هفته سیزدهم لیگ برتر بزرگسالان استان/ شاهین بندر عامری اختلاف را حفظ کرد

شناسه خبر: 5014
تاریخ انتشار: 07 آذر 1396

مرتضی خضری: لیگ برتر فوتبال استان بوشهر هفته سیزدهم خود را هم پشت سر گذاشت. در این هفته مدعیان بردند تا در صدر جدول تغییری حاصل نشود اما در انتهای جدول صفای دیر جای خود را به امید گناوه داد تا تنها نماینده شهرستان گناوه بیش از پیش خطر سقوط را احساس کند. در این هفته شاهین عامری ۲ بر صفر نصرسردار بردخون را شکست داد و در صدر با اقتدار باقی ماند. سپاهان بوشهر با شکست ۲ بر صفر جام جم به عنوان تعقیب کننده اصلی صدرنشین فاصله خود را با شاهین حفظ کرد. صفا دیر با پیروزی ۲ بر ۱ در مقابل شاهین چغادک دو پله صعود کرد اما همچنان نگران است. وحدت دویره در چاهکوتاه حریف پرسپولیس دیلم نشد و ۲ بر ۱ نتیجه را به میزبان واگزار کرد. آریا خورموج در یک بازی نزدیک ۱ بر صفر سیراف کنگان را شکست داد و امید گناوه هم ۲ بر ۱ مغلوب پرسپولیس نوین برازجان شد. این نتیجه سقوط یک پله ای امید را در بر داشت.

***

در دلوار نبرد اولین و آخرین تیم‌های جدول رده‌بندی انجام شد. شاهین بندر عامری صدرنشین ششمین دوره لیگ برتر فوتبال استان بوشهر به روند پیروزی‌های خود ادامه داد و با نتیجه ۲ بر صفر نصر سردار بردخون آخرین تیم جدول رده‌بندی را شکست داد. در نیمه نخست باد اجازه فوتبال به دو تیم را نداد اما با آغاز نیمه دوم بازیکنان شاهین سرعت را چاشنی کار گروهی خود کردند و به گل رسیدند. ابتدا محمد حیدری توپ ارسالی بر روی دروازه میهمان را با بغل پا به گل تبدیل کرد و سپس عباس صفری بهترین گلزن لیگ با نفوذ به عمق دفاع حریف گل دوم را به ثمر رساند. در این بازی رضوان درویشی در دفاع چپ و راست شاهین بهترین عملکرد را داشت.

***

سپاهان بوشهر در فاصله پنج امتیازی صدرنشین است و به همین دلیل فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد. سپاهان در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر میزبان جام جم بود و در روزی که جمی‌ها ۳ کارت قرمز و نه کارت زرد دریافت کردند موفق به شکست ۲ بر صفر این تیم شد. در نیمه نخست حرکت مهران زنده‌بادیان اولین گل بازی را به همراه داشت. ارسال زنده‌بادیان با ضربه علی جامعی همراه شد و گل اول بازی به دست آمد. در نیمه دوم وقتی رسول پولادی به زمین آمد فرارهای این بازیکن به زیبایی بازی افزود. پولادی در اولین فرار خود سپاهان را به یک ضربه پنالتی رساند. این پنالتی با اخراج مهدی عمرانی مدافع جم هم همراه شد. این ضربه را حسین افشان مهر به گل تبدیل کرد. این بازی دو اخراجی دیگر هم داشت؛ امید رنجبر شولی و امیر عابدپور اخراجی‌های جم بودند. بازیکنان جم در این بازی ۹ بار کارت زرد دریافت کردند تا رکوردی به یاد ماندنی از خود به جا بگذارند.

در این بازی محمد دهقان و فاضل محمدی از بهترین‌های سپاهان بودند البته رسول پولادی هم از لحظه ورود تاثیرگذار نشان داد.

با رفتن احمدرضا فرامرزی از جام جم جم، سیدحسین موسوی هدایت نماینده جم را به عهده گرفت. موسوی در پایان این بازی گفت: داور سوت‌هایی زد که کسی منتظر نبود. عملکرد داور باعث قلع و قمع تیم ما شد. به نظر می‌رسید داور صرفا جهت کارت دادن به بازیکنان ما کارت را در جیب خود گذاشته بود. ۳ کارت قرمز و ۹ کارت زرد در یک بازی برای یک تیم فاجعه است که این فاجعه را داور رقم زد. سرمربی جم همچنین اظهار داشت: در بوشهر کسی دوست ندارند فوتبال شهرستان‌ها رشد کند. جریمه‌های بی‌مورد مالی و قضاوت‌های این‌چنینی از نشانه‌های این ادعاست.

***

در این هفته آریا خورموج موفق شد با نتیجه یک بر صفر سیراف را شکست دهد. سیراف که از غیبت مداوم بازیکنان خود سخت لطمه خورده است. در این بازی هم چند مهره خود را به دلیل ندادن مرخصی در اختیار نداشت. در نیمه نخست این بازی که فوتبالی متعدل داشت آریا از روی یک ضربه آزاد مستقیم به گل رسید. این گل را حامد محمدی به ثمر رساند. در نیمه دوم عقیل ربیعی فرصت‌های زیادی را از دست داد تا سیراف با شکست خورموج را ترک کند. در این بازی اصغر آتش‌کار کاپیتان سیراف یکی از بهترین‌های میدان بود.

عبدالوهاب بک‌زاده آخرین مدافع و صادق جمشیدی دروازه بان آریا هم بهترین‌های میزبان بودند.

***

صفا دیر هم مانند نصر سردار بردخون و امید گناوه تا اینجای لیگ نتوانسته است از حاشیه ناامن انتهای جدول رهایی یابد. این تیم در هفته سیزدهم ۲ بر ۱ شاهین چغادک را شکست داد. ثمر این پیروزی جابجایی مجدد این تیم با امید گناوه و وحدت دویره بود. در نیمه نخست دو تیم نتوانستند به گل برسند ولی در نیمه دوم ضربه آزاد مستقیم امید آژینه شاهین چغادک را پیش انداخت. با نزدیک شدن به دقایق پایانی تقلای صفا هم برای رسیدن به گل بیشتر شد و بالاخره محمد متهایر از روی یک ریباند گل مساوی را به ثمر رساند. صفا که موقعیت بدی در جدول دارد برای رسیدن به گل دوم هم تلاش کرد و از روی یک پرتاب اوت به گل رسید. این گل حاصل ضربه میثم عابدی بود.

برای صفا سجاد قاسمی در دفاع راست و عباس کمالی در نفوذی بهترین بودند. بهنام نظرزاده هم در میان شاهینی‌ها برتر بود.

***

پرسپولیس دیلم تیمی‌ست که خارج از تصور نتیجه می‌گیرد. کمبود بازیکن و محروم و مصدوم بودن مهره‌های کلیدی این تیم را تضعیف کرده است ولی نتایج آن باعث شده است تا در مکان پنجم جدول قرار گیرد. پرسپولیس در هفته سیزدهم میهمان وحدت دویره بود که ۲ بر ۱ به پیروزی رسید. در نیمه نخست ضربه سنگین و دور از انتظار محسن شادکام پرسپولیس را پیش انداخت. در آغاز نیمه دوم هم پرسپولیس به گل رسید. اشتباه در خط دفاعی وحدت و ضربه سر علی علوی بهترین موقعیت را در اختیار عیسی حجری قرار داد که این بازیکن قدر آن را دانست و گل دوم پرسپولیس هم به ثمر رسید. بازیکنان وحدت دویره برای رسیدن به گل فشار زیادی را بر روی دروازه پرسپولیس وارد کردند و چند موقعیت مناسب هم به‌دست آوردند که حمید فرد، محمد برسان و محمد باغملایی به سادگی آنها را از دست دادند. میزبان با حملات خود تنها یک بار به گل رسید. این گل را بهنام شریفی‌پور به ثمر رساند.

عیسی حجری و احسان بندامیری بهترین‌های پرسپولیس بودند. حجری در خط حمله و بندامیری در خط دفاعی عملکرد خوبی داشتند.

***

دیدار پرسپولیس نوین برازجان و امید گناوه ۲ بر ۱ به سود پرسپولیس نوین خاتمه یافت. در نیمه نخست این دیدار دو تیم بازی متعادلی انجام دادند و دروازه‌های خود را بسته نگه داشتند. در نیمه دوم حرکت ابراهیم فروزش در جناح چپ و ارسال توپ گل اول بازی را به همراه داشت. توپ ارسالی فروزش را علی‌رضا امیری نسب به گل تبدیل کرد تا نماینده گناوه در ورزشگاه تختی برازجان امیدوار به کسب سه امتیاز شود. بعد از این گل بازیکنان امید حالت دفاعی به خود گرفتند که این روش جواب نداد و دو بار دروازه این تیم باز شد. ابتدا رضا اسماعیل‌پور از روی ضربه ایستگاهی بازی را مساوی کرد و سپس همکاری محمد بناری و محمد اندرزگو منجر به گل دوم شد.

اندرزگو، بناری و رضا اسماعیل‌پور بهترین‌های پرسپولیس نوین بودند.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.