یادداشت روز:سهم مردم جم نباید فقط بوی گاز و گوگرد باشد!

شناسه خبر: 5384
تاریخ انتشار: 19 آذر 1396
مهدی تارتار بعد از آخرین دیدار تیمش با سیاه جامگان از مدیران تیمش گله کرد و گفت از ابتدای فصل به تیم مان پاداش نداده ایم در حالی که در ۱۲ بازی طبق برنامه اعلامی از سوی باشگاه مستحق دریافت پاداش بودیم.
صنعت نفت هم با وجود پیش رو بودن بازی با پرسپولیس چند روزی تمرین نکرد و فراز کمالوند حتی به این بهانه نیت ترک آبادان را داشت که فعلا همه چیز ختم به خیر شده است.
جالب اینکه این تیم ها در روزهای حضور در لیگ یک مشکلی برای تامین هزینه ها نداشتند اما در لیگ برتر وجود یک قانون آنها را با بن بست مواجه کرده است. قانونی که بی شک کارشناسی نیست.
گویی وزارت نفت ملزم به هزینه در ورزش قهرمانی نیست و ورزش قهرمانی در این قانون فقط تیم فوتبال در لیگ برتر تعریف شده است! به واقع این وزارتخانه می تواند برای تیم های لیگ برتری در سایر رشته ها و فوتبال در لیگ یک هزینه کند اما برای تیم لیگ برتری فوتبال نه!
پارس جنوبی که فصل گذشته در لیگ یک بود منظم ترین پرداختی را در بین تیم های حاضر در این رقابت ها داشت و یکی از دلایل قهرمانی تیم در لیگ یک هم همین بود. البته اینطور نبود که این تیم برای قهرمانی در لیگ یک متحمل هزینه های کلان شود و حتی در جدول هزینه کرد در رده یازدهم قرار داشت اما این فصل که به لیگ برتر آمد یک نیم فصل به بازیکنان پاداش نداده با اینکه بهترین نتایج را گرفته و در اولین فصل حضور در لیگ برتر با نایب قهرمانی به نیم فصل پایان داده است.
صنعت نفت آبادان هم بی شک با مشکل مشابهی مواجه است. قانونی که موجب نابودی تیم نفت تهران شد. تیمی که تا دو سه فصل پیش تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بود امروز هیچ شباهتی به یک تیم حرفه ای ندارد و وقتی شب پیش از بازی در مسافرخانه می خوابد حتی باید گفت شبیه یک تیم محلی شده است.
حمایت از صنعت نفت، حمایت از پارس جنوبی جم و حمایت از تیم های نفتی کمک به فوتبال باشگاهی و کمک به فوتبال ملی است. سهم مردم جم از منطقه ویژه عسلویه نباید بوی گاز و گوگرد باشد. پارس جنوبی جم مایه مباهات مردم مهربان این شهر کوچک شده  و حالا یکی دو سالی است آخر هفته ها را با فوتبال می گذارنند. به استادیوم می روند و عاشقانه تیم شان را تشویق می کنند. نمی شود انکار کرد در آبادان صنعت نفت عشق مردم است. مردمی که شاید فوتبال مهم ترین دلخوشی آنها باشد. دریغ از این ها با این قانون بی انصافی است و متاسفانه قانون گذار اصلا به خواست های مردم توجه نکرده است.
درهمه ممالک برای ورزش و فوتبال هزینه می کنند چرا که ورزش بهترین راه برای مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی است اما متاسفانه در این جا از هزینه دریغ می کنیم و امروز شاهد صحبت هایی پیرامون انحلال تیم صنعت نفت آبادان هستیم و پارس جم هم انگیزه اش را برای ادامه درخشش در لیگ برتر از دست داده است…
سوال اینجاست اگر برای فوتبال که مردم دوستش دارند هزینه نکنیم پس برای چه باید هزینه کنیم؟

نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.