دریافتی را پاسخ داد. در زمان باقی مانده تغییری در نتیجه حاصل نشد و شاهین با این پیروزی فاصله پنج امتیازی خود را با سپاهان بوشهر حفظ کرد. مختار بردستانی در خط دفاعی صفا عملکرد بسیار خوبی داشت.

سیدعلی قاهری مربی صفا در پایان این بازی گفت: داور توپی را گل اعلام کرد که تمامی بازیکنان مدعی هستند توپ از خط نگذشته بود. اشتباه کمک داور در اعلام این گل تیم ما را بهم ریخت. قاهری همچنین اظهار داشت: نیم فصل ده روز بود و با توجه به ایام اربعین حسینی در این زمان عملا گرفتن بازیکن سخت شد ولی با وجود اعتراض اکثر تیم‌ها تنها یک روز به زمان نیم فصل اضافه شد و ما نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم.

***

سیراف کنگان در این هفته ۱ بر صفر پرسپولیس نوین برازجان را مغلوب کرد. در این بازی شاگردان احسان رحیمی یک نیمه خوب حمله کردند و به گل رسیدند و یک نیمه در خط دفاعی نگذاشتند دروازه سیراف باز شود. در این بازی سیراف به لطف برتری خود با ضربه مسعود خیاط پیروز به رختکن رفت و در نیمه دوم هم جواد بلوچ خو در آخرین نقطه دفاعی و جواد مرزبان در درون دروازه بدون اشتباه کار کردند تا سه امتیاز به حساب سیراف واریز شود.

***

جام جم جم و آریا خورموج هم نتیجه نیم فصل اول را تکرار کردند. دو تیم کمتر به دروازه‌ها نزدیک شدند و حاصل بازی محتاط دو تیم نتیجه مساوی بدون گل بود.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.