هفته دهم لیگ برتر جوانان استان/ پاس گناوه همچنان صدرنشین

شناسه خبر: 5016
تاریخ انتشار: 07 آذر 1396

مرتضی خضری: لیگ برتر فوتبال جوانان استان با اتمام تعطیلات نیم فصل آغاز شد. در اولین هفته سه بازی در شهرهای آبدان، دیر و گناوه انجام شد. در دیر پیکان همان روال نیم فصل نخست را داشت و با شکست یک بر صفر نشان داد کاندیدای سقوط است. توحید آبدان که در هفته‌های پایانی نیم فصل نخست نتایج ضعیفی به دست آورده بود در هفته نخست نیم فصل دوم موفق به شکست ۱ بر صفر مجتمع پارس جنوبی جم شد. در مهم‌ترین بازی این هفته پاس بندرسازان گناوه قهرمان نیم فصل نخست و فجر صبا بوشهر سومین تیم لیگ برتر جوانان به دیدار هم رفتند که پاس بندرسازان به لطف درخشش خط حمله خود ۶ بر صفر به پیروزی رسید. دیدار دو تیم پارس برازجان و امید اهرم هم به دلیل بارندگی لغو شد.

***

پیکان دیر که در نیم فصل نخست تنها سه امتیاز بازی با شاهین دیلم را به لطف عدم حضور این تیم بدست آورده بود در اولین هفته از نیم فصل دوم هم شکست خورد تا تکلیفش برای سقوط بیشتر روشن شود. پیکان که میزبان پیروزی برازجان بود ۱ بر صفر مغلوب میهمان شد. در نیمه اول پیکان بازی خوبی انجام داد و بهترین موقعیت خود را از روی نقطه پنالتی از دست داد. این تیم با انجام بازی مستقیم بر روی دروازه پیروزی فشار وارد کرد ولی ره به جایی نبرد. در نیمه دوم محمد پراینده بازی خوب خود را با گلی که به ثمر رساند تکمیل کرد. پراینده ضربه ارسالی از روی نقطه کرنر را تبدیل به گل کرد. در این بازی خط دفاعی پیروزی روز خوبی داشت.

***

توحید آبدان هم از تیم‌های پیروز هفته نخست از نیم فصل دوم بود. این تیم میزبان مجتمع پارس جنوبی جم بود و با یک گل این تیم را مغلوب کرد. در نیمه نخست توحید برتر بود و در دقایق پایانی نیمه نخست به یک ضربه پنالتی دست یافت تا تنها گل این بازی از روی نقطه پنالتی به‌دست آید. این گل حاصل حرکت میثم درویشی بود. مدافع حریف بر روی درویشی خطا کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه را دانیال زارعی به گل تبدیل کرد.

در نیمه دوم گر چه در ابتدا توحید برتر بود اما به مرور مجتمع هم برای رهایی از شکست و رسیدن به حداقل گل فشار را بر روی دروازه میزبان بیشتر کرد ولی در نتیجه تغییری حاصل نشد. توحید با این پیروزی به مکان سوم جدول برگشت.

***

در حساس‌ترین بازی این هفته دو تیم مقتدر پاس بندرسازان و فجر صبا بوشهر به دیدار هم رفتند. پاس بندرسازان که در شرایط خوب بدنی قرار دارد این بازی را با نتیجه ۶ بر صفر به برد تا همچنان در صدر جدول باشد. در این دیدار محمدامین حسینی و سیدامیرحسین موسوی در خط حمله پاس بندرسازان روز سختی را برای فجر صبا رقم زدند. همکاری حسینی و موسوی نقطه اوج حرکات پاس بندرسازان در این دیدار بود. پاس در عمق موسوی در همان دقایق نخست حسینی را روانه دروازه حریف کرد که بغل پای محمدامین حسینی گل اول بازی را به همراه داشت. سه دقیقه بعد از گل اول مرتضی اسماعیل‌پور پا به توپ شد و پس از دریبل چند بازیکن در درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه را موسوی به گل تبدیل کرد. گل سوم حاصل همکاری آرین غلامیان، امیرحسین موسوی و رضا غلامپور بود. ارسال غلامیان را موسوی به غلامپور رساند و ضربه این بازیکن منجر به گل سوم شد. گل چهارم هم از روی ارسال غلامیان به دست آمد. ارسال این بازیکن را مدافع حریف با دست قطع کرد و داور برای بار دوم نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه را هم موسوی گل کرد. حرکت سیدامیرحسین موسوی در کنار و اشتباه مدافع حریف باعث شد تا توپ به محمدامین حسینی برسد و حسینی هم پاس را ۵ گله و خود را دو گله کرد.

در نیمه دوم پاس در فکر حفظ نتیجه و رسیدن به گل از روی ضد حملات بود که ششمین گل خود را هم به ثمر رساند. پاس امیر فرهنگی به محمد امین حسینی رسید؛ حسینی بعد از حمل توپ در موقعیتی مناسب توپ را به موسوی رساند که ضربه موسوی گل ششم را به همراه داشت.

با مصدومیت سیدحیدر موسوی دروازه‌بانی که در نیم فصل نخست درون دروازه پاس بندرسازان بود سیدعلی‌رضا حسینی درون دروازه پاس بندرسازان ایستاد.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.