گزارشی از منزل یک شاهینی قدیمی و خالص/ رضا سیاهوشی

شناسه خبر: 8092
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1396

به راستی که وقتی تعریف قدیم ها از بزرگان می شنویم همه چیزش قشنگ ، خوب ، آموزنده و به نوعی سرشار از ادب ، معرفت ، مرام و صفا بوده و برخورد ، رفتار ، گفتار و کردار باتجربه ها و مسن سالها بیشتر حکایت از منش و پهلوانی و درس اخلاق و زندگی برای نسل های بعد در بر داشته است.

💢در ورزش هم حکایت خاص خودش داشته و روحیه جوانمردی و معنی واقعی پهلوانی در همه جایش بوده است.
مدیر ، مربی ، بازیکن و حتی هوادار نیز عاشق بوده و علاقه وافری به باشگاه و تیم خود داشته و کمتر از بزرگان شنیده ایم که هتک حرمتی صورت می گرفته و بوده اند افرادی که حتی نام و بیشتر اوقات زندگی خود را صرف ورزش ، ورزشکاران ، باشگاه و تیم محبوبشان می کردند .

💢از ” درویشی ” بزرگ که وفادار به ایرانجوان ماند ، زنده یاد محمدیان که عشق ایرانجوان و بوشهر داشت ، زنده یاد ” محمد محمدی (کلی)که زندگی و عمرش برای ایرانجوان صرف کرد .
زنده یاد ” عامو علی کشتکار ” که شاهینی بود و زحمت کش تیم عقاب جفره علیباش ، عامو ” ابراهیم کوه بُر ” که ایرانجوان و عقاب عشقش بود و هیچوقت به شخصی و تیمی بی حرمتی نکرد و در میان مردم ، محترم بود .
زنده یاد ” محمد رضا صالحی ” ( محخال) که طرفدار پروپاقرص شاهین و قدس صلح آباد ( ظلم آباد ) بود .

💢زنده یادان ” مختار مبارکی ” ( عشقش شاهین و کاپیتان ابراهیم رفعت بود ) وقتی شاهین و بخصوص ” کاپیتان رفعت گل نمی زد از پشت فنس فریاد می زد و می کفت : ” ابریم شو واوید بوا ” ( ابراهیم شب شد بابا ، دیگه وقت گل زدنت هست ) و ” شاه غلام حیدری که همیشه فنس دور زمین محکم میگرفت و هیچوقت ندیدم که روی سکوی استادیوم نشسته باشد و همیشه با اتوبوسش در خدمت باشگاه ” شاهین بود ” .

💢حمید راشدی زاده ( جگری ) و حمید باغکی هم از وفاداران و عاشقانی بودند که زحمات فراوانی برای تشویق بازیکنان و تیم ” شاهین ” کشیدند.

💢بله ؛ واقعا وقتی یادی از گذشته میکنیم تا مرام ، معرفت ، عشق ، صفا ، علاقه و تعصب آن مثال زدنی و بی نظیر بود اما افسوس که الان دیگر آن زیبایی ها دیده نمی شود و فقط ” پول ” دیده می شود!!!

💢اما جریان قصه ما نیز به حاج رحیم چرخساز میرسد که تا یاد داریم در باشگاه و کنار تیم های شاهین در رده های مختلف عاشقانه خدمت نمود و مشتاقانه دل سوزاند و زحمت کشید و هیچوقت در راهی که انتخاب کرده بود پا پس نکشید و همیشه با شور ، هیجان و تلاش آستین همت بالا زد و با روحیه بالا و نشاطی که در وجودش برای یاری رساندن به تیم محبوبش بود برای دیگران انگیزه به وجود می اورد تا در این راه مقدس همگام و همراه شوند تا امنیت ، نشاط ، شادابی ، سلامت ، عشق ، تعصب و کوششی که در ورزش می کنند به جامعه هم انتقال دهند.

💢بله ؛ چرخسازها بازوان پرتوان و نیروهای محرک و قدرتمند اما پنهان باشگاه ها بودند که بدون هیچ
چشمداشتی فعالیت می کردند تا تیم های مورد علاقه خود را تشویق و کمک نمایند برای پیشبرد اهدافشان.

💢به پاس سال ها تلاش و خدمت صادقانه و خالصانه آقای ” حاج رحیم چرخساز ” خدمتش رسیدیم تا هم مراتب سپاس خود را از وی بجا آوریم و هم به رسم یادبود لوح تقدیری از طرف کانون پیشکسوتان و توسط ” محمود ابراهیم زاده ” اسطوره فوتبال بوشهر و باشگاه شاهین به وی تقدیم نماییم.

مهیمان ویژه ؛ محسن میهن دوست. قهرمان نوجوان وزنه برداری استان بود که مورد تشویق قرار گرفت .


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.