بزرگترین برنده ها و بازنده ها چه کسانی خواهند بود اگر ادن هازارد از چلسی به مادرید بپیوندد؟/مجتبی صالح احمدی

شناسه خبر: 8217
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1396

ترجمه و گردآورنده :مجتبی صالح احمدی/ لوس بلانکوس مدتهاست بدنبال جذب ستاره چلسی است و زین الدین زیدان بسیار راغب است که نابغه بلژیکی هم بخشی از تحولات بزگ تابستانی در برنابئو باشد.

نا امیدی ادن هازارد از تاکتیکهای انتونیو کونته ،منجر به ناامیدی او در استمفورد بریج شده است و این موضوع هنگامی کاملا آشکار شد که هازارد بعد از بازی با منچستر سیتی که بعنوان شماره نه کاذب بازی کرد ،مصاحبه تند و همراه با کنایه ای را انجام داد.”وقتی که شما ابتکارعمل را در اختیار ندارید در واقع زمین را از دست داده اید و این بدان معناست که شما فوتبال بازی نکرده اید. این یک شرمساری بود و حتی اگر سه ساعت هم بازی ادامه میافت ما باز هم نمیتوانستیم توپ را لمس کنیم.”

حال اگر این انتقال رسمی شود چه خواهد شد؟اگر در تابستان هازارد به مادرید بپیوندد شرایط چگونه پیش خواهد رفت؟برندگان و بازندگان اصلی این ترانسفر چه کسانی خواهند بود؟

برنده:فلورنتینو پرز

شاید بزرگترین برنده این انتقال فلورنتینو پرز باشد.کسیکه بعنوان یک میلیاردر همیشه علاقمند بوده که در صدر نقل و انتقالات باشدچیزی که تا سال ۲۰۱۶ هم بود.رئال مادرید همیشه پادشاه نقل و انتقالات بوده است.آنها یکبار با جذب فیگو رکورد نقل و انتقالات را شکستند و این رکورد شکنی ها با جذب زیدان ،کاکا و کریس رونالدو ادامه یافت.جذب گرت بیل در سال ۲۰۱۳ آخرین رکورد شکنی آنها در بازار نقل و اتقالات بوده است.

اما از آن زمان به بعد آنها در زمینه رکورد شکنی قافیه را به رقبا باخته اند.انتقال پول پوگبا به منچستر باعث شکسته شدن رکورد گرت بیل شد.در ادامه بارسلونا و پی اس جی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو برای جذب اوسمانه دمبله و نیمار، مادریدی ها را کاملا جا گذاشتند.حال تصور کنید که مدیر جاه طلب مادریدی با انتقال ۱۶۰ میلیون یورویی فیل کوتینیو به بارسا و انتقال دائم ۱۸۰ میلیون یورویی کیلیان امباپه به پی اس جی ،در چه میزان از خشم فرو رفته است! اکنون و با این اتفاقات در سال ۲۰۱۸ رئال مادرید دیگر بین ۵ تیم پرهزینه تاریخ قرار ندارد.

امضای قرارداد با هازارد؟به نظر میرسد که چلسی محکوم به پذیرفتن پیشنهاد ۱۸۰میلیون یورویی رئال مادرید است و در صورتیکه این انتقال محقق شود لوس بلانکوس به جمع پنج تیم پرهزینه فوتبال باز خواهد گشت و این چیزیست که پرز بسیار به آن علاقمند است.

بازنده:کریم بنزما

امضای قرارداد با بازیکنی به خوبی هازارد،به این معنیست که او مستقیم وارد ترکیب اصلی خواهد شد و این یعنی اینکه بازیکنی باید از ترکیب خارج شود.آن بازیکن کریم بنزما خواهد بود.بازیکن فرانسوی در طول فصل دو چالش را تجربه کرده است.”بالارفتن سن و مصدومیت “.ایندو باعث افت محسوس بنزما شده است و حتی میتواند او را تبدیل به بازیکنی کند که بعنوان یک ذخیره مورد توجه قرار گیرد.

برنده :کریس رونالدو

موتورخانه قدرتمند پرتغالی یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید است،اما به نظر میرسد که دوران باشکوه او رو به اتمام است.نمایش او در این فصل در قیاس با دستاوردهای او در سالیان گذشته این ذهنیت را بیشتر تقویت می کند.اما چیزی که او همچنان به خوبی و مهارت انجام میدهد” گلزنی”  است.چیزی که او همیشه به عنوان یک برگ برنده داشته است و در روزهای سخت به خوبی از آن بهره برده است و حتی بالارفتن سن هم خللی در آن ایجاد نکرده است.

با حضور هازارد ،کریستیانو میتواند تغییر حالت بازی خود و تبدیل شدن به یک مهاجم نوک را ادامه دهد و از قدرت گلزنی خود استفاده کند.هازارد نیز میتواند از پتانسیل بالا و توانایی خارق العاده دریبلینگ خود بعنوان یک وینگر استفاده کند و موجبات ویرانی خطوط دفاعی حریفان را فراهم سازد.این پتانسیل به کریس هم در گلزنی بیشتر کمک خواهد کرد.

بازنده:مارکو اسنسیو

عمده مشکل هازارد در ورود به مادرید این است که او یک وینگر با قدرت دریبلینگ بالاست که میتواند به طرز غیر قابل باوری در خط آتش رئال تاثیر گذار باشد.در نگاه اول شاید این مشکل بنظر نیاید اما وقتیکه شما در این پست مارکو اسنسیو را هم داشته باشید آنوقت برای چیدن ترکیب مثلث تهاجمی با مشکل روبرو خواهید شد.

هازارد به عنوان یک بازیکن با کلاس جهانی و آوازه بیشتر نسبت به اسنسیو و بخصوص عدم استمرار نمایش های درخشان مارکو،این چالش را برای مربی پیچیده تر خواهد کرد.بدون شک اسنسیو به مبارزه ادامه خواهد داد و بازهای درخشانی مانند آنچه در مقابل پی اس جی ارائه کرد را احتمالا از او خواهیم دید اما با یک تفاوت .”محدودیت زمان و کم شدن فرصت حضور او در ترکیبت کهکشانی ها”

برنده:آلوارو موراتا

با یک بازگشت به استمفورد بریج،خواهیم دید که یکی از برندگان احتمالی فروش هازارد ،مهاجم اسپانیایی خواهد بود.او حال میتواند تبدیل به نقطه مرکزی تهاجمی چلسی شود و از زیر سایه سنگین هازارد خارج شود.در این شرایط همه برای موراتا بازی خواهند کرد و توپها در فاز تهاجمی به او ختم خواهد شد نه هازارد! و این یعنی افزایش آمار گلزنی آلوارو موراتا.

بازنده :لیگ برتر انگلیس

هرچقدر مادرید راغب به امضای قرارداد با ادن هازارد باشد ،لیگ جزیره از این موضوع بیزار است.بیشک هازارد یکی از سه بازیکن برتر لیگ جزیره است (در کنار دی بروینه و دخئا)و از دست دادن استعدادی با این کلاس جهانی یک شکست است.این انتقال نه تنها برند لیگ جزیره را آسیب خواهد زد بلکه تماشاگران را هم از دیدن زیبایی فوتبالی که در بازی هازارد است محروم خواهد ساخت .حال تصور کنید که دیگر خبری از درهم پیچیده شدن مدافعان،شوتهای ناگهانی،پاسهای دقیق و جادوی هازارد در لیگ جزیره نباشد.

چه شکست بزرگی!


نظرات

کاربر گرامی: سپاس از اینکه نظر خود را در مورد این خبر با ما و دیگران در میان می‌گذارید.