هفته هفدهم لیگ برتر بزرگسالان استان/انتهای جدول جذاب شد!

شناسه خبر: 5757
تاریخ انتشار: 04 دی 1396

مرتضی خضری: هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر جام اطلس خلیج فارس با انجام شش بازی در شهرهای دیلم، دلوار، بوشهر، چغادک و دیر و روستای چاه‌کوتاه به پایان رسید. شاهین بندر عامری با شکست ۴ بر ۱ آریا خورموج صدرنشینی خود را ادامه داد. سپاهان بوشهر گرچه با مشکل روبرو گردید ولی پیروز شد تا در تعقیب صدرنشین گامی رو به عقب بر نداشته باشد. این تیم ۳ بر ۲ پرسپولیس نوین برازجان را شکست داد. امید گناوه این هفته هم برد تا بالاخره از جمع چهار تیم انتهایی جدا شود. نماینده گناوه صفا دیر را در دیر ۱ بر صفر برد. وحدت دویره سه امتیاز بازی با نصر را به اندوخته خود اضافه کرد و به عدد بیست رسید. این تیم ۳ بر ۱ نصر را در چاه‌کوتاه مغلوب کرد. پرسپولیس دیلم با گذر از جام جم جم به مکان چهارم رسید. پرسپولیس ۳ بر ۱ میهمان جمی خود  را مغلوب کرد و تنها مساوی هفته هم حاصل دیدار دو تیم شاهین چغادک و سیراف کنگان بود. دیدار دو تیم در ورزشگاه شهدای چغادک بدون گل مساوی شد.

***

شاهین بندرعامری در هفدهمین هفته از لیگ برتر فوتبال استان به سیزدهمین پیروزی خود دست یافت. در روزی که میلاد دریانورد گلزن نشان داد مجید حیدری هم بر روی نیمکت آرام گرفت. شاهین در مقابل آریا خورموج ۴ بر ۱ پیروز شد. میلاد دریانورد در نیمه نخست دو بار موفق به گلزنی شد.

در نیمه دوم و در حالی که سجاد صفدرنیا روز خوبی داشت باز هم دریانورد گلزنی کرد. آخرین گل شاهین را محمد دهقان به ثمر رساند. در دقایق پایانی دفع بد مصطفی رجایی سنگربان شاهین باعث شد تا توپ به مجتبی محمدی برسد و این بازیکن هم زننده تنها گل آریا شود.

میلاد دریانورد ستاره این بازی بود اما از حرکات سجاد صفدرنیا هم نمی‌توان چشم پوشی کرد.

***

در ورزشگاه شهید بهشتی دیلم تنها نماینده این شهرستان در لیگ برتر با یک بازی خوب سه بر یک جام جم را شکست داد. پرسپولیس دیلم به رهبری فاضل محتجب و در روزی که عبداله گلاب‌نیای جوان پرفروغ بود به سه امتیاز دست یافت. در نیمه نخست گلاب نیا توپ ارسالی حسن درویشی را وارد دروازه جام جم کرد تا میزبان پیروز به رختکن برود. در نیمه دوم عطش گلاب‌نیا برای گلزنی بیشتر شد و جوان آینده دار دیلمی دو گل دیگر هم به ثمر رساند. تنها گل جام جم هم از روی نقطه پنالتی به دست آمد. قاضی این دیدار برخورد توپ با دست علی کپتان را هند تشخیص داد و نقطه پنالتی را به سود میزبان نشانه رفت. علی صادق‌نژاد  زننده گل جام جم بود.

یامین تقیان هافبک جام جم تا قبل از مصدومیت عملکرد بسیار خوبی داشت و خروج این بازیکن از زمین شرایط جم را بحرانی کرد. عبداله گلاب‌نیا بازیکن جوان پرسپولیس در این بازی بهترین عملکرد را داشت و ستاره‌ی بی چون و چرای این بازی بود.

***

شاهین چغادک و سیراف کنگان در به دست آوردن مساوی تبحر خاصی دارند. این دو تیم در ورزشگاه شهدای چغادک به نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند تا هر دو تیم حداقل امتیاز را کسب کنند. هر دو تیم در جدول رده بندی شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند. شاهین با این مساوی در میان چهار تیم سقوط کننده قرار گرفت. عطا جمالی سرمربی شاهین در هفته‌های پیش رو با شرایط سختی دست به گریبان خواهد بود.

***

سپاهان بوشهر تیمی‌ست که فینال‌های متوالی را انجام می‌دهد. دومین تیم جدول رده‌بندی فرصت از دست دادن امتیاز را ندارد و به همین دلیل در پاره‌ای از اوقات شتاب‌زدگی در  حرکات این تیم دیده می‌شود. سپاهان در این هفته میزبان پرسپولیس نوین برازجان بود که ۳ بر ۲ به پیروزی رسید. در نیمه نخست رضا باژلان در قلب خط دفاعی سپاهان خوب عمل کرد و نماینده بوشهر نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفت. گل سپاهان را در نیمه نخست رسول پولادی به ثمر رساند. روی این گل مهران زنده‌بادیان تاثیر داشت.

در نیمه دوم این‌بار رسول پولادی ایجاد موقعیت کرد. پاس این بازیکن به علی جامعی رسید و میزبان صاحب دومین گل شد. بعد از این گل فاضل محمدی دفاع میانی سپاهان با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا سپاهان با احتیاط بیشتری بازی کند ولی یک شروع عالی از اکبر قانع سنگربان بوشهری و دخالت علی جامعی توپ را به رسول پولادی رساند تا پولادی زننده گل سوم هم باشد.

در دقایق پایانی پاس رو به عقب حسین محمودی خط دفاعی سپاهان را با مشکل روبرو کرد و تیزهوشی یاسین گرامی یک ضربه پنالتی را به پرسپولیس هدیه کرد. ضربه پنالتی را مجید محبی گل کرد. پرسپولیس در وقت‌های باقی مانده به گل دوم هم رسید. ارسال محمد بناری و ضربه یاسین گرامی میهمان را صاحب دومین گل هم کرد ولی این دو گل امتیازی برای پرسپولیس نوین نداشت.

یاسین گرامی بازیکن جوانی که در نیمه دوم به زمین آمد بهترین عملکرد را در میان بازیکنان پرسپولیس نوین داشت.

***

امید گناوه و صفا دیر در یک بازی حساس برای کسب سه امتیاز هر چه داشتند گذاشتند. این دو تیم که در مکان‌های دهم و یازدهم جدول قرار داشتند برای بهتر شدن شرایط خود در جدول با تمام قدرت به میدان رفتند. این بازی با تک گل علی‌رضا امیری‌نسب به سود امید به پایان رسید. کسب سه امتیاز این بازی شاگردان عباس پهلوان‌زاده را تا مکان هشتم بالا برد. در این بازی رضا فروزان کمالی هافبک دفاعی امید روز سختی را طی کرد و تاثیر زیادی بر روند حرکتی امید داشت. فروزان کمالی سد راه حملات میزبان بود.

***

وحدت دویره برای جدا نشدن از تیم‌های بیست امتیازی و حفظ امیدواری محکوم به پیروزی در مقابل نصر سردار بردخون بود که با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید. شاگردان نصراله باستین گرچه بازی خوبی انجام دادند اما در زدن گل با مشکل روبرو بودند و وقتی به گل رسیدند که عبداله فخرایی سنگربان نصرسردار بردخون در دفع توپ با مشکل روبرو شد. توپ سرگردان حاصل از دفع ناقص فخرایی را بهنام شریفی پور وارد دروازه نصرسردار کرد تا باستین نفسی به راحتی بکشد. میزبان در نیمه نخست به گل دوم هم رسید. در شلوغی جلوی دروازه علی شاکر درگاه توپ را به تور رساند تا وحدت با پیروزی ۲ بر صفر راهی رختکن شود.

در نیمه دوم  عارف برومند تنها گل نصرسردار را از روی پاس عباس احمدی به ثمر رساند. این گل بار دیگر وحدت را محتاط کرد اما یک پنالتی خیال میزبان را راحت کرد. بهنام شریفی‌پور زننده این ضربه پنالتی بود.

عارف برومند و عباس احمدی بهترین‌های نصر در این دیدار بودند. احمدی یکی از بازیکنان جوانی‌ست که بردستانی میدان را در اختیارش قرار داده بود.

 

منبع:پاس خبر


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.