نکته روز:برای اختلاس پول هست اما برای تیم های نفتی نه!

شناسه خبر: 6590
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1396
تیم های نفتی لیگ برتر با مشکل مالی مواجه هستند. تیم نفت تهران که دیگر وجود خارجی ندارد و اصلا زیر پوشش وزارت نفت نیست. صنعت نفت آبادان بعد از قیل و قال فراز کمالوند کمی پول گرفت و پارس جنوبی جم هم نزدیک به ۵ ماه است به بازیکنانش پول نداده و در فاصله ۹ هفته مانده به پایان بازی ها میزان پرداختی به بازیکنان این تیم ۳۰ درصد بوده و در این تیم کسانی هم هستند که ۲۰ درصد پول گرفته اند.
به گزارش  فوتبال بوشهر به نقل از خبر ورزشی، حالا این خبر را بخوانید که خبرگزاری تسنیم آن را منتشر کرده است: « در حالی که بررسی ها در خصوص اختلاس در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران همچنان ادامه دارد، در جدیدترین نتایج، مشخص شده که میزان اختلاس صورت گرفته حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان است.
حدود ۱۰ روز پیش بود که خبر اختلاس یکی از کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران رسانه ای شد.
این سوءاستفاده مالی از سوی یکی از کارکنان رسمی با سابقه بیش از ۳۰ سال در فاصله سالهای ۸۸ تا ۹۶ انجام شده بود.
در بررسی های اولیه میزان اختلاس صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شد. در حالی که بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد، در جدیدترین نتایج، مشخص شده که میزان اختلاس صورت گرفته حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان است.
متهم حدود دو هفته پیش از ایران گریخت و بنابه گفته مسئولان ذی ربط، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفته است.»
حال سوال اینجاست چطور برای اختلاس پول وجود دارد اما برای تیم های فوتبال نه. تیم هایی که دلخوشی مردم هستند و باعث حضور مردم در استادیوم و دوری آنها از ناهنجاری های اجتماعی می شود.
نمی شود توصیف کرد در آبادان مردم چطوری صنعت نفت را دوست دارند. دوست داشتن مردم آبادان چیزی فراتر از دوست داشتن است. آنها به صنعت نفت عشق می ورزند و با این تیم زندگی می کنند. در جم هم مردم علاقه ی خاصی به تیم پارس جنوبی جم پیدا کردند بطوریکه هفته پیش برخی از آنها از تساوی در برابر استقلال خوزستان ناراحت شده بودند و حتی به کادر فنی تیم پارس ایراد گرفتند.
نفت تهران اگر چه طرفدار نداشت اما باعث پویایی لیگ برتر شده بود و در این سال ها حتی به جرات می توان اعتراف کرد بازوی تیم ملی بود. بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد که امروز هم در تیم ملی هستند. مثل علیرضا بیرانوند و مثل وحید امیری.
برای این تیم ها هزینه کردن که به تیم ملی بازیکن می دهند و باعث دلخوشی مردم شهر آبادان و هم چنین جم می شوند که به مراتب بهتر از اختلاس کردن است. چرا وزارت نفت دست از حمایت از تیم های نفتی کشیده است؟

نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.