شاهین شهرداری بوشهر نیازمند آرامش/ یادداشت از عبدالرسول حیدری

شناسه خبر: 6456
تاریخ انتشار: 30 دی 1396

یادداشت : عبدالرسول حیدری / حمید کللی فرد مربی با انضباط و نام آشنای فوتبال ایران و بوشهر با تیم شهرداری بوشهر توانست ۱ بر ۰ تیم فولاد نوین اهواز  را در لیگ دو فوتبال ایران در ورزشگاه پیر بوشهر مغلوب نماید. با توجه به اینکه ۴ هفته دیگر از بازی ها باقی مانده و دوبازی کمتر از تیم صدر نشین هم انجام داده، حمید و شاگردانش توانستند با اقتدار به مرحله بعدی لیگ دو صعود نمایند.

مهندس دمشقی مدیرعامل با شخصیت تیم شاهین شهرداری بوشهر که مدتی هم تجربه مدیریت لیگ یکی با تیم شاهین بوشهر را  در کارنامه خود دارد، نیک می داند که این صنعت  درامدزا امروز برای برخی ها هم نام دارد و هم نان، به ویژه در زمان صعود تیم. سخن مان با کسانی نیست که از جنس ورزش و به ویزه فوتبال می باشند، مثل آقا جلال غریب زاده که فقط عشق  به فوتبال و تربیت جوانان این مرز و بوم را با خود یدک می کشد و به آن افتخار می‌کند و یا غلامرضا بوالخیری که با نام شاهین زندگی را سپری می کند و به آن عشق می ورزد، سخن ما امروز با افرادی است که به فوتبال ناعادلانه و به صورت سفارشی تحمیل می شوند و در چنین لحظاتی در کمین نشسته اند تا در فرصت اندک صاحب زمین و دکان و شهرت و ثروت شوند و با کت و شلوار اطو کرده و کفش واکس زده آرزو دارند یک لحظه در مقابل دوربین عکاسی بایستند و عکس یادگاری با این و ان بگیرند؛ حتی اگر رفتار و تفکرشان منجر به نابودی فوتبال شهر و یا یک تیم گردد.

اینها امروز برای جامعه فوتبال یک تهدید جدی و افیون می باشند و مدیریت شاهین شهرداری بوشهر باید در کنار صعود تیم به مرحله بعدی، ششدانگ حواسش به رفتار این گونه افراد باشد و با جدیت با آنها  برخورد نماید تا تیم بتواند در سایه آرامش، بدون حاشیه و با پرهیز از حضور این افراد در جمع خود مسیر موفقیت آمیز را تا لیگ یک طی نماید.

شک نداریم که اگر همدلی و اتحاد و گذشت تمامی دست اندرکاران از جمله مدیر، هیات مدیره، سرپرست، کادر فنی و دفتری و بازیکنان و هواداران واقعی در این مدت نبود این موفقیت برای شاهینی ها بدست نمی آمد. در بازی با فولاد اهواز ما بی رحمی فوتبال را شاهد بودیم، هرچه بازیکنان می زدند توپ به تور دروازه حریف نمی رسید و یا اینکه دروازبان شایسته آنها مانع ورود توپ به دروازه می شدند.

در همین لحظه تعداد اندکی از تماشاگران از این فرصت استفاده نمودند و شروع به بد رفتاری و شعار های احساسی و هدایت شده علیه سرمربی تیم کردند، رفتاری که به نظر می رسد از جانب افرادی باشد که خواهان مربیان سالخورده و عصا بدست می باشند، مربیانی که حتی یک پیشنهاد در لیگ فوتبال ایران را  هم همراه خود ندارند. خوشبختانه با درایت این مربی متعصب و تلاش بازیکنان و حمایت علاقمندان واقعی تیم، با گل دیر هنگام اما شادی بخش شاهین شهرداری بوشهر توانست ورزشگاه پیر بوشهر را به وجد اورند تا این افراد کم و اندک در شادی و هیجان علاقمندان فراوان و واقعی تیم سکوت اختیار نمایند.

در این میان تماشاگران اصلی و با هوش با پشتیبانی و تشویق به موقع خود از سرمربی و مجموعه تیم توانستند نوید حضور این تیم پرطرفدار را در لیگ یک به فوتبال دوستان بوشهری بدهند و ثابت نمایند که تا ثانیه های آخر باید امیدوار بود و تیم را صادقانه و خالصانه تشویق نمود.

منهدس دمشقی اگر می خواهد تیم موفق شود باید یک نظارت جدی و قاطع بر روی سکوها و رفتار تعداد اندکی از تماشاگران داشته باشد که گاهی اوقات با هدایت بعضی از افراد خود مرکز بین، امکان حاشیه سازی برای تیم وجود دارد و با شعارهای خود تمرکز و ارامش را از کادر فنی و بازیکنان می گیرند. تا از این رهاورد کادر فنی و تیم بتوانند در لحظات حساس و سرنوشت ساز پیروز از میدان خارج شوند.

در این بازی برنده نهایی و اصلی کسانی بودند که از صمیم قلب و تا ثانیه های آخر تیم مورد علاقه خود را تشویق نمودند و مزد ان هم دریافت کردند.

 

منبع:اندیشه های ورزش جنوب


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.