گزارش کامل بازی های لیگ برتر بزرگسالان استان،هفته شانزدهم

شناسه خبر: 5599
تاریخ انتشار: 28 آذر 1396

مرتضی خضری: هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر برای تیم‌های امیدگناوه، پرسپولیس نوین برازجان، سپاهان بوشهر و سیراف کنگان هفته‌ای سه امتیازی بود. امید گناوه برای صعود در جدول نیاز به سه امتیاز داشت که گرفت، این تیم ۲ بر ۱ وحدت دویره را در ورزشگاه شهید سراجی گناوه شکست داد. پرسپولیس نوین برازجان با پیروزی یک بر صفر در مقابل آریا خورموج یک پله صعود کرد. سپاهان بوشهر با پیروزی ۴ بر ۱ در مقابل نصر سردار بردخون تنها فاصله امتیاز خود را با شاهین عامری کاهش داد. سیراف که بار دیگر با احسان رحیمی به توافق رسیده است ۱ بر صفر صفا دیر را برد. این پیروزی سیراف را هم یک پله صعود داد. شاهین بندر عامری خوش شانس بود که از دیلم با یک امتیاز برگشت. دیدار این تیم در مقابل پرسپولیس دیلم ۲ بر ۲ مساوی شد و جام جم هم در مقابل شاهین چغادک مساوی کرد. نتیجه مساوی ۱ بر ۱ حاصل دیدار نماینده جم و چغادک بود.

***

سیراف کنگان دو هفته احسان رحیمی سرمربی خود را به دلیل بروز مشکلاتی از دست داد ولی بار دیگر رحیمی بر روی نیمکت این تیم نشست. حضور سرمربی در کنار سیراف سه امتیاز شیرین داشت. سیراف یک بر صفر صفا را برد تا در جدول یک پله صعود کند. در این دیدار سیراف در همان نیمه نخست به گل برتری دست یافت. بازی خوب جواد صداقت در این بازی مهمترین عامل در برتری سیراف بود. این گل را عقیل ربیعی از روی پاس مسعود خیاط به ثمر رساند.

سیراف در این بازی دو بازیکن جوان را معرفی کرد. حسین نام‌آور و علی‌رضا طاهری‌پور در این بازی به میدان رفتند.

***

در دیلم و در روزی که پرسپولیس این شهر یکی از بهترین روزهای خود را داشت دیدار این تیم با شاهین بندر عامری با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی به اتمام رسید. در این دیدار و در همان ابتدای بازی عیسی حجری و کمیل کرمی دو فرصت خوب گلزنی را از دست دادند. بعد از این دو فرصت وقتی تیم شاهین اندکی شکل گرفت اولین گل بازی هم به دست آمد. پاس رضوان درویشی و ضربه دقیق محمد حیدری میهمان را یک بر صفر پیش انداخت. بعد از این گل دو تیم موقعیت داشتند که باز هم شاهین موفق به گلزنی شد. شلیک پرقدرت موسی رحمت یکی از باتجربه‌های شاهین باعث شد تا میهمان به گل دوم هم برسد. در نیمه دوم اولین فرصت را عبداله گلاب‌نیای جوان از دست داد ولی پرسپولیس عقب نکشید و بالاخره موفق به گلزنی شد. عیسی حجری که یکی از بهترین‌های پرسپولیس بود با حرکت در عمق دفاع حریف میزبان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد و پشت ضربه هم قرار گرفت تا بازی ۲ بر ۱ شود. یکی از صحنه های زیبای این بازی را شوت سرکش محسن شادکام به وجود آورد که توپ برگشتی را کشاورز به بیرون فرستاد. در لحظات پایانی ارسال حجری و ضربه گلاب‌نیا بازی را مساوی کرد تا پرسپولیس برای دومین بار در این فصل صدرنشین را متوقف کند.

موسی رحمت یکی از بهترین‌های شاهین در این دیدار بود.

فاضل محتجب و مجید حیدری سرمربیان دو تیم پرسپولیس دیلم و شاهین بندر عامری از نحوه قضاوت داور این بازی گلایه داشتند.

***

امید گناوه در این هفته میزبان وحدت دویره بود. بازی حساسی که به شکلی مستقیم بر روی سرنوشت دو تیم تاثیر داشت. وحدت و امید شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارند و به همین دلیل سه امتیاز این بازی برای دو تیم مایع حیات بود. این بازی با تمام پیچ و خم‌هایش ۲ بر ۱ به سود امید خاتمه یافت. امید با این پیروزی لیگ را امیدوارتر دنبال می‌کند.

در این بازی وحدت خوب شروع کرد و به گل هم رسید اما یک تغییر در امید وضعیت بازی را هم تغییر داد. ابتدا پاس محمد باغملایی شرایط پیشتازی وحدت را مهیا کرد و میهمان با گل معراج چاپی پیش افتاد اما ورود مسعود برفی یخ سرد بازی امید را شکست و این بازیکن دو بار موفق به گلزنی شد تا در بازی شش امتیازی امید برنده باشد.

مسعود برفی بهترین بازیکن امید در این دیدار بود.

***

سپاهان بوشهر جدی‌ترین تعقیب کننده صدرنشین در این هفته پیروز شد تا فاصله امتیازی با صدرنشین ۶ امتیاز شود. سپاهان در بردخون ۴ بر ۱ نصر سردار بردخون را شکست داد. سپاهان بوشهر در یک بازی برتر و در روزی که رضا باژوند در خط دفاعی عملکرد خوبی داشت به سه امتیاز رسید. در نیمه نخست این بازی هنر مهران زندبادیان در حمل توپ و ارسال این بازیکن گل اول سپاهان را به دنبال داشت. این گل را علی جامعی به ثمر رساند. سپاهان در دقیقه ۴۵ می‎توانست صاحب گل دوم هم شود اما زنده‌بادیان این فرصت را از دست داد.

در نیمه دوم  حسین محمودی در عمق دفاع حریف نفوذ کرد و گل دوم سپاهان را به ثمر رساند. بعد از این گل میزبان از بازی مستقیم خود سود برد و با ضربه سید حسین سعیدی به گل رسید. با ورود رسول پولادی میهمان باز هم صاحب گل شد. پولادی در اولین موقعیت توپ را به دور از دستان سنگربان بردخون به تور رساند تا سپاهان با خیالی آسوده بازی را ادامه دهد. حسین محمودی که یکی از بهترین‌های این میدان بود در دقایق پایانی سپاهان را به گل چهارم هم رساند.

سعید مسیگر در پایان این بازی گفت: داور این بازی دو قضاوت برای ما انجام داد که قضاوت‌هایش به قصابی شبیه بود.

***

در برازجان، شاگردان اصغر ایمان‌نژاد با شکست ۱ بر صفر آریای خورموج در خطرناک‌ترین جدول رده‌بندی چند سال اخیر فوتبال استان بوشهر تا حدودی وضعیت خود را سامان دادند. در این بازی پرسپولیس در همان ابتدا موقعیت سازی کرد و با شوت حسین معلم به گل رسید. نیمه نخست با همین گل به اتمام رسید. در نیمه دوم غیبت محمد اندرزگو، حسین حق جو، رضا اسماعیل پور و امین غضنفری تاثیر خود را گذاشت و میزبان با توجه به شکل بازی آریا عقب نشینی کرد. این بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

***

جام جم در نیم فصل دوم روند خوبی را طی نکرده است؛ با رفتن فرامرزی و جایگزین شدن موسوی جام جم هم از شرایط آرمانی خود فاصله گرفت و نتوانست نتایج خوب نیم فصل نخست را تکرار کند. این تیم در خانه به نتیجه مساوی یک بر یک در مقابل شاهین چغادک بسنده کرد. در این بازی شاگردان عطا جمالی ابتدا به گل رسیدند؛ پاس علی زائر ابراهیمی و ضربه بهنام نظرزاده میهمان را در نیمه نخست پیش انداخت. این گل را مصیب بهامین در روزی که برترین بازیکن زمین بود پاسخ داد.

در این بازی علی زائر ابراهیمی و میثم خضری روز خوبی داشتند.


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.