هفته سیزدهم لیگ برتر،پنالتی سوخته فروزان و شکستی که برای پارس جنوبی جم رقم خورد!

شناسه خبر: 4917
تاریخ انتشار: 04 آذر 1396

پارس جنوبی جم ۰    پرسپولیس تهران ۱

داور:     اشکان خورشیدی            کمک داوران: محمدرضا منصوری و رحیم شاهین
استادیوم: تختی جم               تماشاگر: ۱۲ هزار نفر

 

 

اخطار:

 

حسین پورامینی(۲۷) از پارس جنوبی جم

وحید امیری(۲۴)- محسن مسلمان(۳۶)- علیرضا بیرانوند(۶۷) از پرسپولیس

 

 

 

پارس جنوبی جم:

محسن فروزان، حامد نورمحمدی، مایکل اومانیا، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده، حسین پورامینی، مهدی زبیدی(۸۸ امیر ارسلان مطهری)، علی دشتی(۶۳ مجید علیاری)، احسان تاییدی(۷۲ آلویس نانگ) و ابراهیم صالحی
سرمربی: مهدی تارتار

 

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، محسن مسلمان، وحید امیری(۷۲ فرشاد احمدزاده)، علی علیپور(۸۲ سیامک نعمتی) و گادوین منشا
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

شرح گل:

 

پارس جنوبی ۰ پرسپولیس ۱: ( دقیقه ۹۶، شایان مصلح): پاس دیدنی کمال کامیابی نیا به شایان مصلح یک گل حساس و سرنوشت ساز برای پرسپولیس رقم زد تا این تیم در ثانیه پایانی به گل برتری دست یابد.

 

 

شرح بازی

 

در شرایطی که پیش بینی می شد دو تیم صدرنشین لیگ یک بازی دیدنی را به نام خود ثبت کنند، یک عملکرد نه چندان دلچسب در نهایت دو اتفاق جالب توجه نتیجه را رقم زد. پنالتی از دست رفته توسط محسن فروزان و در ادامه گل بازیکن تعویضی برانکو ایوانکوویچ تقابل یک تصمیم درست را به نمایش گذاشت و پرسپولیس را به صدر جدول رساند.

 

عملکرد فاز تهاجمی دو تیم برخلاف پیش بینی‌ها نتوانست در نیمه اول موفق عمل کند و بازی با نتیجه بدون گل خاتمه یافت.

پارس جنوبی به پشتوانه هواداران خود همچون دیگر دیدارهای خانگی توانست مالکیت توپ را در اختیار بگیرد تا از این حیث برتری خود را به شاگردان برانکو ایوانکوویچ دیکته کند، با این حال آنها در ایجاد فرصت روی دروازه بیرانوند ناکام ماندند و عمده حملات آنها منتهی به چند ضربه از راه دور شد که ثمری برای زردپوشان نداشت.

پرسپولیس نیز با قدرت در فاز دفاعی و ناکام در مالکیت توپ باعث شد تا گادوین منشا و علی علیپور نیز نتوانند فرصت فوق العاده‌ای به دست بیاورند و مجبور به عقب نشینی حتی تا میانه میدان شوند و دوری از دروازه فروزان یک نیمه ناموفق برای آنها رقم زد.

بازی نه چندان دلچسب دو تیم در نیمه دوم هم باعث شد تا هواداران از ثبت گل در این جدال بیش از گذشته ناامید شوند اما اعلام یک ضربه پنالتی به ضرر پرسپولیس پارس را در موقعیت گلزنی و حتی پیروزی قرار داد.

با این حال تصمیم اشتباه مهدی تارتار درباره اینکه این پنالتی را به محسن فروزان بدهد باعث شد تا گلر پارس در ثبت این گل ناکام بماند و تیمش را بار دیگر در فشار بازی خانگی قرار دهد. فروزان که قصد داشت انتقام چند دیدار ناکام گذشته مقابل پرسپولیس را با گلزنی در این بازی بگیرد، با بدشانسی ضربه اش به دو تیرک دروازه بیرانوند برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

 

نیمه دوم ابراهیم صالحی مانند همیشه دوندگی کرد،خطا گرفت و بارها و بارها باعث شد تا سید جلال و شجاع وی را با خطا متوقف کنند.این نبرد حساس که برای هر دو تیم شبیه جدال گلادیاتورها بود تنها با یک اشتباه و یک اتفاق می توانست خاتمه یابد که شایان مصلح آن را رقم زد تا برانکو و پرسپولیس جم را با سه امتیاز شیرین ترک کنند.

 

تیم تارتار در طول بازی هیچ عقب نشینی را مقابل پرسپولیس نداشت و نشان داد لیاقت حضور در بالای جدول را دارد،شاید تنها چیزی که باعث برتری قرمزها در این بازی شد،تجربه  بود!

 

 

 

دقایق حساس:

 

دقایق ۱- ۱۰: دو تیم علیرغم ایجاد فرصت‌های مناسب هنوز نتوانستند خطری روی دروازه علیرضا بیرانوند و محسن فروزان شکل دهند. تنها در یک صحنه انصاری در هجده قدم پارس جنوبی متوقف شد که خورشیدی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۵: شوت پورامینی از پشت محوطه جریمه بدون ایجاد خطری با مشایعت بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۱۶: اینبار طیبی شانس خود را روی شوت به سمت دروازه امتحان کرد که بیرانوند به راحتی آن را در اختیار گرفت.

دقیقه ۲۲: فرار گادوین منشا در نهایت با پاس عرضی خود همراه شد که محسن فروزان پیش از اینکه توپ به علیپور برسد آن را در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۹: ارسال محمد انصاری از سمت چپ با دخالت علی علیپور و در حالی که محسن فروزان نیز در خروج اشتباه کرده بود، فضای بالای دروازه را پیمود و به خارج از زمین رفت.

دقیقه ۶۵: اشتباه علیرضا بیرانوند که یک پنالتی را نصیب پارس جنوبی کرده بود، فرصت را نصیب محسن فروزان دروازه بان حریف کرد تا از نقطه پنالتی دروازه او را باز کند. فروزان اما با بدشانسی و در حالی که ضربه اش به هر دو تیرک عمودی چپ و راست پرسپولیس خورده بود این فرصت ایده آل را از دست داد.

دقیقه ۳+۹۰: ارسال دیدنی برای ضربه سر مهاجم پارس جنوبی را در شرایطی که می‌توانست گل برتری شاگردان مهدی تارتار را رقم بزند با برخورد به ماهینی برگشت داده شد.

 

 

اتفاق ویژه

اتفاق جالب توجه این بازی را می‌توان به تصمیم محسن فروزان مربوط دانست؛ جایی که او بهترین فرصت گلزنی تیمش را به دلیل تصمیم برای زدن پنالتی از دست داد. فروزان بعد از اینکه پارس جنوبی صاحب موقعیت گلزنی شد درخواست زدن این ضربه را داشت که با بدشانسی توپش با دو بار برخورد به تیرک دروازه راهی به گل نیافت تا ناکام بزرگ این جدال لقب گیرد.

 

 

بازیکن برتر:کمال کامیابی نیا{با تقدیر از ابرهیم صالحی}

کمال کامیابی نیا با عملکردی موفق در خط میانی پرسپولیس و در نهایت ارسال یک پاس گل دیدنی برای شایان مصلح سهم عمده‌ای در کسب پیروزی پرسپولیس از خود به جا گذاشت.

هافبک دفاعی پرسپولیس که با وجود محسن ربیع خواه فرصت بیشتری برای مانور در خط میانی برخوردار است، در ثانیه‌های پایانی با نفوذ فوق العاده‌ی خود در نهایت یک پاس گل دیدنی و سه امتیازی نیز به نام خود ثبت کرد تا عمده این پیروزی به نامش شود.

 

ضمن آنکه ابراهیم صالحی شماره ۹ پارس جنوبی جم یک پنالتی گرفت و برای تیمش موثر واقع شد اما فروزان قدردان این پنالتی حساس نبود!

 

 

حاشیه های بازی:

* امید سینگ به این دیدار نرسید تا مهدی تارتار ستاره خود را برابر پرسپولیس در اختیار نداشته باشد.
* در سمت مقابل نیز برانکو ایوانکوویچ قادر به سود بردن از مهدی طارمی و احمد نوراللهی نیست.
* محسن فروزان، علی دشتی، مجتبی لطفی، حامد نورمحمدی، میثم تیموری و امید سینک بازیکنان دو کارته پارس جنوبی محسوب می‌شوند و کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده و شجاع خلیل زاده نیز در سمت مقابل در صورت دریافت کارت زرد از بازی بعدی این تیم محروم خواهند شد.
* حسین ماهینی بعد از پایان دوران مصدومیت به ترکیب اصلی بازگشته و صادق محرمی را به نیمکت بازگردانده است.
* شجاع خلیل زاده نیز با پایان محرومیت یک جلسه‌ای خود به ترکیب اصلی بازگشته و در کنار سیدجلال حسینی قرار گرفته است.
* محسن فروزان در دیدارهای اخیر برابر پرسپولیس هرگز به نتیجه دلخواه دست نیافته و با پیراهن راه آهن، استقلال و صبای قم شکست‌های تلخی را تجربه کرده و اکنون باید دید با حضور در ترکیب تیم صدرنشین چه نتیجه‌ای پیش روی خود رقم خواهد زد.
* علی علیپور برترین گلزن پرسپولیس در این دیدار محسوب می‌شود و در سمت مقابل نیز علی دشتی با ۳ گل زده برترین گلزن زردپوشان جنوبی است.
* پرسپولیس برترین خط دفاعی لیگ را با ۶ گل دریافتی در اختیار دارد و پارس جنوبی نیز با ۲۲ گل زده دومین خط حمله برتر لیگ محسوب می‌شود.
* پیروزی پارس جنوبی در این بازی آنها را به تثبیت جایگاه صدرنشینی خواهد رساند. تساوی نیز با یک بازی بیشتر آنها را صدرنشین لیگ خواهد کرد و شکست با هر نتیجه‌ای جایگاه دوم را نصیب آنها می‌کند و دومین شکست پیاپی را در کارنامه مهدی تارتار ثبت می‌کند.
* تساوی پرسپولیس در این دیدار با یک بازی کمتر آنها را همچنان در رده دوم نگه خواهد داشت و شکست نیز فاصله آنها را با صدر جدول به چهار امتیاز خواهد رساند و پیروزی اما در این جدال خارج از خانه آنها را با یک بازی کمتر و ۲ امتیاز بیشتر به صدر جدول می‌رساند.
* پرسپولیس در دیدارهای خارج از خانه خود ۵ پیروزی و یک تساوی کسب کرده و در صدر جدول بازی‌های خارج از خانه قرار دارد. پارس جنوبی نیز با ۴ پیروزی و یک تساوی در رده دوم عملکرد بازی‌های خانگی قرار دارد.
* خط حمله پارس جنوبی در ۵ دیدار خانگی ۱۱ گل به ثبت رسانده و ۵ گل دریافت کرده است. پرسپولیس نیز در ۶ بازی خارج از خانه خود ۱۵ گل زده و ۴ گل دریافت کرده است.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.